Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Aradia
#1723976
Bandhu laat steeds vaker zijn orgaanvlees staan. En aangezien hij eigelijk geen eten kan missen (hij is een tibetaan van ongeveer 46 cm hoog en tussen de 14 en 15 kg) vraag ik me af hoe ik dit kan oplossen.

Later aanbieden werkt niet, een dag geen eten geven (waar ie ook weer van afvalt) werkt ook niet. Dus ik weet het niet zo goed meer.

Hij krijgt volgens de standaardpercentages zijn eten.
Door Michelo
#1724097
Die van mij doet ook moeilijk met orgaan. Ik maak altijd blokjes van 50% hart en de rest lever en nier en soms long. De stukjes hart pakt ze er zo tussen uit. Lever wil ze af en toe ook nog wel pakken. Maar de nier niet. Als er nog wat stukjes liggen roer ik er gewoon wat gemalen pens doorheen. Dan gaat alles op en likt ze de bak nog uit.
Gebruikersavatar
Door Aradia
#1724850
Gisteren zijn nier weer laten staan.  :-\ Heb er nu eerst maar eens twee keer gekookt water over gegoten en dat een poosje laten staan, kijken of ie het zo eet.

Als ik het door pens heen ga roeren, gaat ie aan de diarree......
Door tieneke
#1724960
Drogen in de oven of droger op 50 graden zodat alle voedingstoffen bewaard blijven.
Zeker weten dat alle orgaan dan naar binnen gaat  :P
Door Nyncke
#1725024
Cadiz is ook niet zo dol op orgaan, ik moet het gemalen door iets, met iets lekkers erbij een eitje, wat biogarde ofzo....
Door tieneke
#1725152
Aradia schreef: Hoe lang duurt dat voordat dat droog is? Het moet zeker eerst in plakken gesneden worden?
Een uurtje of 9 en vooraf dun snijden.
Gebruikersavatar
Door Aradia
#1725196
Okee thanks!!!!

Hij heeft vanmiddag de gekookte nier in ieder geval opgegeten!!!!

Als dat drogen lukt, is dat ook mooi om eventueel als beloning te geven misschien....
Door tieneke
#1725201
Aradia schreef: Okee thanks!!!!

Hij heeft vanmiddag de gekookte nier in ieder geval opgegeten!!!!

Als dat drogen lukt, is dat ook mooi om eventueel als beloning te geven misschien....
Misschien kan je aan biologische orgaan komen?
De meeste honden zijn daar gek op  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door