Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Cindy de Wolf
#1724869
Alle Haaksbarf producten worden per aankomende vrijdag 13% duurder zijn. Dit heeft namelijk te maken met onze belastingdienst. Groenten zijn normaal 6% btw en vlees is ook 6% btw dus ieder normaal denkend mens maakt hier 6% btw van, ook als deze gemengd worden. Onze belastingdienst denkt daar heel anders over en die vindt dat het dan 19% wordt. Per aankomende vrijdag worden alle producten van Haaksbarf dan ook 19% in plaats van 6% btw. Dit geldt eveneens voor producten waar kaal bot wordt toegevoegd, gebruikt een producent bevleesde botten dan blijft dit gewoon 6% :crazy2: :crazy2: :crazy2: :crazy2: Hierdoor blijft de eigen lijn SPM wel 6% omdat ze hier de groenten gaan uithalen en hierin bevleesde kipkarkassen gebruikt worden. De makers van HB zijn de eerste die gelicht en schuldig bevonden zijn door onze geweldige boeven instantie maar volgens zeggen komt de rest ook aan de beurt. Dit zou in mijn optiek dus gaan gelden voor Bandit, Darf en Tinlo Barfmenu.

Leuker kunnen we het niet maken..... >:( >:( >:( >:( >:( :crazy2: :crazy2: :crazy2: :crazy2: :crazy2:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1724888
Dit is toch niets tot weinig nieuws. Kwestie van je vooraf goed informeren in plaatst van "uitgaan van". Een hond is voor de wet een luxe-artikel en alles wat voor hond gemaakt wordt (op een paar uitzonderingen na) valt dan automatisch in de 19% klasse.
Door Migudu
#1724923
[quote="Wendi"]
Darf is biologisch en valt daarom, voor zover ik weet  :confused1:, onder het 6% tarief...
[/quote]

Daar staat wel iets over op de site...over dat 6% tarief.

Groetjes,
Gerda
Gebruikersavatar
Door essie74
#1725102
[quote="Angelique"]
Dit is toch niets tot weinig nieuws. Kwestie van je vooraf goed informeren in plaatst van "uitgaan van". Een hond is voor de wet een luxe-artikel en alles wat voor hond gemaakt wordt (op een paar uitzonderingen na) valt dan automatisch in de 19% klasse.
[/quote]

andere merken zoals carnivoer, tinlo, all animal zijn ook 6 %,  dus wat heeft dat te maken met luxe?

er zijn zoveel vlees artikelen met 6 % belast dat ik de 19% gewoon weg niet kan begrijpen.

Nogmaals groente en vlees koop je beide in voor btw 6% tarief waarom moet dit na verwerken in hemelsnaam dan 19 % worden? omdat het gemalen wordt?
Door orinake
#1725104
In BE is het zo dat alle complete KVV onder de 21% valt. (vanaf dat er iets van toevoegingen gedaan word zeewier, en dergelijke dus)
Alle enkelvoudige KVV valt onder de 6%
Denk dat het dus  normaal is dat in NL de complete KVV's onder de 19% vallen...
Door Cindy de Wolf
#1725216
[quote="orinake"]
In BE is het zo dat alle complete KVV onder de 21% valt. (vanaf dat er iets van toevoegingen gedaan word zeewier, en dergelijke dus)
Alle enkelvoudige KVV valt onder de 6%
Denk dat het dus  normaal is dat in NL de complete KVV's onder de 19% vallen...
[/quote]

Dat zou idd zo zijn als het kompleet was maar dat is dus niet zo. Je kan van HB, Tinlo , Carnivoer niet maar 1 smaak voeren omdat het enkelvoudig vlees is, het enige verschil is dat er dus groenten aan toegevoegd worden maar alleen groenten toevoegen maakt het niet kompleet.

[quote="essie74"]
andere merken zoals carnivoer, tinlo, all animal zijn ook 6 %,  dus wat heeft dat te maken met luxe?

er zijn zoveel vlees artikelen met 6 % belast dat ik de 19% gewoon weg niet kan begrijpen.

Nogmaals groente en vlees koop je beide in voor btw 6% tarief waarom moet dit na verwerken in hemelsnaam dan 19 % worden? omdat het gemalen wordt?


[/quote]

Hier sluit ik me bij aan. Vind hier niets luxe aan. Want heel zwart/wit gezien moet een slager die kant en klare lasagna verkoopt dit ook verkopen tegen 19% want het is immers vlees+groenten maar nee dat valt onder 6%.
Door orinake
#1725234
[quote="Cindy de Wolf"]
Dat zou idd zo zijn als het kompleet was maar dat is dus niet zo. Je kan van HB, Tinlo , Carnivoer niet maar 1 smaak voeren omdat het enkelvoudig vlees is, het enige verschil is dat er dus groenten aan toegevoegd worden maar alleen groenten toevoegen maakt het niet kompleet.

Hier sluit ik me bij aan. Vind hier niets luxe aan. Want heel zwart/wit gezien moet een slager die kant en klare lasagna verkoopt dit ook verkopen tegen 19% want het is immers vlees+groenten maar nee dat valt onder 6%.
[/quote]

Voeding is zowiso maar 6% :)
Dat is hier in BE ook.
De toevoeging van mineralen en dergelijke maakt dat het onder de 21% (NL 19%) valt.
Door M.P
#1725262
hallo
in belgie is alles aan 21 % btw wat voor gezelschapsdieren is , ook barf moet ik aan 21% btw rekenen

nederland , kvv mag maar max 4 % zetmeel aan toegevoegd worden , dan is het 6% btw
                  worden er groenten aan toegevoegd enz... dan is het 19%


mij hebben ze al op de vingers geklopt , der volgen er nog bij ons in belgie , ze gaan ze na....

groetjes
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1725287
Hier was dat al bekend, al een tijdje.
We hebben er weleens over gedacht onze eigen kvv te maken, zonder groente betaal je dan 6% belasting en met groente 19%.
Dus het idee de groentemixen apart aanbieden, zo betaal je over beide 6%  :biggrin2:
Door orinake
#1725727
[quote="M.P"]
hallo
in belgie is alles aan 21 % btw wat voor gezelschapsdieren is , ook barf moet ik aan 21% btw rekenen

nederland , kvv mag maar max 4 % zetmeel aan toegevoegd worden , dan is het 6% btw
                  worden er groenten aan toegevoegd enz... dan is het 19%


mij hebben ze al op de vingers geklopt , der volgen er nog bij ons in belgie , ze gaan ze na....

groetjes
[/quote]

Enkelvoudig KVV is nochthans 6%, compleet KVV en brok is inderdaad 21%
Barf is normaal gezien maar 6% toch? (Cavia - hamster - gerbil - muizen zijn wel aan 21%)
Anders gaan er nog heel veel op de vingers getikt worden denk ik?
Door Parelridder
#1725732
[quote="orinake"]
In BE is het zo dat alle complete KVV onder de 21% valt. (vanaf dat er iets van toevoegingen gedaan word zeewier, en dergelijke dus)
Alle enkelvoudige KVV valt onder de 6%
Denk dat het dus  normaal is dat in NL de complete KVV's onder de 19% vallen...
[/quote]Kun je niet vergelijken, want andersom hebben we ook verschillen. Belgie en Duitsland heffen slechts lage belasting over bijv. bullepezen, waardoor ze daar veel goedkoper zijn dan hier.
Door M.P
#1725990
[quote="orinake"]
Enkelvoudig KVV is nochthans 6%, compleet KVV en brok is inderdaad 21%
Barf is normaal gezien maar 6% toch? (Cavia - hamster - gerbil - muizen zijn wel aan 21%)
Anders gaan er nog heel veel op de vingers getikt worden denk ik?
[/quote]

ik denk dat jij je iets beter zult moeten informeren...
alles wat voor gezelsschapsdieren is ivm voeding is 21% btw.
je moet dat niet aanvragen op een bijlokatie van je gemeente maar rechtsstreeks op het hoofdkantoor in brussel.
ik heb de volledige wetgeving ivm  honden en katten voedingen gehad.

winkels die zich daar niet aan houden , ik wist het ook niet , zullen in de toekomst moeten oppassen , ze zouden eens een mega bedrag aan btw kunnen bijbetalen.
ze gaan 3 tot 5 jaar terug , die een winkel heeft is gewaarschuwd.

zelfs een slachterij die vlees verkoopt aan een producent zou 21%btw moeten aanrekenen .......


groetjes
Door orinake
#1727077
[quote="M.P"]
ik denk dat jij je iets beter zult moeten informeren...
alles wat voor gezelsschapsdieren is ivm voeding is 21% btw.
je moet dat niet aanvragen op een bijlokatie van je gemeente maar rechtsstreeks op het hoofdkantoor in brussel.
ik heb de volledige wetgeving ivm  honden en katten voedingen gehad.

winkels die zich daar niet aan houden , ik wist het ook niet , zullen in de toekomst moeten oppassen , ze zouden eens een mega bedrag aan btw kunnen bijbetalen.
ze gaan 3 tot 5 jaar terug , die een winkel heeft is gewaarschuwd.

zelfs een slachterij die vlees verkoopt aan een producent zou 21%btw moeten aanrekenen .......


groetjes
[/quote]

De informatie komt van 1 van men leveranciers.
Aangezien ik van hem prijslijsten kreeg met daarop de vermelding 6% en 21%.

Heb je daar een bestandje van op de computer staan van die wetgeving?
Lijkt me interessant om te weten.

Ik leid hier ook uit af dat je een leverancier bent in BE.
Zo ja kan je me je gegevens even bezorgen ;) altijd handig adresjes te hebben dichter bij huis.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door