Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#1728354
Hallo dit is mijn menu voor viper, een sheltie van 8,5 jaar die in het verleden wat nierklachten heeft gehad.
Daarom heb ik het nierdieet aangehouden. Wanneer ik het vlees heb ingekocht maak ik al kleine porties zodat hij elke dag vrijwel hetzelfde krijgt
45 g groenten mix
8 g schapenvet / olijfolie/ visolie
40 g vlees: paard en rund
40 g lams pens
8 g hart/lever/nier mix van een kip (dit is wel weinig)
een beetje volle yohurt of een rauweitje (eitje maar 1 x in de week ivm fosfor van het eigeel)
dan geef ik ook vaker wat extra witte rijst erbij
als vleesbot wil ik nu beginnen met halve kipnekken die ik wel al geplet heb. Ik begin met halve kipnekken omdat hij heel snel te harde ontlasting krijgt van vleesbot (is hiervoor pas naar de dierenarts gegaan omdat hij een verstopping had)

Alvast bedankt!
#1728367
Maar waarom houd je het nierdieet aan, als ik vragen mag? Want wanneer er niet iets loos is, op dit moment, is een nierdieet in mijn ogen helemaal niet zo gezond. Er is wel behoorlijk wat te lezen (vooral Engelstalige literatuur, die ik ook wel op moet zoeken hoor en mogelijk hulp van Dorothea nodig heb) dat bijv. een eiwitbeperkt dieet zelfs ongezond is, voor honden waarbij de nieren niet echt slecht zijn.

Qua percentages zit je op:

32% groenten, 5,5% vet, 28% spiervlees, 28% pens, 5,5% orgaan?
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door