Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Ruby/Billy
#1720807
Sorry als het verkeerd staat.

Ik heb de volgende vraag, zoals jullie weten heb ik sinds kort Ruby (franse bulldog) in huis. Toen we haar hebben gehaald woog ze 13 kilo en je kon haar ribben tellen, nu is ze al aardig aangekomen maar nog niet genoeg. We zijn van de smuldier (600 gr) overgestapt op energique nr 1 (400 gr), je ziet dat ze aankomt maar het gaat heel langzaam. Ergens had ik de tip gekregen om spier- en orgaanvlees bij te gaan voeren, in welke verhouding moet ik dit zien, wat mag ik dan geven en zijn er nog andere tips.
Afbeelding zo ziet Ruby er nu uit van boven af gezien
Door bloemetje
#1720815
Je geeft haar nu 3 à 4% van haar huidige lichaamsgewicht  als ik het goed heb uitgerekent. 400 gram Energique per dag?

In principe is dat wel ok. Maar ze mag volgens mij gerust wel meer eten dan dat. Ik denk dat je er eventueel wel 100 gram per dag bij mag doen. Je kunt ook kiezen voor de nr 4 van Energique. Het vetgehalte daarin is wat hoger.
Aankomen gaat altijd langzaam! Dat is ook goed  ;)
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1720818
je zou zelf een menuutje kunnen gaan samenstellen en dan de vettere produkten bij kunnen geven zoals eend en geit.. (wel oppassen dat ze niet aan de race gaat)
een lekker zalmkoppie is ook altijd gezond..
hoe zwaar hoort ruby normaal te zijn?
kiek is 21 kg en krijgt 440 gram per dag..
maar dat is ook een beweeglijk typetje.. anders dan een bulletje denk ik..
en sommige hondens kunnen best een behoorlijke prak wegwerken..
Gebruikersavatar
Door Ruby/Billy
#1720833
de nr 4 verdraagt ze niet (gaat aan de race) en fb-tjes heb je verschillende maten en gewichten, volgens wikipedia mogen ze tussen de 10 en 13 kilo wegen (dan heb ik er een ladder bij), op het fb forum zijn er zelfs van 16+ kilo's
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1720930
maar toen ze zo mager was woog ze 13 kg toch?
dus zou zij misschien idd op de 15 of iets meer nog mogen zitten..

ik zou haar de hoeveelheid geven van wanneer ze op haar nette gewicht zou zijn..
dus bijv. 16 kg aanhouden..
dan mag ze iets meer als nu..  dat zou dan 320 gram zijn..
Door Happy Tail
#1722155
ik zou me ook even niet zo richten op hoe veel andere honden wegen! het gaat erom wat voor jouw hond het ideale gewicht is.
Zie je te veel ribben dan zou ik gewoon meer geven en wa tje ook ens kan proberen; een merk nemen zonder verschillende toevoegingen; kan zijn dat ze daar het haar gestel niet tegenkan en dus te weinig voedings stoffen opneemt.

en je bent van 600 gram smuldier naar 400 gram energique gegaan? dus gewoon 200 gram minder? waarom

hoe lang hebben jullie haar nu want ook aankomen moet langzaam
Gebruikersavatar
Door Ruby/Billy
#1722629
Ze krijgt nu minder omdat, je van smuldier meer nodig bent dan van energique om op het zelfde te komen, we hebben haar nu 2 maanden en toen woog ze 13 kilo, vandaag weegt ze 14,4. Ze komt een momenteel een ons per week aan eerst iets meer. Ze had totaal geen spiermassa en dat groeit ook langzaam aan. Mensen om me heen zeggen dat ze er al zoveel beter uitziet, zie ik alleen maar als ik naar foto's kijk, maar ja ik zie haar dan ook de hele dag.
Zit er toch aan te denken om naast de kvv een beetje barf bij te gaan geven en eventueel af te wisselen met kvv's. Ruby maakt het niets uit die eet met smaak en staat te dansen als haar eten neergezet wordt.
Door De Geijsjes
#1722761
Misschien wat vetter spiervlees erbij geven zoals geitenvlees ofzo?  :)
extra orgaan zou ik niet doen, dat zit toch al vaak genoeg in KVV?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door