Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1723069
Boomer mankte tijdens de wandeling opeens dus ik dacht die heeft zich verstapt. Ik zag (in de stromende regen) niks bijzonders en het manken werd minder onderweg naar huis. Bij de middag wandeling mankte ze nog wat dus die kort gehouden. Op de bank gelegt en naar werk vertrokken. Toen vriendlief thuis kwam mankte ze weer en zag hij dat dr grote kussentje voor een deeltje ontvelt is. Het vel zit er nog wel overheen maar dit zit los.
Wat zal ik ermee doen?! Schoonspuiten met waterstof?! Of alleen leem erop?! of Honingzalf of helemaal niks!?
Gebruikersavatar
Door nova
#1723106
Ik zou de lap terug op de plaats proberen te schuiven, en dan honingzalf erop.
Zelf heb ik goede maar helaas ook veel ervaring :-\ met kapotte voetzolen en honingzalf
Kap op als ze er niet vanaf kan blijven...

Knuffels voor Boomer
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1723121
nova schreef: Ik zou de lap terug op de plaats proberen te schuiven, en dan honingzalf erop.
Zelf heb ik goede maar helaas ook veel ervaring :-\ met kapotte voetzolen en honingzalf
Kap op als ze er niet vanaf kan blijven...
Knuffels voor Boomer
die heb ik uitgeleend  :doh:
ik smeer er zo na de laatste rondje een dot zalf op!
Het "flapje" zit van zichzelf al op de goeie plaats dus dat scheelt!
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1723122
Laatst echt hele goede resultaten bereikt bij kapotte zooltjes met VetGold zalf, dat is van alles door elkaar propolis, calendula, aloe vera en mineralen uit de dode zee. Maar die heb je natuurlijk niet in huis nu  :biggrin2: , dan zou ik honingzalf doen.
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1723125
*Dorothea* schreef: Laatst echt hele goede resultaten bereikt bij kapotte zooltjes met VetGold zalf, dat is van alles door elkaar propolis, calendula, aloe vera en mineralen uit de dode zee. Maar die heb je natuurlijk niet in huis nu  :biggrin2: , dan zou ik honingzalf doen.
bezorg je niet s avonds?!  ::)
Gebruikersavatar
Door nova
#1723286
MarijeEnBoomer schreef: die heb ik uitgeleend  :doh:
ik smeer er zo na de laatste rondje een dot zalf op!
Het "flapje" zit van zichzelf al op de goeie plaats dus dat scheelt!

Ik heb er hier zelfs 2 staan, maar ophalen is er zeker niet bij op dit tijdstip he? :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1723364
nova schreef:
Ik heb er hier zelfs 2 staan, maar ophalen is er zeker niet bij op dit tijdstip he? :biggrin2:
de uitgeleende ligt op fietsafstand... maar ze zit er niet aan behalve als ik net de zalf erop heb gedaan. Ze vind honingzalf lekker...
Door pallas
#1723379
Ik heb het bij Didot goed gschoongemaakt en een blarenpleister erover heen geplakt. Daar over heen nog wat vetwrap en 3 dagen laten zitten. Vetwrap vervangen als het vies is , kan je meteen even kijken of het warm word oid. Dit werkte heel goed en hij kon er ook meteen weer pijnvrij op lopen.
Door Borke
#1723465
pallas schreef: Ik heb het bij Didot goed gschoongemaakt en een blarenpleister erover heen geplakt. Daar over heen nog wat vetwrap en 3 dagen laten zitten. Vetwrap vervangen als het vies is , kan je meteen even kijken of het warm word oid. Dit werkte heel goed en hij kon er ook meteen weer pijnvrij op lopen.
Dat klinkt niet gek, dan had je hem zeker wel een kap op gedaan, Sofi zou daar nooit van af blijven!

Fijn dat het beter gaat Marije  8)
Hoe komt ze nou toch aan een ontvelt voetje, ze is altijd zo damesachtig voorzichtig net als Sofi  :)
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#1723480
Ze moest haar vriendje Brutus verdedigen en tja dan ben je niet altijd even damesachtig  ::)
Ze lag net wel weer te likken aan dr voetje en daarna liep ze gelijk weer lastig.
Denk dat het een rustdagje word vandaag  :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door