Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Esthertjuh
#1728623
De katten hebben hier eigenlijk nooit goed vis gegeten.
Behalve zalm aten ze niets en zalm gaat er ook in met lange tanden.
Maar de laatste tijd laten ze steeds meer staan en soms eten ze gewoon niet.

Zou ik misschien kunnen proberen om de zalm te drogen?
Raak je dan niet alle belangrijke voedingsstoffen kwijt.

Een andere optie is vis uit blik, zou dat ook goed blikvoer met vis (Cosma bijv.) kunnen zijn?
Door flin
#1728757
perzzoonlijk vindt ik vis niet echt een kattenvoer;
katten kunnen allergisch reageren, zeker diegenen die al één en ander aan problemen  ervaren...

'k neem aan dat je vis wilt voeren om die mooie omega 3 aan te vullen?

  misschien kun je 't ook zoeken in wat 'wild' vlees?

met zalm drogen, raak je niet zozeer de voedingsstoffen kwijt (droog op 50 klein nulletje C)
wel 't vocht....en is kwa voeding niet helemaal in de kat z'n straatje...als snack wel lekker natuurlijk

daarnaast ...denk ik... dat zalm behoorlijk vet is, en vettig vlees is niet makkelijk te drogen
(maar dat laat ik aan de experts over....)  ;)
of al die omega in 't druipvet blijft achtersteken, of int vlees blijft hangen? geen idee ...

heel af en toe voer 'k hier wat makreel op water uit blik
Door Esthertjuh
#1728768
Ik wil het inderdaad geven voor de Omega 3.

Valt "gefokt wild" ook onder deze categorie wild?
Ik heb nu de wildmix van Orinake, struisvogel en hert als wild, maar ik weet niet of dat ook echt wilde dieren waren.
Door flin
#1728785
Esthertjuh schreef: Ik wil het inderdaad geven voor de Omega 3.

Valt "gefokt wild" ook onder deze categorie wild?
Ik heb nu de wildmix van Orinake, struisvogel en hert als wild, maar ik weet niet of dat ook echt wilde dieren waren.
das moeilijk te zeggen...;
gefokt wild kan ook in 'n (hele) grote afgesloten omgeving groot geworden zijn

struisvogel uit nederland lijkt mij zowiso op kleine ruimte gefokt, hert lijkt me zeker 'scharrelhert' met wildkwaliteit..tenzij uit de kinderboerderij

haas is zeker wild, houtduif ook ,(wild) konijn en fazant leeft meestal ook wild, patrijs idem (in al of niet grote of hele grote ruimtes)
Door Esthertjuh
#1728946
De struisvogel komt uit Zuid-Afrika en het hert uit Argentinie (zo uit m'n hoofd).
Ik zal eens gaan kijken of ik verder nog aan ander wild kan komen.
Is kangoeroe wild?
Gebruikersavatar
Door koekje
#1729067
ik dacht altijd dat die in farm werden gekweekt (dan wel scharrel dus). volgens meneer koekje is er een overschot in australie en worden ze daar geschoten, als je sligro-skippy hebt iig.
ot en vooral sien vinden kangoeroe erg lekker. 
Door Esthertjuh
#1730057
De kangoeroe komt van Lupa af.

Hoeveel wildmaaltijden moet ik ongeveer geven per week?
Door flin
#1730325
  je moet helemaal nix... ;D

bedenk gewoon wat je voert, en trek daar je conclusies uit?

wild heeft een mooie verhouding  3 : 6 omega, spul gefokt in kleine ruimte matig, scharrel komt in de buurt ... zoiets?
Door hannabelgje
#1739074
Hier afgelopen weekend makreel gevoerd aan de poezels. Alles lieten ze staan. Ook de vismix van bandit geprobeerd met hetzelfde resultaat. Hier dus geen visliefhebbers onder de katten.

groetjes van Hanna.
Door *Flip*
#1739277
Hier werd diepvrieszalm en blik markreel ook met lange tanden gegeten, sinds een tijdje helemaal geen vis meer. Ik voer wel veel hert, haas, wild konijn en wildmix (zeker >50%) Zelf denk ik dat dat voldoende is qua omega's 3, als je nagaat dat voor mensen omega 3 : 6 ongv 1:1 zou moeten zijn en men gemiddeld 1 : 22 binnen krijgt (keertje in artikel gelezen) zorg ik beter voor mijn kat dan voor mijzelf,  ;D
Door Nyncke
#1776450
Heb je niet wat jagers in de buurt wonen, binnenkort wordt het jachtseizoen weer geopend, worden bij ons mn veel konijnen geschoten.

Anders eens vragen bij de gemeente of Staatsbosbeheer bv.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door