Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door TMG1961
#1729400
Ik ga zo meteen beginnen aan m'n eerste groentenmix. Denk dat ik alles eerst een beetje kleiner snij, dan in de keuken machine en tot slot indien niet fijn genoeg nog even de staafmixer erdoorheen.

Ik heb het volgende nog in huis:
1 komkommer, 1 courgette, 1 paksoi, 3 kleine kropjes sla, bosje worteltjes, 2 rode bietjes, 2 kleine zoete aardappelen en half kilootje broccoli. Wil daar nog 2 teentjes knoflook bij doen.

Het is om te kijken of Pixie groenten eet, doe het op de dag dat ze het krijgt mengen met ansjovis en/of rauw eitje.

Zou ik er nog iets bij moeten doen?
Laatst gewijzigd door TMG1961 op ma 23 aug 2010, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
#1729504
[quote="TMG1961"]
1 komkommer, 1 courgette, 1 paksoi, 3 kleine kropjes sla, bosje worteltjes, 2 rode bietjes, 2 kleine zoete aardappelen en half kilootje broccoli. Wil daar nog 2 teentjes knoflook bij doen.
[/quote]
Komkommer en sla hebben weinig voedingswaarde, kan wel hoor, maar ik zou liever struik andijvie inplaats van sla doen.
courgette,paksoi,worteltjes, 1 rode biet en 1 zoete aardappel,broccoli, is goed, knoflook is ook goed.
bone appetite  :P
Door Lizzy
#1729506
[quote="TMG1961"]
Ik ga zo meteen beginnen aan m'n eerste groentenmix. Denk dat ik alles eerst een beetje kleiner snij, dan in de keuken machine en tot slot indien niet fijn genoeg nog even de staafmixer erdoorheen.

Ik heb het volgende nog in huis:
1 komkommer, 1 courgette, 1 paksoi, 3 kleine kropjes sla, bosje worteltjes, 2 rode bietjes, 2 kleine zoete aardappelen en half kilootje broccoli. Wil daar nog 2 teentjes knoflook bij doen.

Het is om te kijken of Pixie groenten eet, doe het op de dag dat ze het krijgt mengen met ansjovis en/of rauw eitje.

Zou ik er nog iets bij moeten doen?


[/quote]

Ziet er goed uit! Je hoeft er niks meer bij te doen hoor, is prima zo. Ja, je mag nog wat bladgroenten erbij doen zoals andijvie of waterkers. Volgende keer zou je de sla eruit kunnen laten want dat bevat nauwelijks voedingsstoffen. En er bijv. in plaats daarvan andijvie, witlof, postelijn, waterkers ofzo in kunnen doen.

Ik zou zelf de groenten in de bak doen met vlees of orgaanvlees. En dat mengen. En dan samen op kamertemperatuur laten komen, zodat de smaken zich vermengen. Ik heb hier nooit problemen met het eten van groenten. En ik denk dat dit komt vanwege de Goddelijke mix die ik maak ( :biggrin2:) en het feit dat ik de groenten meng met vlees en dit samen meerdere uren vermengt op het aanrecht laat staan, om op kamertemperatuur te komen.
Door TMG1961
#1729521
Bedankt voor de antwoorden.
Nog een vraagje, de zoete aardappel en bietje schillen of niet?
De paksoi kan in z'n geheel?
Neem aan dat de komkommer en courgette niet geschilt hoeven te worden
Door 202Spots
#1729567
Nog een vraagje, de zoete aardappel en bietje schillen of niet?
Nee hoeft niet
De paksoi kan in z'n geheel?
Ja hoor
Neem aan dat de komkommer en courgette niet geschilt hoeven te worden
correct
#1729632
Een tip, ik zou het opschrijven wat je er in doet. Zo ben ik er op den duur achter gekomen wat Jayden wel en niet lust. Ik ben ooit heel enthousiast begonnen met een flinke bak groentemix te maken om er vervolgens achter te komen dat hij het absoluut niet wilde eten. Vervolgens ben ik de mixen maar voor 2 of 3 dagen gaan maken en gaan opschrijven.
Jayden houdt niet van komkommer, radijs, rettich en andijvie. Allevier nogal sterke uitgesproken en overheersende smaken.
Voor de rest lust hij alles en is groentemixen maken tegenwoordig zelfs leuk, vind ik.  :D En kan ik gelukkig een hele lading tegelijkertijd maken. Ik vind het wel leuk om te doen, maar nou ook weer niet zooo leuk.  :P
Door TMG1961
#1729643
De mix is gemaakt, vervolgens een klein beetje aan Pixie gegeven. Het bakje werd compleet schoon weer ingeleverd, dus de vraag of ze het eet is beantwoord. Mevrouw vindt het lekker. Ben wel de knoflook vergeten erin te doen. Heb nu voor 6 weken mix in vriezer staan. Heb er 1 komkommer, 1 courgette, 1 paksoi, 3 kleine kropjes sla, 3 worteltjes, 1 rode biet, 1 kleine zoete aardappel en broccoli in gedaan. Eerst in keukenmachine daarna met mixer, volgende keer wel geen extra water toevoegen, hij is een klein beetje vochtig nu,

Hier een foto van de mix, hij is rood door de biet.
Afbeelding
#1729656
Leuk he dat ze het eet? Geen verspilde moeite.  :P 
Waarom voeg je de knoflook er niet alsnog aan toe, huppekee staafmixer er nog een keer doorheen en klaar!  :)
En anders een schep groentemix apart in een bakje of maatbeker en dan knoflook erbij, pureert nog makkelijker.  ;)
Door TMG1961
#1729842
[quote="Daphne&Jayden"]
Leuk he dat ze het eet? Geen verspilde moeite.  :P 
Waarom voeg je de knoflook er niet alsnog aan toe, huppekee staafmixer er nog een keer doorheen en klaar!  :)
En anders een schep groentemix apart in een bakje of maatbeker en dan knoflook erbij, pureert nog makkelijker.  ;)
[/quote]

De mix lag al in de vriezer in zakjes toen ik merkte dat de knoflook er niet bij zat. Had geen zin om de zakjes open te maken, de mix eruit te halen, knoflook toevoegen, mixen en weer in zakjes doen en deze dichtknopen en weer in vriezer leggen, dus deze keer maar zonder knoflook.

Was wel fijn dat ze het at, bakje kon bijna zo de kast in zo schoon was het  :biggrin2:
Door 202Spots
#1729866
Zier er prima uit hoor! En is helemaal goed als ze 't lekker vind!
Je kan ook 'n half teentje knoflook persen of met mes klein hakkenen dat erbij doen in de bak,
maar zonder knoflook kan je 't ook geven hoor.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door