Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Senna99
#1727431
Raiko heeft een flinke kennelhoest (volgens de DA keelontsteking opgelopen).
Zijn keel was rood en verdikt en hij was wat koortsig, 39.8. Is nu al weer gezakt trouwens.
Maar hij heeft daarvoor dus gisteren een spuit dexadreson gekregen.
Kan het kloppen dat ze daarvan extra moeten plassen? Vannacht hoorde ik 'm in eens jammeren en piepen. Dus ik naar beneden, stond meneer bij de deur. Snel naar buiten, hij sleurde me in één keer door naar zijn vaste plasplekkie toen ie nog een puppy was, de lieverd.
En daar kwam me toch een enorme plas. Voor mijn gevoel duurde het zeker een minuut. Daarna nog een hele grote plas, en toen kon meneer weer rustig slapen.
Ook slaapt ie overdag veel meer, en na de spuit dexadreson heb ik het idee dat ie nog meer slaapt. Ik heb zijn wandelingen uiteraard al wat ingekort. Is dit ook een bijwerking van de dexadreson: moeheid?
Laatst gewijzigd door Senna99 op za 21 aug 2010, 18:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1727433
Dat zijn cortico's! Daar gaan ze inderdaad meer van drinken en plassen.

beetje vreemd om dat te geven bij een infectie  :-\
Door Mevroi Kruim
#1727463
Is toch een ontstekingsremmer Dorothea, en hij heeft toch een ontsteking  ::)
Ik zou daar helemaal niet blij van worden overigens. Ben ooit een keer met Tara geweest toen ze alsmaar moest niezen en daar echt last van had. Was kennelhoest zei de DA en hij stond al klaar met de AB. Dat ging dus ff niet door. Madam was gezond genoeg om dat zelf baas te kunnen, koorts had ze nauwelijks en verder was ze ook goed te pas. Mij werd hel en verdoemenis voorspeld maar ze heeft evengoed nog 10 jaar geleefd  ::)
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1727479
Hmm, ja..ik had er ook al wel mijn bedenkingen bij.. :-\
Ik ben ook nog niet zo goed onderlegd hierin als de meeste BP'ers.
Laat ik me toch ompraten... :-[stom is dat.
Is de moeheid ook een bijwerking van de Dexadreson?
Door ~anna~
#1727558
Het is jammer dat sommige da's soms zo drastisch zijn, kan jij niks aan doen.
Beterschap met raiko.
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1727564
*anna* schreef: Het is jammer dat sommige da's soms zo drastisch zijn, kan jij niks aan doen.
Beterschap met raiko.
Dank je wel!  :-* Hij hoest in ieder geval al een stuk minder. En was net met de wandeling ook al weer meer actief.

Ik ben op internet al aan het googlen geweest op cortico's e.d.
Laat er de volgende keer echt niet zo weer een spuit in jassen.. :-[
Door Truus
#1727614
Soms is het nodig helaas, het is echter een wondermiddel waar ze heel snel van opknappen maar het is maar tijdelijk.
Veel drinken en plassen hoort daarbij.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door