Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Marinus
#1730011
Chico had afgelopen maand ineens korstjes op zijn rug. Geen jeuk wel korstjes. Boven op de rug. Van de nek totaan onderkant rug. Boven de schouders ontstond ook nog een hotspot. Hij zwemt heel veel. Eerst even bij de trimster langs geweest, die had hem een week of 4 ervoor helemaal geplukt en ontwold. Zij gaf als advies sprayen met dermacool. Hielp helemaal niets en na het weekend toen naar de da. We kregen een antibioticakuur voor een week en tabletten tegen een eventuele allergie. Die tabletten heetten Dexoral 0,5. Die kuur weet ik de naam niet meer van. Zou ik nog op kunnen zoeken en dit hielp. Bovendien hebben we zijn rug kaal geschoren dat de hotspot kon drogen. Uiteindelijk is alles mooi genezen en sindsdien heb ik Chico niet meer laten zwemmen. Nu ging hij gister onverwachts het water in, hij zag zijn kans schoon en heb ik hem even gewassen met de shampoo van de trimmer (anti vlo) en prompt vandaag beginnen we weer van vooraf aan! Nu denk ik persoonlijk aan de shampoo. Daar is hij na die plukbeurt ook mee gewassen denk ik. Hij ruikt nu hetzelfde als toen... Help... Ik wil hem niet weer aan de antibiotica en de dexoral. Laat staan weer kaalscheren wat denken jullie ervan?
Is het:
zwemwater?
anti vlo shampoo?
alweer een bacteriele infectie?
allergie?
Wij weten het niet meer dus hopen op veel (dezelfde) tips....
Door Marinus
#1730030
Ja dat vrees ik ook. Maar wat nu? Heb hem gister gewassen ermee. Moet ik hem nu dan nog eens goed uitspoelen ofzo? Wat zou jij of jullie doen??
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1730032
Als jij denkt dat het de shampoo is dan zou ik die even niet meer gebruiken. Ik weet niet wat voor shampoo het is, maar persoonlijk lijkt mij de reactie te zwaar en te heftig om enkel door shampoo veroorzaakt te worden. Zeker als de vorige wasbeurt (bij de trimmer) zo'n 4 weken voor de reactie heeft plaatsgevonden.

Als de huid nu weer open ligt zou ik deze behandelen/deppen met zilverwater. Ik denk namelijk eerder aan een bacteriële infectie dan aan een allergische reactie op shampoo.
Door Marinus
#1730041
Denk je daaraan? DAt heeft hij vorige maand ook al gehad... Zou wel kunnen weer ja.. Hij was net lekker gekamd toe die ineens int water ging. Het is ook niet het lekkerste water zo aant eind van de zomer.
Maar zilverwater? Nooit van gehoord. Hoe maak ik dat of waar is het te koop? En wat is de werking ervan?
Door belgje
#1730088
is het heel erg of gewoon hier en daar een korstje of roodheid?
is het te erg zou ik toch terug even naar de DA gaan
zal wel die schampoo zijn, dat weet je dan al
heb ons caro ook nog gewassen met zwavelteerschampoo, owee ge had dit moeten zien
zou voortaan na het zwemmen gewoon spoelen
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1730143
Marinus schreef: Denk je daaraan? DAt heeft hij vorige maand ook al gehad... Zou wel kunnen weer ja.. Hij was net lekker gekamd toe die ineens int water ging. Het is ook niet het lekkerste water zo aant eind van de zomer.
Maar zilverwater? Nooit van gehoord. Hoe maak ik dat of waar is het te koop? En wat is de werking ervan?
Colloïdal zilverwater. Wordt gebruikt als natuurlijk antibioticum.
Door Marinus
#1730180
Kijk dat is iets wat mij wel wat lijkt om te proberen. Als het wel een infectie is moet ik bacterien bestrijden en dat kan dus met zilverwater. Moet Chico dat drinken of dep je het op de plek en hoeveel en hoe vaak en waar kun je het kopen? Het klinkt trouwens wel duur...
Alvast bedankt voor je reacties!
Door Marinus
#1730298
Maar waar kan ik het kopen? Ik heb er geen tijd voor om het zelf te maken. Bovendien denk ik (hoop ik) Dat het éénmalig is. Die shampoo gebruik ik gewoon niet meer. Wie heeft er een goed adres?
Gebruikersavatar
Door nova
#1730422
Hier ook een link:http://www.zilverwater.nl/
Zilverwater kun je mee deppen, maar ook kun je het laten innemen  ;) >:(

Bij hotspots en bacteriele infecties, is kaalknippen vaak een must.
Ik gebruik daarnaast ook honingzalf( vetramil).
Die koop ik bij gezonddier.nl
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door