Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bien
#1722814
Laat ik maar eens een topic openen dacht ik..... :P

Ben ik vanmiddag lekker aan het verkondigen dat het eigenlijk gewoon goed gaat het barfen.. nu dit:

Zonder te weten hoe lang een hond erover doet om iets te verteren, ik neem aan tussen de 12-24 uur.

Gisteren hebben beide honden lamsstrot met eendenek gehad, zojuist allebei plakpoep!!
Hele vacht onder.. bah... en arme diertjes... kont wassen...

Is allemaal niet zo erg als het lijkt maar ik moet dus dat ik wat in mijn menu moet veranderen.

Ik vermoed dat de lamsstrot het probleem is, de eendenek is bot dus zou geen plakpoep moeten geven denk ik.

Delen jullie mijn mening dat het waarschijnlijk de lamsstrot is die de plakpoep veroorzaakt of ??

Vandaag hebben ze overigens parelhoenkarkas, kiphartjes en kiplever gehad, dat moet toch goed gaan.
Door Bien
#1723075
Nynke F schreef: ik hoor regelmatig dat strotten voor dunne poep zorgen  :-X :-X :-X
ja dat begreep ik ook, maar..... waarom dan wel van lamsstrot en niet van runderstrot... dat vond ik een beetje vreemd.
maar als lamsstrot vetter is... ja dan verklaard het wel iets denk ik...
Door Nynke
#1723078
Bien schreef: ja dat begreep ik ook, maar..... waarom dan wel van lamsstrot en niet van runderstrot... dat vond ik een beetje vreemd.
maar als lamsstrot vetter is... ja dan verklaard het wel iets denk ik...
hebben ze geen last bij runderstrotten dan van dunne poep ??
Ik voer alleen maar geitenstrotjes en lamsstrotjes van het IC, dus dat weet ik niet  :-\
Door Bien
#1723083
Nynke F schreef: hebben ze geen last bij runderstrotten dan van dunne poep ??
Ik voer alleen maar geitenstrotjes en lamsstrotjes van het IC, dus dat weet ik niet  :-\
nee hoor geen problemen met runderstrot, maar die zijn zo groot en heb maar kleine 180 gram nodig als portie... vandaar de lamsstrot....
Door Nynke
#1723088
Bien schreef: nee hoor geen problemen met runderstrot, maar die zijn zo groot en heb maar kleine 180 gram nodig als portie... vandaar de lamsstrot....
en die 180 gram is hoeveel % van de maaltijd ?
Door Bien
#1723101
Nynke F schreef: en die 180 gram is hoeveel % van de maaltijd ?
dat zou ik op moeten opsnorren... maar % waren opzich goed, tis dus nu uitvinden hoe ze erop reageren. vandaar mijn post...

maar ze kregen toen ze kvv hadden wel eens een runderstrot, en dan was er niets aan de hand.

icm met kippenkarkas gaat het wel goed de lamsstrot..omdat kip dus minder vet is. wellich moet ik de eendenek gewoon door kipkarkas vervangen en de nekken als lekkers tussen door geven...

dat is een optie toch??
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door