Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Migudu
#1723802
Ik lees hier regelmatig het woord "chlorella"..
Ik ben eens gaan rondneuzen en het klinkt heel goed.
Zelf heb ik reuma (auto immuunziekte) en gevoelige darmen, dus het zou wat voor mij kunnen zijn.
En voor Migudu? Kun je zoiets ook gewoon geven aan een hond die eigenlijk niets "mankeert"?
En hoeveel zou hij dan moeten hebben?
Welke versie geniet jullie voorkeur? De Japanse of Koreaanse?

Groetjes,
Gerda
Door Lizzy
#1723813
Migudu schreef: Ik lees hier regelmatig het woord "chlorella"..
Ik ben eens gaan rondneuzen en het klinkt heel goed.
Zelf heb ik reuma (auto immuunziekte) en gevoelige darmen, dus het zou wat voor mij kunnen zijn.
En voor Migudu? Kun je zoiets ook gewoon geven aan een hond die eigenlijk niets "mankeert"?
En hoeveel zou hij dan moeten hebben?
Welke versie geniet jullie voorkeur? De Japanse of Koreaanse?

Groetjes,
Gerda
Ik durf het niet te zeggen, of het wat voor je is... Maar ik denk dat je het allicht kunt proberen. Ik zou zelf wel met een hele lage dosering beginnen en dit heel langzaam opbouwen. Een van de twee, de Japanse of de Koreaanse werkt heftiger op de darmen. Dat staat op de site van chlorella-alg. Die zou ik dus niet nemen, die heftige.

Ik geef chlorella aan mijn honden, ook aan Linga en mijn pup. Niet iedere dag hoor, ik geef eigenlijk geen enkel supplement/voedingsmiddel elke dag. Maar ik wissel het een beetje af met Spirulina en zeewier. Qua dosering houd ik ongeveer dit aan voor de honden:

Mbt dosering, voor volwassenen (60-80 kilo) geldt dosering van 3-5 gram.

60 kilo = 4 gram = 4 schepjes
30 kilo = 2 gram = 2 schepjes
20 kilo = 1,5 gram = 1,5 schepje

Maar, het komt allemaal niet zo krap hoor. Als je op de website van chlorella-alg bent, kun je ook gratis een e book downloaden. Misschien is dat wat voor je om te lezen!

Oh, Brutus krijgt nu wel elke dag chlorella omdat hij zo uit zijn bakkes stonk. Dat gaat alweer een stuk beter.
Door Deesje
#1723875
hier neem ik het zelf voor mijn darmen en ik heb stukken minder last.. echt heerlijk!

de hondjes krijgen het hier ook 2-3 keer per week, soms wat minder en als hun weerstand wat dipt wat meer.. (ik geef verder behalve af en toe beetje echinacea eigenlijk niets)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door