Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1719215
Wat een prettig forum is dit toch.  Mijn kleine Lara met wie ik afgelopen week zo getobt heb en giardia bleek te hebben is helemaal opgeknapt. Maar net na de wandeling kreeg zo opeens vuurrode oogjes en allemaal pukkels op haar bek. Ze voelde zich duidelijk ook niet lekker. Direct maar weer de dierenarts gebeld (kind aan huis onderhand) die dacht dat het een allergische reactie was. Ze heeft met haar kop in de berenklauw gezeten, maar ook een stuk fu yong hai gepikt (vol met vetsin w.s.). De dierenarts riep direct prednison als het erger werd, maar hier zoekend kwam ik op apis en laat ik dat nou in huis hebben. Direct 3 na elke 10 min. gegeven en ze voelt zich al duidelijk beter. Iemand nog andere suggesties? De darmen zijn door de antibiotica (we moeten nog 4 dagen) natuurlijk behoorlijk aangedaan en dat zal haar weerstand verlagen. Na deze 4 dagen begin ik met probio forte van de groene os.
Laatst gewijzigd door sofia op di 17 aug 2010, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
#1719221
Oh wat fijn dat je dit vond en het spul in huis had en ze herstellende is!! Ik denk dat je helemaal goed op weg bent, met de Apis en de probiotica. Je mag overigens nu al probiotica gaan geven hoor. En na de kuur antibiotica (een week of 3 erna) zou je goed een kuurtje cat's claw kunnen doen. Dat verhoogt de weerstand en helpt bij het ontgiften na AB.
#1719408
sofia schreef: Is het niet zinloos om nu al probiotica te geven? Elke keer als ze de anti biotica inslikt dood dat toch alle goeie bacterie stammen?
Is cats claw ook een homeopatisch middel?
Nee, het schijnt dat probiotica toch wel overleeft (beetjes daarvan) en de vervelende bijwerkingen van AB zelfs iets verminderd. Dit stond in het boek dat ik hier beschreven heb: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 517.0.html. Cat's Claw is een fytotherapeutisch middel. Oftewel, onverdund.
#1719439
oké, ik ga aan de slag. Lara wordt nu gek van de jeuk. De zwelling is minder en de roodheid minder vurig, maar de jeuk heeft zich nu over haar hele lijf uitgespreid. Nog iets wat ik daar aan kan doen? Ik geef nu om het uur apis c30
#1719454
sofia schreef: oké, ik ga aan de slag. Lara wordt nu gek van de jeuk. De zwelling is minder en de roodheid minder vurig, maar de jeuk heeft zich nu over haar hele lijf uitgespreid. Nog iets wat ik daar aan kan doen? Ik geef nu om het uur apis c30
Je zou eventueel wat kunnen deppen met verdunde appelazijn. Dat verlicht de jeuk soms. Heb je Cardiflor zalf in huis?
#1721483
In eerste instantie werden de hobbels en bobbels van Lara minder en de jeuk ook. Maar elke keer als ik haar eten geef krijgt ze een hele heftige aanval. Ik heb van alles uitgeprobeerd: kippennekken die ze al vanaf 8 weken krijgt, carnibest voor pups, bandit, smuldier pens compleet, rundergehakt, maar van alles krijgt ze een gigantische aanval. Ondertussen denk ik dat het te maken heeft met de antibiotica die ze krijgt. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben in iedergeval gestopt en de aanvallen worden nu minder heftig. Maar wat een zielige hond heb ik in huis. Vol bulten, jeuk en echt zich naar voelend. Wat een ellende in zo'n korte tijd. Wat kan ik het beste doen? Ben er aan toe om dan maar de brokken die ze in het ziekenhuis kreeg te gaan voeren.
#1721522
Zo even voor de vuist weg, ik ken de hond niet en heb deze hond nooit gezien ;):

Ik vermoed dat de hele darmen en darmflora van deze hond totaal op zijn gat ligt. Twaalf weken dus nog volledig aan het opbouwen en groeien en dan giardia (first hit), ab (second hit) en dan is het wachten op de thirt hit en dat betekend -> klachten en vaak ook behoorlijke klachten  :-\

Er is bij deze hond meer nodig dan alleen pro biotica maar het is onmogelijk voor mij om een goed advies te geven voor deze hond op een forum.

Waarom is er ab gegeven?
#1721758
De ab is gegeven, omdat men niet wist wat ze had en niet opknapte. Nadat het in het infuus erbij is gedaan knapte ze op en heeft men een snaptest gedaan voor giardia. toen ze naar huis kon heeft men mij flagyl mee gegeven. Wat mij nu duidelijk wordt is dat giardia helemaal niet behandelt kan worden met ab. Dus ik denk dat het voor de sec. infecties is. In iedergeval ben ik nu gestopt er mee.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door