Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door lauraV
#1722228
kwam er net achter dat loeka erug vloeide
ze is net 3 a 4weken van loops zijn af
de veranderingen van de laatste weken :   1x groene snotneus in rechter neusgat en sinds die tijd een waterige loopneus ,
sinds 3 dagen 1x daags 1 capsule  vitotaal probiotika ,verder vind ik dat ze beter/meer glanzend in dr vacht heeft gezeten :-[
sinds vandaag ( evt gisteren ) een vieze vulva  
verder geen verandering (op t schoon likken na ) gezien bij loeka , eet en drinkt als normaal , geen verhoging
moet ik hiermee naar de DA ?
de foto`s:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

zoals je ziet laat ze behoorlijk wat vloeing op t dekbed achter :-[

iemand een idee?
Laatst gewijzigd door lauraV op di 17 aug 2010, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#1722421
[quote="lauraV"]
ik bedoel , heeft ze AB nodig ?

ben persoonlijk niet gek van AB , maarals het niet anders kan.......
[/quote]Als het niet anders kan zou ik er voor gaan hoor. Soms is het nou eenmaal nodig. Ik zou even een DA raadplegen.
Laatst gewijzigd door Truus op di 17 aug 2010, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1722701
ok net terug van de DA
vulva nagekeken ,vragen o.a. gesteld over de lengte loopsheid , drinken en getemperatuurd (geen verhoging)
en de snotneus en vies oog is nagekeken.
ik heb een AB kuur (clindoral 200mg ) voor loeka van 2 weken meegekregen en moet dan terugkomen voor controle
Door Lizzy
#1723329
[quote="lauraV"]
ok net terug van de DA
vulva nagekeken ,vragen o.a. gesteld over de lengte loopsheid , drinken en getemperatuurd (geen verhoging)
en de snotneus en vies oog is nagekeken.
ik heb een AB kuur (clindoral 200mg ) voor loeka van 2 weken meegekregen en moet dan terugkomen voor controle
[/quote]

Maar, hij verwacht geen baarmoederontsteking?
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1723915
hij kon niet echt aantonen dat het de baarmoeder was. :-\
maar wat yvette zegt zou ik wel kunnen inkomen , ik heb loeka 2 dagen geleden een paar keer horen kuchen , vandaar dat ik de probiotika ben gaan geven...maar wist niet dat de vulva daardoor ook overmatig kon gaan vloeien (ze is wel een paar weken , ongeveer 5 , ervoor loops geweest)

noa krijgt voor  de zekerheid ook probiotika voor een betere weerstand , maar heb er nog geen rare kuch bij gehoord.
overigens heeft loeka net een beetje doorzichtige slijm gebraakt  ( ze heeft gisteravond en vanmorgen een half tabletje AB op)

loeka krijgt nu 2 weken AB en moet daarna op controle
moet ik nog iets extra`s geven of ergens speciaals opletten?
Door Souris
#1725718
Wat heeft deze DA gedaan om zichzelf ervan te overtuigen dat het géén baarmoederontsteking is? Ik zou toch wel even een echo van de buik willen, of een bloedonderzoek?

Vervelend zeg, hoop echt niet voor je dat het de baarmoeder is, ben er altijd erg bang voor....
Laatst gewijzigd door Souris op do 19 aug 2010, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1726250
ok we zijn nu 3 dagen verder, en zie dat t haar lichamelijk ( weinig tot geen uitvloeing na een tijdje liggen ) en geestelijk al wat beter gaat .
ze wandelt vrolijker mee op t oude tempo en geniet al weer  ;) , alleen ze is nog een beetje kribbig naar keffende hondjes  :biggrin2: zullen de hormonen wel zijn !!
de snotneus is stukken beter en is nu alleen maar heldere vloeistof die loopt waardoor ze regelmatig dr neus aflikt
ze niest wel een paar keer per dag , maar aan de andere loopt ze vaak weer een spoor  te volgen , dus met haar neus op zoek naar muisjes en konijnen.
de neus doet t dus weer !!  :biggrin2: :biggrin2:
het is verder dus weer t oude vertrouwde ondeugende hondje loeka aan t worden ;)
de 2 weekse kuur wordt gewoon afgemaakt en overleggen tegen het einde voor een controle afspraak
Door Paula1976
#1726934
Super dat het beter gaat!

Blijf haar in de gaten houden wat betreft uitvloeiïng!! En een duidelijk teken van een pyometra is veel drinken en algehele sloomheid. Maar die sloomheid kan zo langzaam gaan dat het eigenlijk niet opvalt tot dat de hond echt ziek is!

Heb meegemaakt dat bij teefjes van 12 jaar een enorme ontstoken baarmoeder werd verwijderd en dat bij het verwijderen van de hechtingen de eigenaren al aangaven een totaal andere hond te hebben! Zo veel meer energie! De oude hond gedroeg zit weer als een jonge hond.
Dat is ook het gevaar, dat het slomer worden van een teefje geweten word aan de leeftijd maar ondertussen! (geen idee hoe oud loeka is trouwens)

Maar ik denk dat jij er sowieso veel meer bovenop zit dan de gemiddelde eigenaar, anders was je dit in eerste instantie al helemaal niet opgevallen!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door