Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door arli
#1728684
Ik kan Gans krijgen maar nou vraagt de persoon aan mij of dat wel goed is met warm weer e nde hondsdagen die er nu zijn ??
Weet iemand hier iets van?
Graag tips en advies?
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1731091
ulla schreef: 20 juli t/m 20 augustus, dan kan het door de temperatuur eerder bederven. ;)
Zo heb ik ook weer wat geleerd. Deze uitdrukking kennen we hier in het Haagse niet. :o

en omdat ik nieuwsgierig ben heb ik nog maar even gegoogeld en kwam toen deze link tegen, met nog meer periodes van het jaar met aparte benamingen ;)
http://www.meteo-maarssen.nl/kal_bijzondere_dagen.ht
Laatst gewijzigd door Aquillo op di 24 aug 2010, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1731235
Ik heb ze van de week gans gegeven en ik mocht er 2 x uit midden in de nacht,eerst voor de ene hond om 2 uur en toen om 6 uur voor de andere, bij thuiskomst had er 1 diarree en overgegeven, zou het aan de hondsdagen liggen?

gewoon uit de vriezer gehaald en laten ontdooien in de koelkast.
Door arnon
#1731314
Ik hoorde en las dat in de Oostvaardersplassen de vossen zich momenteel  grotendeels voeden met ganzen. Zouden die nooit van de hondsdagen gehoord hebben?
Door Too
#1731328
arnon schreef: Ik hoorde en las dat in de Oostvaardersplassen de vossen zich momenteel  grotendeels voeden met ganzen. Zouden die nooit van de hondsdagen gehoord hebben?
:D
Jullie hebben ws allemaal goed georganiseerde huishoudens... maar ik merk[te] t echt ... vaatdoeken die onmiddellijk ieuww ruiken, pan soep die even blijft staan, fruit dat gruwelijk snel overstuur gaat, fruitvliegen die zich in no-time tegoed doen aan van alles
Ooit deed ik mijn beklag bij mijn moeder die me wees op deze 'wijsheid'
Door arnon
#1731367
Too schreef: :D
Jullie hebben ws allemaal goed georganiseerde huishoudens... maar ik merk[te] t echt ... vaatdoeken die onmiddellijk ieuww ruiken, pan soep die even blijft staan, fruit dat gruwelijk snel overstuur gaat, fruitvliegen die zich in no-time tegoed doen aan van alles
Ooit deed ik mijn beklag bij mijn moeder die me wees op deze 'wijsheid'
ik heb wel ooit gehoord van 'de hondsdagen' maar me verder nooit iets afgevraagd (ik geloof ook dat het al lang geleden is dat ik ervan hoorde). Maar ze zeggen ook dat het 'hondenweer' is als het flink regent en waait.
Geven de hondsdagen nu veel regen (qua periode gezien toch niet). Moet het dan wegens klef en/of benauwd weer op het bederf van de prooi slaan?
Ik zou denken dat wolven en vossen  hun prooi gewoon opeten of - bij teveel - begraven. En qua bederf zou ik niet weten waarom gans een uitzondering zou moeten vormen op welk ander prooidier dan ook.
Door Too
#1731381
Het verhaal wil dat tijdens de hondsdagen zaken eerder aan bederf onderhevig zijn

ik ga er van uit dat de oostvaarder beesten bij voorkeur vers gevangen prooi eten, dan gaat t verhaal niet op
Door arnon
#1731387
[quote="Too"]
Het verhaal wil dat tijdens de hondsdagen zaken eerder aan bederf onderhevig zijn

ik ga er van uit dat de oostvaarder beesten bij voorkeur vers gevangen prooi eten, dan gaat t verhaal niet op
[/quote]

maar ik ga er óók vanuit dat onze honden het voer vers krijgen, zelfs uit de vriezer.

en dan nóg weet ik nog steeds niet waarom gans een uitzondering zou zijn itt tot kip of eend of konijn of je vult maar wat in.
Door arnon
#1731411
[quote="Too"]
Het verhaal wil dat tijdens de hondsdagen zaken eerder aan bederf onderhevig zijn

ik ga er van uit dat de oostvaarder beesten bij voorkeur vers gevangen prooi eten, dan gaat t verhaal niet op
[/quote]

Nog iets nieuws Too, ik bedenk net dat het dan wss 'hondsdagen' genoemd werden omdat het vlees, tijdens deze dagen en bij bederf...naar de hónd ging?  ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door