Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Senna99
#1723845
Ik gaf Raiko altijd zijn eitje gewoon rauw met schaal en al. En meneer at deze altijd met smaak helemaal op.
Maar das sinds een poosje een heel ander verhaal. Hij miept de laatste tijd wel vaker met zijn eten. De ene keer gaat alles schoon op de andere keer gaat het er met lange tanden of helemaal niet in. Maar zijn eitje laat ie de laatste tijd steeds vaker helemaal of gedeeltelijk staan, en de schaal eet ie sowiezo al helemaal niet meer op.
Ik heb 'm in verleden voor de afwisseling wel eens één keertje een gekookt eitje gegeven. Maar dat was geen succes, hij at 'm wel met smaak op, dat was het probleem niet. Maar hij ging helemaal aan de dunne, ik nam toen aan dat dit van het ei kwam. Dat was namelijk het enige in zijn menu dat weekend wat hij nog niet eerder gehad had.
Ik zit nu te dubben hoe ik zijn eitje moet geven: wel rauw (maar dan zonder de schil), of toch nog een keer gekookt.
Want aan de ene kant vind ik het zo raar dat ie als hij het ei rauw krijgt er niets aan de hand is met zijn ontlasting en hij van een gekookt ei aan de dunne gaat. Wat is jullie ervaring hier mee?
Door *Natasja*
#1723847
Hier eten ze de schaal ook niet (meer) op. Ik geef het ei altijd met wat huttenkäse (net als de groentemix overigens), ik kluts het wat door elkaar en dat eten ze met smaak op  :D
Door Borke
#1723935
Eierschaal hebben ze hier nooit gegeten.
Ik zal nooit vergeten dat we in Tsjechie waren bij Tieneke en die had voor Borke groentemix gemaakt met daarop een gebroken rauw ei met schil.
Borke die vrat alles op en tuufde tussendoor de eierschil op de grond  :biggrin2:

Ik geef het gewoon naast het vlees op het bord of favoriet hier: over de groentemix!
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1723961
Oké, bedankt voor de reactie's! Gaat ie hier ook gewoon mooi rauw (zonder schaal) in de bak.
En huttenkäse is misschien ook wel een idee, dank jullie wel!! :)
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1724194
Nou, he,he...had ik dat nou maar gewoon eerder gedaan.. ::).. i.p.v. stug volhouden met een rauw ei mét schaal.
Rauw zonder schaal was het ei binnen no-time opgegeten, hij likte zijn bak er nog bij uit... :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door