Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Migudu
#1721536
Migudu, 3,5 jaar, krijgt vanaf maand 6 ongeveer kvv.
Nu ben ik zo'n maand of drie meer barf dan kvv gaan geven en de laatste week heeft hij steeds sliertjes onder zijn ogen.
Zijn ogen zien er op zich goed uit, niet rood ofzo.
Kan dit komen door de barf? Hij was dus al kvv gewend.

Groetjes,
Gerda
Door Nynke
#1721577
het lijkt mij stug dat het aan barf ligt  :-\ :-\ heeft hij niet met zijn kop uit het raam van de oto gehangen dat het een beetje geirriteerd is? Misschien kun je het spoelen met afgekoelde kamillethee??
Door Migudu
#1721581
Ja, Nynke, ik denk zelf dat het daar ook niet aan ligt. Kwam hij nou van de brokken af, dan was het misschien een ander verhaal.
Ik zal kamille gaan halen. Ik heb ook ocuheel liggen, kan dat ook??

Groetjes,
Gerda
Door cindy5409
#1721660
Wat ik begrepen heb ontgiften ze ook als ze van kvv over stappen op barf wel niet zo erg als de overstap van brokken. Dus het zou daar misschien toch mee te maken kunnen hebben.
Door Alba
#1721940
Alba heeft ook 1 oogje wat een beetje blijft prutten momenteel, het is helemaal niet rood en de prut is niet geel/pussig maar toch... Dat Ocuheel ken ik niet, is dat van VSM? Waar kan ik het krijgen?
Door Netty
#1722078
Tof heeft ook een loopoog...als ze buiten is dan traant het, binnen geen last
Door Too
#1722083
Alba schreef: Alba heeft ook 1 oogje wat een beetje blijft prutten momenteel, het is helemaal niet rood en de prut is niet geel/pussig maar toch... Dat Ocuheel ken ik niet, is dat van VSM? Waar kan ik het krijgen?
Oculoheel is van Heel, net als oa. de traumeel te vinden in de gezonde pillen-en-poeders-winkel
Laatst gewijzigd door Too op di 17 aug 2010, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Natasja*
#1722108
Beau heeft ook heel vaak last van loopogen, met name bij droog weer (en dan maakt het niet uit of het zomer of winter is). Ik doe er verder niet zoveel aan, alleen als het heel erg is, druppel ik zijn ogen een paar keer per dag met Similasan oogdruppels.
Door Truus
#1722159
Mila heeft dit ook heel  erg sinds ze allerlei medicijnen gehad heeft. Ik dep het met afgekoelde kamillethee.
Door Lizzy
#1722289
Ik vind Similasan oogdruppels heel goed. En verder heb ik zelf meegemaakt dat mijn hond (ooit, heeeeeeeel lang geleden) mooi ging ontgiften van KVV naar BARF. Zeker als je een KVV hebt gegeven waar onnatuurlijke stoffen in zaten, is het wel mogelijk.
Door Borke
#1722297
Lizzy schreef: Ik vind Similasan oogdruppels heel goed.
Daar zweren wij hier ook bij, voor onszelf, honden, katten.
Ik koop altijd die losse pipetjes, want als zo'n flesje eenmaal open is, dan is het maar beperkt houdbaar en met die pipetjes heb je dat probleem niet en gebruik je wat je nodig hebt.
Door Migudu
#1722812
Lizzy schreef: Ik vind Similasan oogdruppels heel goed. En verder heb ik zelf meegemaakt dat mijn hond (ooit, heeeeeeeel lang geleden) mooi ging ontgiften van KVV naar BARF. Zeker als je een KVV hebt gegeven waar onnatuurlijke stoffen in zaten, is het wel mogelijk.
Ik gaf smuldier en lotgering, maar met lotgering ga ik nu stoppen, omdat hij het niet graag meer eet.
Zal het toch even houden op ontgiften, want er is verder niets te zien aan zijn ogen.

Groetjes,
Gerda
Door Lizzy
#1723481
Smuldier zeker bevat een premix. En hoe je het ook went of keert, dat is een onnatuurlijk vitamine/mineralen preparaat. Ik sluit verschijnselen van ontgiften dus niet helemaal uit.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door