Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1731875
Ik wil over gaan stappen op volledig kvv met misschien af en toe een botje of wat spiervlees.
Het beste is dus dat ze in de 3 weken 4 diersoorten eten, maar in de meeste kvv zit kip, rund of schaap.
Is het dan voldoende om af en toe kvv met vis te geven of af en toe wat spiervlees van konijn, paard enz?
En hoeveel moet je dan van de verschillende diersoorten geven?
Is het bv. ook voldoende als ze bv. 35% kip krijgt, 35% rund, 20% schaap en 10% vis of iets anders?
Of moeten de verhoudingen gelijk zijn?
#1731982
Je kan ook meerdere merken door elkaar geven; zoals Carnibest, HB, en nog andere. Je kan dan precies uitzoeken welke diersoorten je wilt geven. Je kan ook meer dan 4 diersoorten geven. Carnibest heeft nl. al Eend, kip, Kalkoen, Lam, HB heeft weer andere soorten erbij. Je kan ook van All-Animal, een compleet gemalen kwartel geven, of de haring. Etc. Er zijn nog meer merken die vis in hun assorti hebben.

toevoeging: Haaks Barf (HB) bestaat uit 1 vleessoort en daar is geen kip of andere toegevoegd.
Laatst gewijzigd door charmed op wo 25 aug 2010, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
#1733125
Op zich kan dat zo wel! Je zal vanzelf wel meer af gaan wisselen met wat anders  :biggrin2:. Je kunt ook nog 1 of 2x in de week een eitje geven. Misschien vind je eens een keer eendennekken of wat paardenvlees.
Bijt je niet teveel vast in verhoudingen hoor. Dat komt gerust niet zo nauw.
#1733865
In principe is alle kvv waar compleet op staat, dus ook compleet.
De hond kan dit alle dagen eten en krijgt zo alle voedinsstoffen binnen die hij nodig heeft.

Afwisseling vindt ikzelf erg goed, het komt dan niet zo aan of je precies zoveel van dit of van dat voert.
Ik zou gewoon kijken naar je budget en dan een of meerdere hoofdkvv kiezen en daarnaast afwisselen met andere soorten waar andere diersoorten in zitten.

Als je dan spiervlees, vleesbot erbij geeft zou ik dat wel van een diersoort geven wat minimaal of niet in je hoofdkvv zit.
Liefst dus geen kip/rund, de rest van de diersoorten voegt dan wel wat toe.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door