Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door danja
#1706234
Hallo, we hebben een fieldtrail labrador pup van 10 weken, alles ging goed tot hij de 9 weken enting kreeg. Nu heeft hij pindasaus diarree, daar lijkt het op, hij is vanmorgen getest op gardia, maar dat heeft hij niet ook geen wormen, nu moet hij een antibiotica kuur van 8 dagen, maar zijn er nog andere mogelijkheden. HIj is heel tierig eet goed en is speels alleen die diarree is een drama.
Sam krijgt versvlees.

Groetjes Leonie
Door bloemetje
#1706253
KVV denk ik want er staat dat hij versvlees krijgt.

Het zal wel van de enting zijn  :-\. Waarom moet hij een ab kuur? Heeft hij een ontsteking of een bacterie? Je kunt het met finidiar proberen of met okugest. Finidiar kun je je da vragen.
Door Sella
#1706295
Ik wil je niet bang maken, maar dat was bij mijn pup ook na de enting. Het is een lange weg om de oorzaak te vinden, maar door de pup enting kan er door een zeldzame reactie de pancreas een oplawaai krijgen.

Kenkmerken drap ontlasting, hoe langer de pancreas van de rel raakt gaat het een kenmerkende stank geven.

Ik ben bang dat je even naaar EPI moet kijken(endocriene pancreas suffiecientie
0

In ieder geval je pup absoluut geen granen meer geven.

Ik hoop zo dat dit bij jullie pup niet aan de orde is.

Wat een lekker wuppepuppie
Door Ine
#1706298
Welke reden gaf je da aan om AB te geven?
Ik zie in jouw verhaal namelijk geen enkele reden. :-\
Zonde voor dat jonge pupje om nu al onnodig ab te krijgen.
Gewoon okugest of idd. finidiar aan je da vragen.
Door danja
#1706313
Het is de pup van mijn zuster en zij werkt vandaag, haar man heeft de oppas, ik moest even op het forum plaatsen wat er aan de hand is.
Hij krijgt al Finidiar, hij heeft een dikke darmontsteking.
Een dag na de enting kreeg hij het en was ook ziek van de enting, weekend dacht ze hij overleeft het niet, maar de dag erna was hij weer heel levendig en een happy pup alleen die diarree is een drama, de stank ook zegt mijn zus, ruikt heel apart.

Ja meteen maar ab voorschrijven voor zo'n klein pupje, we zitten ook net voor het weekend.

Groetjes Anneke zus van Leonie
Door bloemetje
#1706319
Die rare stank klinkt als giardia.. Is hij getest met ontlasting van 3 dagen? De uitslag kan nogal eens fout uitvallen.
Als de finidiar al een dag of wat gegeven word en het helpt niet.. Dan zal je misschien toch aan de ab moeten. En in elk geval zou ik de giardia test overdoen als er niet van 3 dagen getest is.
Door bloemetje
#1706401
Dan helpt de finidiar volgens mij niet. Dat moet met 2 dagen wel zijn werk gaan doen. De giardia test is dan niet afdoende! Je moet altijd van 3 dagen ontlasting testen. Een besmetting is makkelijk te missen..
Door leonie
#1722114
Beste allemaal,

hier eindelijk een berichtje van mijzelf. (mijn zus Anneke had voor mij een berichtje hier neergezet voor mijn pup Sam).

Ik zit letterlijk met mijn handen in het haar, Sam heeft helaas toch een AB kuur gehad, van 8 dagen, en is daar nu 4 dagen vrij van. Het gaat ontzettend goed met hem, en zijn ontlasting is perfect. Wat hij nu gehad heeft geen idee, was het toch de enting, of het virus wat daarna door het park heen waaide wie zal het zeggen...................

Maar nu......... deze week moet hij eigenlijk zijn 3 de pup enting hebben, en dan wel de cocktail.

Titeren is dit een optie?????

Ben zo bang dat hij weer ziek word, en dat het dus wel aan de enting gelegen heeft.

Groetjes Leonie.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#1722163
Ik zou inderdaad zeker laten titeren bij een holistisch da, zoals Tannetje Koning.
En mocht het nodig zijn om in te enten, deze enting te begeleiden met homeopathie.
Zelf heb ik dat ook gedaan nadat mijn pup veel reactie vertoonde op haar eerste enting. Met ondersteuning van homeopathische korrels heeft ze bij de volgende enting geen problemen gehad.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door