Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Pattie
#172747
Hee iedereen.. ff een vraagje weer..!! Ik heb kippenekkies bestelt voor Milo maar ik heb borstjes gekregen, mogen ze dat ook..?? Het is dus het borstbeen.. Zit nog wel lekker kip aan maar voor de zekerheid ff vragen of dit wel kan..
Laatst gewijzigd door Pattie op za 20 nov 2021, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#172751
Honden mogen in principe alle botten eten van een kip, MAAR ze moeten die botten dan wel goed kauwen en ze moeten het wel kunnen verteren, ze moeten dus wel gewend zijn aan het eten van bot. Nu is borstbeen geen dragend deel dus zal het wel meevallen, mits je hond er goed op kauwt, anders kun je het laastste stukje maar beter even afpakken.
Door Pattie
#172755
oke maar als ze er niet aan gewend zijn..?? hoe wen ik hem er dan aan..?? Hij heeft dat borstje trouwens al op, kauwen deed hij wel..of hij het ook goed heeft gekauwd weet ik niet.. het kraakte behoorlijk..!!
Laatst gewijzigd door Pattie op za 20 nov 2021, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#172764
Het gaat er voornamelijk om dat de zuurgraad van de maag lekker laag is, dan verteert bot het allerbest. En kippennekken worden vaak aangeraden omdat die niet echt hard zijn en er dan geen man overboord is als je hond die dingen zo naar binnen slurpt. Je kunt dan goed zien of je een hond hebt die goed kauwt of niet.
Ik denk niet dat je je erge zorgen hoeft te maken want zo te lezen heeft je hond er goed op gekauwd. Geef hem desnoods wat extra vlees erbij zodat het percentage bot niet te hoog is en hij morgen geen last van verstopping heeft.
Heb je al het artikel: Honden en het eten van botten in de bieb gelezen? http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=801 Zo niet, ga dat eerst maar even doen, want het zou toch jammer zijn als er dingen mis gaan terwijl je het had kunnen weten ;).
Laatst gewijzigd door Nitus op do 23 sep 2004, 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202spots
#172795
Is het misschien 'n kip karkas geweest?
De botten van de borst en de piepkleine "ribbetjes" die er aan zitten,vind ik zachter dan de vleugels,dus ik denk niet dat 't probleem is.
Als je het wil dan kan je er ook nog 'n paar klappen met de hamer op geven.
Door Pattie
#172804
karkas ;D ja zoals je het uitlegt zijn het karkassen geweest..?? Het was het borstbeen met twee rare frummeltjes aan de bovenkant..
Ik heb 1265 gram voor 4.95 gekregen is dat duur..??

Ik heb net even gekeken op barfclub..die foto van het kipkarkas zo zag het er niet uit.. maar zoals jij het heb uitgelegd, lijkt het er wel op.. hoe kom ik er nou achter wat het is..??
Laatst gewijzigd door Pattie op do 23 sep 2004, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door madonna
#172808
Pattie schreef: karkas ;D ja zoals je het uitlegt zijn het karkassen geweest..?? Het was het borstbeen met twee rare frummeltjes aan de bovenkant..
Ik heb 1265 gram voor 4.95 gekregen is dat duur..??

Ik heb net even gekeken op barfclub..die foto van het kipkarkas zo zag het er niet uit.. maar zoals jij het heb uitgelegd, lijkt het er wel op.. hoe kom ik er nou achter wat het is..??
Zoals het hier beschreven word die heb ik ook.
Wat het precies is weet ik ook niet bij ons word het als kipkarkas verkocht.
IK betaal voor 5 kilo 2.50
Door 202spots
#172820
Pattie schreef: karkas ;D ja zoals je het uitlegt zijn het karkassen geweest..?? Het was het borstbeen met twee rare frummeltjes aan de bovenkant..
Ik heb 1265 gram voor 4.95 gekregen is dat duur..??
Ik heb net even gekeken op barfclub..die foto van het kipkarkas zo zag het er niet uit.. maar zoals jij het heb uitgelegd, lijkt het er wel op.. hoe kom ik er nou achter wat het is..??
Het karkas is langs de rug in de helft geknipte kip,van nek tot achterwerk,en dan 't meeste vlees eraf dan is dus de ruggeraat met die dunne ribbetjes eraan nog over, en ook nog'n stukje nek bot.

Ik heb meestal de hele kippenrug die ook in de albums staan.

De onderkant van de kip zit 't borstbeen,dat is vrij dun en ziet er meer als kraakbeen met wat vlees eraan uit.
Maar zo te horen maakt 't niet uit wat 't is...'t klinkt allemaal heel geschikt om te eten !! ;)

Ik zou niet weten of de prijs goed is....
Door Pattie
#172862
pff..wel duur dus..!! was ook bij de slager om te proberen.. volgende keer haal ik het wel op de markt..
Door Pattie
#172865
Milo vond het ook erg geschikt om te eten by the way...!! erg lekker..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door