Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Sheila
#171163
Wat gebruiken jullie als beloning tijdens het trainen met je hond ? Een brokje of een koekje kan nu niet meer. En wat stoppen jullie zoal in een kong, iets dat veilig is en geen jeuk veroorzaakt ? Allemaal dingen die opeens anders zijn als je je hond overzet op vers vlees. :-\
Door Peet
#171165
Hai Sheila,

Ik geef stukjes kaas, soms leverworst of stukjes Rodi-worst en verder komkommer en/of appel.....Gewoon in een plastic zakje in mijn jaszak, dan blijft je jas wel schoon en kan je het toch zo pakken. Een kong heb ik niet, dus dat moet iemand anders je maar vertellen. Maar daar zou je toch ook een vlees- of visprakje in kunnen doen?
Door rob
#171166
Ja dat is zeker een omeezwaai, er zijn er best wel die nog een brokje of koekje geven als beloning, zelf beloon ik met kaas en de kong ja, die prop ik lekker vol met kippepoten die ik in stukken hak, offe kopvlees met een sardientje erdoor of hart met geraspte kaas....je kunt zelf er vanalles indrukken mits het een beetje plakkerig is...of je moet hem in de diepvries leggen dan wordt het een ijsje...met bijvoorbeeld een groente mixje....laat je fantasie de vrije loop.

Linda
Gebruikersavatar
Door Nitus
#171192
Als beloning kun je gedroogde pensstaafjes in stukjes knippen, zelf lever of hart drogen. Ik geloof dat je met kaas ook op moet passen ivm jeukproblemen, dat heb ik eens ergens gelezen :-\. Als je al jeukproblemen hebt moet je ook met beloninkjes uitkijken en niet teveel verschillende dingen gaat geven omdat je er anders niet achter kan komen wat nou de jeuk veroorzaakt.
En als het beter gaat met de jeuk kun je 1 voor 1 nieuwe dingen gaan proberen zodat je meteen kunt merken of iets jeuk veroorzaakt.
In de Kong kun je ook gewoon Carnibest doen, Gitte krijgt haar Carnibest ook in de Kong en wat er niet inpast doe ik in haar bak.
Door Nelly
#171601
Naast gedroogde visjes en pensstaafjes geef ik best nog wel 's een koekje of rijstwafel hoor. Wij eten toch ook wel een gebakje of bord vette friet?
Door gonny
#171608
Bij mij is het helemaal makkelijk: er word hier niets tussendoor gegeten (door de honden)! ivm het kwijlen! ;)
en de beloning: een knuffel, aai, stoeipartijtje! ;) :D
Door ~anna~
#171622
Hier het recept voor een omslachtig snackje :P
Neem wat mergpijpen en trek daar boulion van dan haal je het merg eruiten dat doe je in een schaaltje in de koelkast zodat het hard kan worden.
Dit kan je dan daarna in stukjes verdelen en gebruiken op b.v. de training honden vinden dit heerlijk.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#171683
[quote="Nelly"]
Naast gedroogde visjes en pensstaafjes geef ik best nog wel 's een koekje of rijstwafel hoor. Wij eten toch ook wel een gebakje of bord vette friet?
[/quote]

Maar Sheila vraagt juist naar beloninkjes waar haar hond zeker geen jeuk van krijgt, dan lijkt me in dit geval een koekje niet zo'n goed idee.
Door jeanne
#171781
[quote="balupa"]
Hier het recept voor een omslachtig snackje :P
Neem wat mergpijpen en trek daar boulion van dan haal je het merg eruiten dat doe je in een schaaltje in de koelkast zodat het hard kan worden.
Dit kan je dan daarna in stukjes verdelen en gebruiken op b.v. de training honden vinden dit heerlijk.
[/quote]waarom trek je er eerst soep van?
ik geeft dat merg gewoon zo! (wel lekker vettig ::))
Door jeanne
#171782
[quote="Nelly"]
Naast gedroogde visjes en pensstaafjes geef ik best nog wel 's een koekje of rijstwafel hoor. Wij eten toch ook wel een gebakje of bord vette friet?
[/quote]wat zijn dat voor gedroogde visjes?
Ik ken alleen die visjes voor katten ???
of bedoel je die ook?
Door Chezzies
#171786
[quote="gonny"]
Bij mij is het helemaal makkelijk: er word hier niets tussendoor gegeten (door de honden)! ivm het kwijlen! ;)
en de beloning: een knuffel, aai, stoeipartijtje! ;) :D
[/quote]
Haha, nou mijn dog had toch liever een snackje als ik met hem train dat een aai hoor :P
Kwijlen valt reuze mee, dat doen ze alleen met eten en drinken..en ja met trainen als ze snackjes krijgen maar dat boeit me dus echt voor geen meter. Had ik een ander ras moeten nemen ;D
Door qyan
#171806
De keren dat qyan nog beloond wordt met voer "vaker een bal" krijgt ie gewoon kaas, rodi worst of frolic hoor.
Hij krijgt verder goed te eten, dus die ene keer per week, soms 2x per week, ga ik echt niet moeilijk doen over 5 stukjes ongezonde troep ;D
Verder moet datgene, waar ik in de vorm van voedsel mee beloon, makkelijk in t slikken zijn zonder kauwen en dergelijke.
Dus hier gewoon rommel als beloning :-X ;D wat ie vaak toch uitspuugt want hij heeft liever zijn bal.
Voor mij is de vorm van belone dus echt niet anders omdat ik vers voer
Door gonny
#171866
[quote="Doggiegirl"]
[quote="gonny"]
Bij mij is het helemaal makkelijk: er word hier niets tussendoor gegeten (door de honden)! ivm het kwijlen! ;)
en de beloning: een knuffel, aai, stoeipartijtje! ;) :D
[/quote]
Haha, nou mijn dog had toch liever een snackje als ik met hem train dat een aai hoor :P
Kwijlen valt reuze mee, dat doen ze alleen met eten en drinken..en ja met trainen als ze snackjes krijgen maar dat boeit me dus echt voor geen meter. Had ik een ander ras moeten nemen ;D
[/quote]ik weet dat een dog een kwijlebal is. ;D
maar ik train verder niet met Boris dus dat valt al af, en in huis heb ik liever niet dat ie weet hoe kaas oid smaakt want zodra wij dan kaas eten...... kan ik dweilen! ;) en Boris doet een hele hoop voor a big hug!! ;D
Laatst gewijzigd door gonny op wo 22 sep 2004, 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Chezzies
#172158
Oh welnee joh, ik eet van alles wat mijn honden 'kennen' maar mijn dog gaat niet kwijlen hoor. Die weet precies wanneer het voor haar is of niet.
Kwestie van opvoeden :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door