Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door AussieSue
#1732750
Weet iemand hoeveel een lamslong ongeveer weegt?

Ik wil ze gaan drogen voor beloningssnoepjes maar weet even niet hoeveel long er in 1 kilo gaat hihi :biggrin2:
Door Limpy
#1732764
Zal dat ook niet afhangen van de grootte v/h lammetje?
(verschillende leeftijden dat ze geslacht worden)
Door AussieSue
#1732773
Ja dat is waar, maar ik neem niet aan dat het van een zuiglam is....laten we aannemen een gemiddeld lam...moet je dan al aan een kilo denken...
Gebruikersavatar
Door pike
#1732846
Volgens mij heb ik nooit longen gehad die meer dan 1 kilo wogen. 1 kilo was al een flinkerd. En dan zit de luchtpijp er nog in maar die is klein en weegt niet zoveel. Dus ik denk dan dat je voor de "gemiddelde" lammeren  eerder richting 600-700 gram gaat  :-\
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1732965
Gister lamslong gesneden en ontdaan van luchtpijp vet.
Er blijft ongeveer 2/3 long over en 1/3 luchtpijp/vet/vlees per long.
De gewichten waren heel wisselend, van 150gr t/m bijna een kilo. zo'n 500-600gr zullen de meeste wegen.
Met 2kg heb je zo'n 1,33kg om te drogen gemiddelt.
Door Beppie1
#1736150
ik haal altijd per 15 kg.... dan haal ik er 1 portie(voor 2 drogers) luchtpijp uit, ongeveer 2 kilo vlees(stukjes) en 1,5-2 kilo vet...........
Dan houd ik er 3-4 keer(2 drogers) drogen aan over.... heerlijk voor de meiden!!!(ze zijn er GEK op...zowel op de luchtpijp als de long....)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door