Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door viperenoscar
#1722283
mijn hond heeft een paar dagen geleden redelijk wat bot gehad, maar ik dacht dat er meer vlees aan zat dan bot dat het daarom niet veel kwaad kon. Normaal krijgt hij niet zoveel bot omdat het een vrij kleine hond is en de porties ander te klein worden (bang dat hij het dan geheel doorslikt). Nu kan hij heel moeilijk poepen, heel zielig om te zien. Hij probeert het echt wel je ziet hem steeds gehurkt en zijn beentjes trillen van inspanning maar het lukt gewoon niet. Ik ben nu bang dat hij een opstopping heeft. Heb hem al wat extra orgaan(lever hart en nier) gegeven maar dat heeft nog geen effect. Hebben jullie nog tips?
Alvast erg bedankt, ik maak me nl best wel zorgen
Door **Jolanda**
#1722296
Ik zou hem even een flinke portie lever geven en stukjes pens. Beide laxeren namelijk goed.

Maar is de ontlasting ook kalkachtig? Of alleen wat droog om te zien?
Door viperenoscar
#1722306
Ik ga het gelijk proberen!
heb hem ook nu nog een paar gedroogde pruimen en extra visolie gegeven. Hij vindt die extraatjes in ieder geval niet vervelend.
Hij poepte eigenlijk niet elke dag, maar de ontlasting zag er tot nu toe altijd heel normaal uit, niet echt erg droog of kalkachtig. Hopelijk knapt hij snel op want dit is wel zielig je ziet dat hij er last van heeft. Verder is hij wel fit gelukkig.
Door **Jolanda**
#1722312
Vergeet niet dat een hond op vers altijd iets meer moeite moet doen om te poepen. Drollen van br*kken zijn meestal zacht en daardoor hoeft een hond daarbij geen moeite tedoen.
En het komt ook vaak voor dat een hond op vers niet alle dagen poept hoor, hij is daarmee niet de enige ;)
Wanneer de kleur goed is en de drol is mooi stevig moet je je geen zorgen maken.

Twijfel je toch, pas je menu dan aan. ;) Iets minder vleesbot en iets meer spiervlees en orgaan ;) Daarmee verander je de ontlasting dus structureel, want pas je je menu niet aan, zal hij op deze manier blijven poepen ;)
Door Lizzy
#1722327
Ik zou toch desnoods even naar de DA bellen/gaan om te overleggen of je een klisma kunt/moet geven. Dat zou ik zomaar niet op eigen houtje doen maar dus even overleggen.
Door viperenoscar
#1722408
volgens mij heeft hij gisteren nog normaal gepoept, en anders was het eer gisteren. Hij is al vanaf maart aan de barf en tot nu toe ging dat altijd goed. Ik vond hem alleen een beetje mager daardoor heb ik wat grotere porties gegeven.
Dit is nog maar de eerste dag dat het zo moeilijk gaat maar ik zie wel aan hem dat hij er last van heeft omdat hij de hele tijd een poging doet om te poepen, zelfs in de tuin (doet hij anders nooit).
Wat is een klisma eigenlijk en staat ergens beschreven hoe dat moet?
Misschien dat ik dan morgen de da bel als het niet beter is maar dan kan ik mezelf wel wat inlezen hoe een klisma moet voordat ik dit overleg met de da
Door sofia
#1722680
Toen Sofia een keer niet kon poepen, overal ging zitten, maar er niks kwam  heb ik met een klein injectiespuitje een beetje olijfolie in haar anus gespoten. Een kwartier later kwam er een hele lading los.
Door viperenoscar
#1723034
Hij heeft hert gehad, maar de botten die erin zaten waren niet zo zwaar het was meer vlees dan bot. Ik geloof dat het een beetje rib was.
Heb al een flinke portie pens gegeven vanavond en twee keer langer gewandeld om het een beetje op gang te laten komen. Ook een stuk ontbijtkoek (helpt bij mensen dus misschien ook bij hem?) en olijfolie. Maar helaas nog geen resultaat. Ik masseer zijn buikje een beetje, in de hoop dat dat ook een beetje helpt.
Misschien morgen toch maar de da bellen
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1723103
Als de boel verstopt zit zou ik er niet te veel bij blijven geven, Ontbijt koek geven als het al verstopt is lijkt mij geen goed idee ;)


Ik hoop dat hij vandaag nog gaan poepen.
;)
Door Suzanne
#1723248
Eh.. Juist.. sorry.. ik vind het "vaag" dat je niet weet welk soort bot en hoeveel je hond opheeft. Lijkt me nou net dat je dat wel moet weten .. want 'niet te hard' .. weet jij hoeveel mensen een dragend deel van een koe "niet te hard" noemen????

Vager ook dat je niet weet wanneer hij gepoept heeft.

Of ben ik de enige schlemiel die dat "bijhoudt". Is toch handig hoor als je dat weet.. kun je "afwijkingen" in zien. Ik kijk ook altijd even wat er aan drol ligt. Ga het niet bestuderen ;-) maar ik wil het wel weten.

Hopelijk is hij snel weer in orde en dan zou ik het dus idd wel even bijhouden... wat hij eet, hoeveel en hoe hij poept (en wanneer).

Suzanne
Door *Natasja*
#1723340
viperenoscar schreef: Hij heeft hert gehad, maar de botten die erin zaten waren niet zo zwaar het was meer vlees dan bot. Ik geloof dat het een beetje rib was.
Heb al een flinke portie pens gegeven vanavond en twee keer langer gewandeld om het een beetje op gang te laten komen. Ook een stuk ontbijtkoek (helpt bij mensen dus misschien ook bij hem?) en olijfolie. Maar helaas nog geen resultaat. Ik masseer zijn buikje een beetje, in de hoop dat dat ook een beetje helpt.
Misschien morgen toch maar de da bellen
Kan het zijn dat hij een stuk rib in zijn geheel heeft ingeslikt?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door