Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1728455
Boomer krijgt dat nu 9 dagen in dr oor en nog steeds piept ze als ik dat doe. Meestal gaat dat na een aantal dagen over omdat het oor dan niet meer gevoelig is.
Morgen maar weer een ritje da doen. Maar wat kan ik vragen dat ze geven voor dr oor?!
Door Stef@nie
#1728665
Als het echt ontstoken is, zou je een andere antibiotica kunnen proberen. Bij Maxi heeft Aurizon vaak goed geholpen. Momenteel krijgt ze Cortavance voor haar oor. Het is nl. niet echt ontstoken, maar ze heeft er wel veel last van. Het is vast ook rommel, maar het verzacht behoorlijk goed. En het is gelukkig niet weer AB...
Door ~anna~
#1728702
dat is toch een regulier middel?
ik heb crystal vroeger ook eerst door een gewone da laten helpen voor vieze oortjes.
maar dat hielp niet echt, kwam toch weer terug.
een consult bij een natuurlijke da hielp wel.
Door Anna
#1728714
Ik heb vroeger vaak Surolan gebruikt, maar de oorontsteking keerde telkens (sneller) terug.  Daarna heeft de dierenarts Otomax aangeraden en sindsdien (al 3 jaar) heeft mijn hond geen oorontstekingen meer gehad.  Misschien werkt dit ook voor jouw hond?
Door Sella
#1728861
Anders laat je ook een kweek maken?

Ik gebruik nu graag de prodier druppels in zijn oor.

Boomer heeft toch ook van die afhangende flappen?
Dat was bij mijn vorige hond de ellende dat het niet snel genoeg droogde met regen ect.
Iemand heeft toen spottend gezet je moet een knijper op de oren zetten.

We hebben toen iets verzonnen dat de oren een uurtje per dag lucht kregen en het ging toen samen met de prodier druppels prima ipv 2 keer per maand ooorontsteking.
Door Lizzy
#1728918
Puur Oor doet volgens mij zeer bij Boomer, dus dat is heel jammer. Maar misschien toch op kweek laten zetten inderdaad, om de juiste AB voor te kunnen schrijven.
Door Migudu
#1728944
Sella schreef: Anders laat je ook een kweek maken?

Ik gebruik nu graag de prodier druppels in zijn oor.

Boomer heeft toch ook van die afhangende flappen?
Dat was bij mijn vorige hond de ellende dat het niet snel genoeg droogde met regen ect.
Iemand heeft toen spottend gezet je moet een knijper op de oren zetten.

We hebben toen iets verzonnen dat de oren een uurtje per dag lucht kregen en het ging toen samen met de prodier druppels prima ipv 2 keer per maand ooorontsteking.
Wat hebben jullie verzonnen?

Groetjes,
Gerda
Door Stef@nie
#1728950
Lizzy schreef: Puur Oor doet volgens mij zeer bij Boomer, dus dat is heel jammer. Maar misschien toch op kweek laten zetten inderdaad, om de juiste AB voor te kunnen schrijven.
Is Puur Oor dan hetzelfde als de Prodier Oordruppels?
Sella schreef:
We hebben toen iets verzonnen dat de oren een uurtje per dag lucht kregen en het ging toen samen met de prodier druppels prima ipv 2 keer per maand ooorontsteking.
Dat is ook toevallig! Dat is nou net mijn nieuwe plan voor Maxi's oor: af en toe even luchten! Het zit maar te broeien met zo'n flapoor, dus ik wil het d.m.v. een heel dun verband af en toe even omhoog binden. Maar ik moet dit nog uit geen proberen, zal niet makkelijk worden :-X . Dus als je nog goede tips hebt; ze zijn welkom ;) !
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1728990
Ik lucht er oren regelmatig :) wel zonder knijper... Gewoon als ze lekker ligt te slapen dan leg ik dr oor open.
Ik ga om 10.30 naar de da.
Neem jullie tips mee en ga overleggen :)
Door Stef@nie
#1728993
MarijeEnBoomer schreef: Ik lucht er oren regelmatig :) wel zonder knijper... Gewoon als ze lekker ligt te slapen dan leg ik dr oor open.
Ik ga om 10.30 naar de da.
Neem jullie tips mee en ga overleggen :)
Dat gaat bij Maxi helaas niet, daar zijn haar oren te klein voor, dus ze floepen weer terug >:( .
Succes dadelijk bij de da!
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1729014
Oh das jammer..Boomer is in het bezit van grote flappers  :biggrin2:

Puur oor blijft irriteren bij Boomer. Bij bijvoorbeeld Surolan piept ze wat als ik het erin doe maar ze gaat wel gewoon liggen als ik met het flesje aankom.
Bij puur oor blijft ze slangenhond spelen en vlucht ze zodra ze het flesje ziet...
Door bloemetje
#1729021
Danny had dit ook hoor Marije. Maar ik liet hem toen controleren bij de da toen was de ontsteking gewoon helemaal weg. Hij vind het gewoon vervelend (vond hij nooit) als er wat in zijn oor word gedaan. Puur Oor doet hem echt geen pijn maar ook dat wil hij liever niet.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1729029
MarijeEnBoomer schreef: Oh das jammer..Boomer is in het bezit van grote flappers  :biggrin2:

Puur oor blijft irriteren bij Boomer. Bij bijvoorbeeld Surolan piept ze wat als ik het erin doe maar ze gaat wel gewoon liggen als ik met het flesje aankom.
Bij puur oor blijft ze slangenhond spelen en vlucht ze zodra ze het flesje ziet...
ik hoor het al, ze is net zo'n fan van homeopathie als Sita  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door