Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lianneke
#1723631
Hallo,
Wie weet hoelang je achter elkaar drainage compositum(groene os) mag geven? Onze Leonberger krijgt nu 10 druppels per dag. Verder krijgt hij de onderhoudsdosering Puur pollen, eens in de drie weken. In het voorjaar is de jeuk begonnen, net als vorig jaar. Iedere keer als hij door het hoge gras huppelt gaat hij thuis liggen krabben.
Verder krijgt hij visoliecapsules voor zn vacht, die hierdoor heel erg opgeknapt is.(sinsdien geen hotspots meer).
Nu was hij een week jeukvrij dus heb ik de reinigingsdruppels eerst afgebouwd naar 10 en toen gestopt. En ja hoor, daar kwam de jeuk weer.
Weer begonnen, jeuk weer weg, weer afgebouwd en gestopt, en hetzelfde, weer krabben.
Dus nu weer 10 druppels per dag.
En de jeuk wordt weer minder.
Maar hoelang kan dit zomaar zonder schade is mijn vraag?????

Groetjes, Lianne

Afbeelding
Door Lizzy
#1723750
Dit staat op de site van NML


• Geef je Drainage Compositum onbeperkt of staat hier een aantal weken voor is dit bij de kat hetzelfde als bij de hond?

Dat is afhankelijk van de manier waarop de Drainage Compositum wordt ingezet; als jaarlijkse kuur of bij een chronische aandoening. In het laatste geval is het aan te raden om het langer te geven, 3 maanden achtereen en dan een stopweek inlassen. Een kuur voor de hond is een flesje van 50 ml., voor de kat is een kuur ongeveer een half flesje.
Door lianneke
#1723761
Dankje, das duidelijk, het flesje van 50ml is bijna op, maar ook een andere hond heeft er gebruik van gemaakt. Dus ik ga een nieuwe bestellen. en dan nog even doorgaan want het lijkt chronische jeuk.

Lianne
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door