Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door vagebond
#1722670
Omdat een hond ook maaginhoud eet van herbivoren, valt een hond onder semi carnivoor. Daarvoor kan hij ook uit bijv. rijst koolhydraten halen die hij nodig heeft :-\ Tja, die info kreeg ik vanmiddag te horen van een royal canin voedingsconsulente. Super aardige meid, maar volgens mij mist ze nu wat.
Door Happy Tail
#1722708
ahaaa :biggrin2:

dus daarom zitten er als hoofdbestanddeel granen ed in.....dus de maaginhoud van een prooidier is dan vaak meer dan de helft dan het beest... ;D
owww
tja.....

ennuhh als ie nu een paar daagjes alleen vis kan vangen...of konijntje had niet zo;n volle maag.....dan gaat ie zeker de dag erna even een graanveld in of mais kolven zoeken?

rijst koken dat zie ik ze dan ook wel regelmatig doen...

tja...

je moet op de een of ander manier toch je br%$en  verkopen
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1722815
Nou helemaal 100% ongelijk heeft ze niet, want er bestaat idd een verschil in carnivoren.
Een kat is bv 'veel meer' carnivoor dan een hond en kan weinig met andere dingen dan vlees.
Een hond kan daar meer mee, maar er zit een verschil tussen voor een gedeelte verteren van rijst, mais enzo en een gezond dieet.
Das nou het leuke van brokfabrikanten en hun vertegenwoordigers, ze vertellen maar de helft  :-X, slimmerts  :biggrin2:
Door Lizzy
#1724650
Mijn honden eten maaginhoud zeker te weten op. En de meeste doen dat (denk trouwens dat 99% van de honden de zogenaamde fytomix of kruidenmix van Bibi/Carnibest ogenblikkelijk op eet). En mijn honden eten graag groenten. Vinden ze een appel of wortel of grassen buiten, vreten ze dat onherroepelijk op. Maakt hen dat een semi carnivoor? Nou, ik vind van niet. Het is nog steeds geen goede reden om ze af te schepen met 20% doodgekookt vleesmeel in ieder geval.
Gebruikersavatar
Door pike
#1725036
koekje schreef: sien lust speelgoed. sien is een speelgoedtariër  8)
:biggrin2: :biggrin2:

dan is Pike een tennisballentariër  :P
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1725200
die van mij zijn papiertarierers .

En volgens mij zit er alleen gegaard voedsel in de tweepotige omnivoor  ;D
Gebruikersavatar
Door pike
#1725359
Aquillo schreef: die van mij zijn papiertarierers .
Da's  pas handig!  :D
En volgens mij zit er alleen gegaard voedsel in de tweepotige omnivoor  ;D
en dát stopt hij ook in zijn gedomesticeerde dieren  :(
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1726314
pike schreef: Da's pas handig! :D

en dát stopt hij ook in zijn gedomesticeerde dieren :(

Tja want dat deel van de mens heet luiheid en niet willen weten wat wij en de dieren eten. Dat vertaald zich in dierenvoer in blik en brok en dus alles uit een pak en voor zich zelf alles uit een pak met mooie plaatjes en kant en klaar van de fastfoodkeukens en tentjes lekker makkelijk ... ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door