Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door verebeer
#1722130
Hoihoi,
Ik ben nou langzaam aan begonnen met Barf.
Timo (boerenfox) is er helemaal blij mee, hij weet niet wat hem overkomt  :)
Maaaar, de kippenlevers en nieren moet hij niet. Hij eet de rest in zijn bak op alleen dit wil hij niet.
Hoe belangrijk is de lever? Ik ga het nog wel uitproberen met lever van andere dieren maar ik ben er bang voor...
Quz organen heb ik nu dus alleen hart en pens, wel van verschillende dieren (rund/geit/lam).
En in totaal krijgt hij van 6 verschillende dieren te eten.

MA: Kippennekken
DI: Rundvlees en runderpens
WO: Kwartel
DO: Vis, groente, ei
VR: Kalkoendijvlees en runderhart
ZA: Eendenkarkas
ZO: Lamsvlees en lamshart

Is dit wat?  :-\
Groetjes!
Door Happy Tail
#1722137
ik vind lever wel belangrijk in een menu.
er staan meerdere topics over hoe je het dan lekker kan maken
Je kan eens lamslever of geitenlever proberen. Lever eventjes aanbakken en dan steeds rauwer aanbieden.
mengen met een eitje in de blender

en je menu; ik weet niet hoe hij reageert op een maaltijd met alleen bot en of je veel vlees aan die eend hebt zitten. maar ik zou ervoor kiezen om half kippen nek en wat orgaanvlees te voeren in een maaltijd.
vis, groenten en ei zijn ook allemaal laxerend, dus ik zou daarbij dan toch wat aan bot voeren. Denk zowieso dat je wat weinig bot voert zo op het eerste gezicht.
Door verebeer
#1722147
Ja dat vind ik dus ook vrij lastig met dat bot.
Hij krijgt 300 gram per maaltijd van de botten en vooral die kippennekken, daar zit toch best veel vlees aan.
De kwartels zitten ook vol vlees en eendenkarkas heb ik ook nog niet geprobeerd. Hij krijgt ook nog ergens tussendoor een zalmkop, 1x per week.
Qua hoeveelheid bot hou ik toch netjes aan wat al die schema's zeggen, qua dagen om en om. Vlees en dan weer botvlees.

Ik heb al geprobeerd de lever in kleine stukjes te maken en gemengd met rijst en boullion maar daar trapt hij ook niet in. Vonden de katten overigens wel lekker :)
Zal idd eens proberen te bakken. Bedankt voor de tip!
Door **Jolanda**
#1722149
Het zou ook zeker niet mijn keuze zijn om bijv alleen vleesbot of spiervlees op 1 dag te voeren. Eigenlijk iedere dag vleesbot met daarnaast spiervlees of orgaan.

Lever is zeker belangrijk en dat geldt ook voor nieren. Drogen of aanbakken en dan geven. Geef dan de lever of nieren als eerste, en daarna pas de rest van de maaltijd. Want vaak laten de honden wat makkelijker eten staan als ze al iets in hun buik hebben.

Je kunt ook de levertjes en nieren klein knippen en onder het vlees mengen ;)
Door verebeer
#1722171
Haha zo te lezen ga ik dus mijn hele menu weer aanpassen! Maakt niet uit, is goed voor mijn beessie. :)
Voor vanavond staat er weer wat klaar met kippenlever, nieren en hartjes dus ik zal het eens in de pan gooien als ik straks thuiskom.

Nou ik ga maar weer eens stoeien met mijn menu. Bedankt voor jullie reacties!
Door BubbaBling
#1722177
Die van mij moeten t ook niet, maar ik maak altijd een organen mix.
Alle organen bij elkaar die ik ga geven en dan malen / mixen in de blender of hakmolen.
En dan door het vlees mengen  ;D
Ze zijn soms best te foppen hoor  ;D
Door verebeer
#1722203
Haha ja dat dacht ik ook maar blenderen en/of mixen daar trapt hij niet in. In de 1e instantie was het gemengd met andere stukjes vlees. Heeft hij het vlees opgegeten en de organen laten liggen. Toen de organen in stukjes geknipt. Heeftie ook niet opgegeten. Toen de organen geblenderd, wilde hij ook niet... pppffff
Toen met wat rijst en boullion gemengd en dat hebben de katten opgegeten omdat meneer dat ook liet staan hahaha.
Door annielaumen
#1722224
Hier was het eten van orgaantjes  ook brrrrrr
Misschien kun je het samen laten ontdooien met pens
Zo heeft Astrid organen en vis leren eten
Door smulpaap
#1722227
hier eten ze wel graag lever , van eend en lam heerlijk vinden ze het , runderlever moeten ze ook niet
Door verebeer
#1722264
En 's ochtends wat spiervlees en 's avonds orgaantjes en botvlees? Met een totaal van 300 gr. per dag?
Ik heb nl ook het idee dat Timo 's ochtends honger heeft en dan vind ik het zielig om hem pas om 5 uur te eten te geven.
Door **Jolanda**
#1722303
Dan zou ik er voor kiezen om hem smorgens dat te geven wat ie niet zo graag heeft, eet hij het dan niet, geef je hem het orgaan later op de dag als eerste. Hij zal dan goede honger hebben en het misschien wat makkelijker eten ;)

Je mag best bijv op 1 dag vleesbot en orgaan geven en de dag erna vleesbot en spiervlees. Je hoeft niet perse alle 3 op 1 dag te voeren, maar dat is een keuze die je voor jezelf moet maken. Als jij alle 3 op een dag wilt geven is dat prima hoor ;)

Hier heeft er ook 1 nieren moeten leren eten. Stukjes tussen het spiervlees liet hij ook liggen, uiteindelijk ad hij ze dan toch op en later kon ik de stukjes groter laten. Ik kan hem nog altijd geen hele lamsnieren geven maar dat vind ik niet erg, ik knip het net zo lief in stukjes ;)

Anders dus even in de pan gooien of in de oven te drogen leggen (oven op 50graden, deurtje open en enkele uurtjes laten staan zodat de buitenkant fijn droog is)
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1722894
Wat je ook kan proberen is biologische lever en nier.
Hier lust mijn poedel ook geen lever of nier, maar de biologische eet hij goed.
En je kan het dan eventueel ook nog even in heet water leggen wil ook wel eens werken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door