Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door cindy5409
#1721338
Hier krijgt de beestenboel al enige maanden kvv (carnibest, natudog en smuldier). Aangevuld met af en toe kippennekken en karkassen. Een keer in de week vis, een eitje en wat kwark. Vanaf volgende maand gaan we helemaal over op barf. Het gaat gewoon super goed en ze zien er dan ook beter uit als ooit tevoren.  Maar Goofy is sinds twee weken helemaal aan het verkleuren van pik zwart naar grijs (lijkt het) Hij wordt dan wel 8 aan het eind van deze maand. Maar heeft dit toch misschien te maken met een tekort van iets? Omdat hij tot nu toe altijd mooi zwart is geweest.

Afbeelding Afbeelding
Door henneke
#1721691
een keer goed uitborstelen met een furminator ? blijft hij dan grijs dan weet ik het niet hoor maar ik zie op het moment bij Bo ( zwart ) veel bruin en hij verliest enorm veel vacht .
Door cindy5409
#1721708
Toen we pas met kvv begonnen waren is hij echt giga in de rui geweest. Nog nooit zo erg geweest. Kon blijven stofzuigen. Nu komt er geen haar meer af. Z'n vacht is ook helemaal van structuur veranderd. Was eerst een beetje rare openstaande vacht voelde ook niet fijn. Nu is het een gladde liggende vacht.
Door Nadia
#1721711
Zou best kunnen dat dit zn eigenlijke kleur is.. Maar dat door alle kleurstoffen in het andere voer beetje verdoezeld is.
Je zou wat zeewier kunnen geven voor zn vacht.
Dat ruien is ontgifting geweest.. Wellicht heeft ie na de winter weer een mooie kleur!

Tis gewoon een toverbal :)
Door cindy5409
#1721720
Tis geen lelijke kleur. Maar zeker geen zwart en dan slaat toch even de twijfel toe als dat opeens zo veranderd.

Een STUITERENDEtoverbal dan  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1721845
ik dacht ook dat er niks meer af kwam, totdat ik 'eventjes' naar Do ben geweest..
mooi dat er nog zat vanaf kwam!
vince had/heeft ook dat grijze maar is nu dankzij plukken een heel eind weg!
Door Alba
#1721937
Als ik het zo zie op de foto, lijkt het mij wel dode vacht. Zit het ook los? Anders heb je kans dat het bij de volgende verharing wel loskomt, of inderdaad een bezoekje aan een goede trimster?
Wat een schitterende hond trouwens, echt een knapperd met of zonder grijs :).
Door cindy5409
#1722349
Dank jullie wel voor het meedenken.

Ik ben zelf trimster (of ik goed ben moeten andere beoordelen). Het is geen dode vacht wat er nog zit. We zien wel wat er de volgende keer gebeurd als hij gaat ruien. En misschien is het wel gewoon de leeftijd en komt het er nu pas uit.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door