Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door EllenL
#1726099
Ok, even voor mijn bevestiging  ::)

Hoe vaak likken jullie reutjes aan hun piemel? Ik vermoed dat Angel een milde voorhuidontsteking heeft namelijk, de haren aan weerskanten van zijn penis op de plek waar ik me kan voorstellen dat hij rust als hij op zijn zij ligt zijn soms ook een klein beetje viezig en hij likt vrij vaak even, toch wel elk uur ofzo...

En meer vanuit nieuwsgierigheid, hoe vaak poepen jullie honden? Angel zit inmiddels op 2x per dag met inmiddels mooie keuteltjes en ik geef hem ook 2x per dag eten  :D
#1726113
kan id zijn dat ie een lichte voorhuidsontsteking heeft, dat lebberen zal ik niet te vaak toe laten dan blijven ze ermee bezig en gaat heel de boel daar rood zien, silicea helpt er erg goed tegen!
2x per dag poepen is prima, doen ze hier ook meestal!
Door Borke
#1726843
Wat je niet wil is een reu die de hele dag er aan zit te likken en met een knalrode fluit breeduit etalerend in de kamer ligt.
Wat je echter zeker ook niet wil is een reu die er te weinig aan likt en de hele kamer vol met klodders groene troep!
Kortom laat hem er maar aan likken als er wat uit komt hoor, als hij er maar niet permanent aan ligt te likken.
Overigens kan hij ook een natte droom hebben en daarna netjes de boel opruimen.

Wat je kunt doen is spoelen met echinaforce verdund met water of prepusol.
De Silicea die Ellen noemt helpt ook prima.
Gebruikersavatar
Door EllenL
#1726881
Nou, hij etaleert de boel wel regelmatig, want zijn favoriete houding is lekker op zijn rug liggend met de achterpoten wijd... ;D maar het likken valt mee, wordt voor mijn gevoel ook wat minder... zijn oogjes waren in het begin ook wat ontstoken, zat 's morgens wat prut in, ook niet heel schokkend, maar dat is al weg. Denk dat het vooral het ontstressen is en wennen aan goede voeding...

moet wel eigenlijk overschakelen op barf met meneer want hij schrokt zo van de kvv... hij heeft het wel een paar keer uitgekotst om het daarna op zijn gemakje weer op te eten.... dan kan hij het wel rustig  ::)
Door Borke
#1727109
Sofi had in het begin toen zij hier was ook veel uitscheiding uit het oog en rode ogen, dat is met een paar weken overgegaan.
Haar had ik cold turkey van Hill's brokken in het opvanggezin overgezet naar Barf.
Sofi had echter maar 3 weken in de opvang gezeten en in Spanje heeft ze vast wel van alles en nog wat gegeten.

Met de poten wijd liggen is een mooie houding, maar dat bedoelde ik dus niet met etaleren  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door