Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door velduil
#1722194
Hoewel ik dat kippen nekken te hebben gekregen is het nu ondooid en blijkt het kippenrug te zijn, nu lijkt me dat geen probleem maar na 10 dagen carnibest krijgt mijn witte herder vandaag voor het eerst iet hard te eten en ik vind er hier en daar best wat scherpe stukken aanzitten ( tja,.. beginners he altijd voorzichtig :) ) kan ik dit nu gewoon in haar bak doen en verwachten dat ze alles 700 gram gewoon opeet of kan ik het toch beter iets pletten en ,de helft carnibest en de helft, kippen rug geven ?

groetjes wim
Door velduil
#1722204
Net even andere topic's gelezen het blijken toch eerder en wat kale kipkarkassen te zijn ( handig dat er soms foto's bij zijn ) blijft de vraag : zo geven of pletten en door de carnibest ?
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1722252
Ik heb nooit een kipkarkas geplet en mijn honden zijn kleiner, ik denk dat je best de helft CB en de helft karkas kan geven.

Als je het prettiger vind dan plet je het even maar zo hard is een kipkarkas niet hoor.
Door **Jolanda**
#1722307
Kipkarkassen lijken voor een beginneling hard...maar durf te wedden dat die tussen de kaken van jouw hond heeeeel zacht zullen zijn ;)
Scherpe randjes...mwah dat zal toch ook wel meevallen ;)

Geef niet een hele portie kipkarkas alsjeblieft. Dan word het te veel bot in 1x en zal je hond waarschijnlijk kalkachtige ontlasting krijgen...is niet de bedoeling. Dus als je spiervlees of orgaan hebt, doe dat erbij. Je kunt ook ipv 50/50 CB/barf ook even in de supermarkt wat smuldier vlees (blauw pakje) halen. Dan voer je de kipkarkassen en de smuldier ipv een complete maaltijd CB ;)
Door hubbabubba
#1722540
Ik lees mee om te leren en heb nu een vraag aan jou JOL..
Waarom smuldier ipv carnibest??

Maakt dat nog verschil uit dan, want ik dacht dat Carnibest beter was begreep ik uit een ander topic??
Door velduil
#1722648
nou ze heeft het op hoor , met het gemak of ze nooit iets anders heeft gegeten, we hebben eerst een aantal karkasjes gegeven en daarna de helft van haar normale carnibest in totaal dus gewoon 700 gram, en nu maar kijken hoe haar ontlasting er morgen uit ziet

bedankt voor de tips/ondersteuning
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1722687
hubbabubba schreef: Ik lees mee om te leren en heb nu een vraag aan jou JOL..
Waarom smuldier ipv carnibest??

Maakt dat nog verschil uit dan, want ik dacht dat Carnibest beter was begreep ik uit een ander topic??
Ik denk dat de blauwe pakjes niet compleet zijn dan kan je dat geven met de kipkarkas er bij.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door