Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door benmimo
#1730790
ik schrijf eigenlijk nooit op dit forum, maar lees wel heel vaak mee.

mijn probleem is eigenlijk een heel lang verhaal, ik begin maar bij het begin.

mijn kruising duitse herder x border collie van 5 jaar had in februari een dikke ontsteking bij zijn borst. ik had toen antibiotica mee gekregen en daar ging het ook mee weg. na een paar dagen kwam het weer heel snel terug en het barste ook open, weet antibiotica en goed in de gaten houden. ook zo gedaan en het ging weer weg, en toen was het ook een week weg.

toen kwam het weer terug, dus de optie was het te opereren en alles in een keer weg te halen. want het was nu een fistel geworden, dus geopereerd en heel netjes weggehaald en ik dacht dat het een succes was.
maarja te mooi om waar te zijn, het kwam terug.

ik ben toe doorgestuurd naar een andere dierenarts die met contrast vloeistof kon kijken hoe diep het fistelkanaal was.
maar die dierenarts adviseerde me toch om een mri scan te laten maken want als het kanaal te nauw was kon de vloeistof er niet doorheen.

3 weken geleden is de mri scan gemaakt en er zat dus een stukje hout naast zijn strotten hoofd, die moet er al 3 jaar zitten want toe heeft iemand een stok gegooid voor mijn hond en is die achter in zijn keel terecht gekomen.

iedergeval de keuze was om hem direct te laten opereren of hem weer wakker laten worden en bij mijn eigen dierenarts laten doen. ik heb grote spijt van dat ik hem daar heb laten opereren.

ik heb hem dus daar laten opereren, de operatie duurde 2,5 uur en ze hebben niks kunnen vinden. ze hebben de slagader vrij gemaakt en rondom de slokdarm gekeken. daarna hebben ze hem maar dichtgemaakt en heeft ze mij gebeld.

ze zij dat ik om half 6 maar moest terug bellen en dan werd er gekeken of ik hem mee naar huis kon nemen. ze had me een klein beetje verteld over de operatie. ik belde om half 6 om te vragen of ik hem mee naar huis kon nemen, nu had ik een assistente aan de lijn en die gaf me een keuze om mijn hond mee naar huis te nemen of hem een nachtje daar te laten slapen. ik wou hem mee naar huis want dat vond ik fijner en ik kon hem dan ook zijn eigen eten geven, want daar zou hij brokken krijgen.

ik kwam daar om 7 uur, de dierenartsen waren al naar huis en ik kreeg een assistente te spreken. ik moest eerst de rekening betalen, waar ik stijl achterover van viel. maar dat had ik er voor over. ik moest zelf vragen of hij nog medicatie had, hij had alleen rimadyl maar geen antibiotica. wat ik toch erg raar vond. ik had er nog naar gevraagd

ik naar huis en het ging heel goed, het was wel een diepe wond maar hij had er niet heel veel last van. hij had de eerste 3 dagen een fentanyl plijster . na een week werd de wond zo dik, dat ik met spoed naar mijn eigen dierenarts moest. zelf zijn hele wang was dik geworden.
mijn hond had een zware ontsteking er zitten en ik had wel antibiotica mee moeten krijgen na de operatie. mijn dierenarts is heel boos geworden op de andere dierenarts daar.
ik kreeg bij mijn eigen dierenarts een antibiotica kuur en ik werd gebeld door de andere dierenarts om alles uit te leggen.

ik werd dus gebeld door haar en ze legde alles uit en ze zei dat ik mijn hond die dag nog niet mee naar huis had moeten nemen en ze had alle medicatie nog niet klaar liggen, de assistente had dus een fout gemaakt. maar wat ik dan zo raar vind dat ze de volgende dag dat ze mijn hond niet zag, dat ze geen vragen stelde.

iedergeval daar ook langs geweest en nog meer rimadyl en  tramadol meegekregen want hij had zoveel pijn.

maar het dilemma is wat moet ik nu doen als de ontsteking weer terug komt, ik heb al mijn reserves opgemaakt en ik heb hem zoveel pijn laten lijden. en de kans is zeer klein dat die dan nog geneest.
ik heb vandaag weer een afspraak bij mijn eigen dierenarts en kijken wat hij ervan zegt, maar ik heb de hoop eigenlijk opgegeven.

wat denken jullie??
Door Lizzy
#1730894
De ontsteking is nu weg? En je bent bang dat deze terug komt maar je gaat vandaag naar je DA? Ik geloof niet dat ik het hele verhaal begrijp.... Zit de ontsteking er nog?

Ik zou naar een homeopathisch DA gaan. Een goeie. Er zijn diverse homeopathische middelen die echt wonderen kunnen verrichten bij chronische of steeds terugkerende ontstekingen en zelfs fistels.

Ik wens je veel sterkte!
Door 202Spots
#1730934
3 weken geleden is de mri scan gemaakt en er zat dus een stukje hout naast zijn strotten hoofd, die moet er al 3 jaar zitten want toe heeft iemand een stok gegooid voor mijn hond en is die achter in zijn keel terecht gekomen.
iedergeval de keuze was om hem direct te laten opereren of hem weer wakker laten worden en bij mijn eigen dierenarts laten doen. ik heb grote spijt van dat ik hem daar heb laten opereren.
ik heb hem dus daar laten opereren, de operatie duurde 2,5 uur en ze hebben niks kunnen vinden. ze hebben de slagader vrij gemaakt en rondom de slokdarm gekeken. daarna hebben ze hem maar dichtgemaakt en heeft ze mij gebeld
Hier begrijp ik 't niet....er is 'n stuk hout te zien...ze maken 'm open om dat weg te halen...en dan is er niks geen hout???
Dat was toch de reden om gelijk te operen?
Had je zelf ook de foto's bekeken en hebben ze aan je laten zien waar 't hout zat?
Als ze dat niet voor de operatie hebben laten zien, dan kan alsnog zeggen  of je de foto's wil  zien...
Ik zou in ieder geval 'n ander Xray of MRI verwachten om zeker te weten dat er nu opeens idd niks te zien is.
of....dat 't er nog ergens verborgen in zit.....
Moelijk om te zeggen wat je nu verder kan doen...veel sterkte
Door benmimo
#1731614
ik heb het een beetje raar neer gezet zie ik nu.

maar de ontsteking is nu weg met antibiotica , nu moet ik eerst de  kuur afmaken en verwacht ik dat de ontsteking terug komt.
ben gewoon bij de dierenarts geweest voor controle.
wat doet een holistische dierenarts dan eigenlijk???

op de mri scan was een stukje hout te zien, ik heb het ook gezien. was goed te zien.
maar ze vonden niks, dus ik was ook best wel verbaasd.

ik moet nu eerst wachten en kijken hoe de wond heelt en dan zien we verder, ben alleen steeds zo bang dat het weer terug komt.
Door Lizzy
#1731801
benmimo schreef: ik heb het een beetje raar neer gezet zie ik nu.

maar de ontsteking is nu weg met antibiotica , nu moet ik eerst de  kuur afmaken en verwacht ik dat de ontsteking terug komt.
ben gewoon bij de dierenarts geweest voor controle.
wat doet een holistische dierenarts dan eigenlijk???

op de mri scan was een stukje hout te zien, ik heb het ook gezien. was goed te zien.
maar ze vonden niks, dus ik was ook best wel verbaasd.

ik moet nu eerst wachten en kijken hoe de wond heelt en dan zien we verder, ben alleen steeds zo bang dat het weer terug komt.
Ik kan me je angst voorstellen... Maar wat ik niet zo goed begrijp is dat zij geen nieuwe MRI hebben gemaakt? (op hun kosten). Het is toch raar, ze zien iets op de MRI, maken je hond open, je mag een forse rekening betalen en uiteindelijk heb je niks meer dan een zieke hond waarvan je niet weet of dat stuk hout er nou nog steeds zit of niet :-\. Ik geloof dat ik daar om de tafel ging. En een nieuwe MRI verzocht. Op hun kosten. En de MRI gegevens mogen ze dan doorsturen naar een DA die jouw hond opereert. Want een 2de kans voor operatie zou ik ze niet geven, eerlijk gezegd..... Als dat stuk hout er nog steeds zit, dan ben ik bang dat het opnieuw op kan gaan spelen ja....

Ik begrijp je verhaal nu beter. Een holistisch DA kan veel doen aan terugkerende ontstekingen en fistels. Zij bekijken het hele lichaam, niet alleen de kwaal. Maar ik denk dat er gewoon eerst zekerheid moet zijn of dat stuk hout er nog in zit of niet....... :-\
Door benmimo
#1731909
de dierenarts wou alleen de hechtingen en de medicijnen op haar kosten nemen en voor verdere dingen moest ik zelf gaan betalen.

ik ga ook nooit meer terug naar die dierenarts, ik heb daar geen vertrouwen meer in.
mijn hond was ook zo gestrest daar en bij mijn eigen dierenarts vind hij het echt fantastisch.

ik denk dat ik gewoon afwacht en de antibiotica afmaak. en we zien wel verder.
Door 202Spots
#1732263
Ik vind dus ook dat er 'n nieuwe foto gemaakt moet worden om zeker te weten of er echt niks meer te zien is.
En ik begrijp niet waarom de operatie dan gelijk gedaan moest worden,maar dan is er opeens niks te vinden?
Was het duidelijk als HOUT te zien? kan het bloed of vocht geweest zijn wat donker op de foto was en misschien op hout leek?
Maar ik neem aan dat de DA dan toch wel verschil zou zien.. :-\
wel heel vreemd...
Maar ik zou echt wel bij m'n eigen arts 'n nieuwe foto laten maken om zeker te weten..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door