Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1728612
Weet iemand waarom diepvries hamsters veel goedkoper zijn dan diepvries muizen?
En dan meteen een volgende vraag:
Onze jongste aanwinst vindt alles lekker. Vanwege het gemuts van Eddie en Luna krijgt het trio twee keer per dag kvv. Tussendoor krijgen Eddie en Luna "in hun ogen eetbare barf"
zoals eendagskuiken, kwartel, stukje konijnenkarkas en als ze heel erg goede zin hebben een stukje vette vis.
Nina de kliko krijgt het echte barfwerk twee tot drie maal per dag (dus in totaal zit ze nu op 4-5 maaltijden, net hoe het kwa planning uit komt). Ze eet dus rat, muis, hamster, konijn, aangeklede kwartel etc. Aangezien hamsters en ratten naar verhouding veel goedkoper zijn  dan muizen ben ik geneigd wat meer hamster/rat te voeren en de muisjes als " zondagse hap" .
Met twee keer per dag kvv krijgt ze voldoende orgaan binnen, kan het dan kwaad om meer rat/hamster als heel prooidier te voeren dan dure muis?
#1728740
nou, 'k snappet ook niet hoor...
misschien heeft 't te maken met de slangen-/roofvogelvoerders...dat muis meer gewild is?


vooralsnog vindt ik de hamster en gerbil redelijk te betalen

  grote ratten willen ze hier niet,  >:(

probeer n's wat 'wild' in te voeren, zoals haas of patrijs, wilde eend misschien?
#1728807
Boendoek schreef: Koekje, ik kan het niet snappen hoor, maarre een kilo is toch een kilo.....dus met een kilo muizen heb je er wel meer, maar het blijft een kilo en dus snap ik nog steeds niet waarom een kilo muizen duurder is dan een kilo hammies ;-)
ik denk omdat er in een kilo hamsters minder stuks gaan dan in een kilo muizen. dat je in principe een stuksprijs betaalt.
#1731485
miik schreef: Ik heb zelf al die kleine knagers gefokt ....
En de ervaring is dat een hamster veel sneller groeit en in verhouding minder eet.
Muizen vreten veeel meer en leveren veel minder eindgewicht.
dat lijkt dan idd een goede reden!

hier alleen ervaring met gerbilletjes.. 8)
#1731924
Vind ik ook niks hoor. Ik zou graag muizen willen fokken, en ik heb gelukkig niet alleen katten, maar ook fretten, dus ik zou het vervolg ook aan de fretten kunnen overlaten, want die zijn veel sneller. Maar ik kan niet een dier eerst een hele tijd verzorgen en dan in dezelfde ruimte zetten als Killer-Puk.

Ik heb er dan weer geen moeite mee om Puk los te laten als ik muizen in de keuken heb. Ik laat haar meestal wekelijks een controlerondje doen door het huis, maar als de katten gezamelijk zitten te kwispelen naar iets onder de koelkast, dan haal ik de katten weg en zet ik Puk er neer, en zet ik de tuindeur op een kiertje. Dan is er nog een kans om te ontkomen, maar ik ben dan hoe dan ook van de muis af (en nee, ik laat haar niet die muis opeten, ik heb geen idee hoe mijn buren omgaan met de muizenplaag die hier is).
#1776452
miik schreef: Ik heb zelf al die kleine knagers gefokt ....
En de ervaring is dat een hamster veel sneller groeit en in verhouding minder eet.
Muizen vreten veeel meer en leveren veel minder eindgewicht.
Maar zit er dan qua verhouding meer voedingswaarde aan een muis of een hamster of is dat nooit getest?
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door