Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1725591
Sinds gisteravond hoest Raiko. Het lijkt net als of er iets in zijn keel vast zit en dat hij dit op wil hoesten.
Af en toe kokhalst hij ook, maar er komt niet echt iets uit.
Nu heb ik via de zoek functie hier gekeken, en ik denk zelf dat het wel eens kennelhoest kan zijn. (Hij heeft ook voor twee week geleden zijn cocktail-enting nog gehad voor 1 jarige leeftijd, dus dat zou er misschien ook nog mee te maken kunnen hebben??)
Ik heb hem net een beetje yoghurt met honing gegeven. Ik zag in één van de oude topics over kennelhoest dat ik ook tussistin kan geven??
Wat kun je nog meer gebruiken/gebruiken jullie tegen kennelhoest???
Laatst gewijzigd door Senna99 op vr 20 aug 2010, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1725625
Hallo Truus,

Bedankt voor je reactie!  :)
Die vit. c kan ik bijvoorbeeld gewoon die kleine vit. C tabletjes geven (van roter bijvoorbeeld) en dan gewoon de kinderdosering aanhouden??
Door Truus
#1725655
Senna99 schreef: Ok. Bedankt voor de tip!
Zijn temp. heb ik nog niet opgemeten, Raiko en de thermometer zijn niet zulke goede vriendjes...
;D Hier ook niet ;). Hou maar even in de gaten. Heb je ook een tuigje ipv een halsband? een band om de nek is nu niet zo lekker wellicht.
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1725674
Ik zal anders zo eens een poging wagen met de thermometer.. ::)
Ja, hij heeft idd wel een tuig. En die heeft ie normaal gesproken ook wel het meeste om. Die doen we nu idd met standaard ipv een halsband.
Door dancingdaydream
#1725778
Je kan van pepermunt en thijm (vers), en eventueel kamille (is verzachtend voor de keel en ontstekingsremmend) thee zetten, en af laten koelen. Honden zijn vaak gek op pepermunt, thijm is iets bitterder en kamillie iets zoetig. Maak ik hier altijd voor mezelf (heb "chronische verkoudheid" en voor de ratten als ze weer aan het niezen/reutelen zijn (alle ratten hebben standaard gevoelige luchtwegen.)  Is ook fijner dan bijv siroop, aangezien daar vaak suiker of zoetstof doorheen zit...
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1726436
Nou, vandaag toch maar even naar de DA geweest. Vannacht bijna geen oog dicht gedaan. Raiko hoestte en kokhalste zo de hele nacht, dat ik 't niet langer kon aan zien. Dus 's ochtends direct gebeld en kon vanmorgen meteen komen. Diagnose: zeer waarschijnlijk een keelontsteking. Nu las ik via de zoekfunctie dat keelontsteking en kennelhoest eigenlijk hetzelfde zijn.
Dus ik heb keelsiroop, vit.c. tabletjes en echinae force in huis gehaald.
Maar nu had ik dus eigenlijk voor vanavond eendennekken uit liggen. Kan ik 'm dat nu wel geven, of is dat veel te irriterend nu voor zijn keel en kan ik 'm beter even een paar dagen kvv geven??
#1726621
Tis alweer een jaar of 6 geleden dat Kátur kennelhoest had dus ff wroeten in het geheugen  :D maar ik heb toen idd ff een paar dagen geen bot gegeven maar alleen spiervlees. Bij hem en Tara was het trouwens welgeteld 1 dag echt vervelend kuchen en daarna alleen af en toe nog wat gehoest. En genies van Tara.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door