Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Biancatje88
#1720563
Ik heb eens het een en ander zitten lezen over NRV, maar wat ik nu helemaal niet snap is hoe je kan weten wanneer je 15 % bot voert.
Want er zit toch ook altijd vlees aan dat bot?
Dan is het via het barf principe toch veel makkelijker omdat er daar gezegt wordt 60% vleesbotten te geven.

Hoe berekenen jullie dat dan?
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1720569
Ik denk dat er maar weinig zijn die echt 60 % geven hoor.

Ik denk dat je net zo moet  schatten hoeveel spiervlees er aan zit met de nrv methode als met de barf methode.


En belangrijker kijken naar je hond ;)


Ze hebben het wel over 15 % maar volgens mij staat er 15 a 20 procent kaal bot.
Door Biancatje88
#1720577
Ja, dat bedoelde ik ook, kaal bot.
Maar je geeft toch nooit kale botten, hoe kan je dat dan juist weten wanneer je aan de 15 - 20% zit?
Want schatten, ik zou het eerlijk gezegt echt niet weten: 50% vlees en 50% bot??
Door Lizzy
#1720581
Ik heb ook niks met 'kaal bot' dus ik hanteer dat niet. Als je dat ook lastig rekenen vindt, doe je toch gewoon 40% a 50% vleesbotten? (60% is inderdaad erg veel hoor).
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1720602
Biancatje88 schreef: Ja, dat bedoelde ik ook, kaal bot.
Maar je geeft toch nooit kale botten, hoe kan je dat dan juist weten wanneer je aan de 15 - 20% zit?
Want schatten, ik zou het eerlijk gezegt echt niet weten: 50% vlees en 50% bot??
De ene keer heb je een vlees/bot wat erg bevleesd is en de andere keer weer minder vlees erom, ik reken het gewoon standaard als 50/50 %.

Mijn honden kunnen goed tegen veel vlees/bot maar sommige honden niet en dan zou je bijvoorbeeld bij haaskarkas wat soms erg weinig vlees aanzit wat extra spiervlees er bij doen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door