Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1719438
toen ik kiek kreeg 3 jaar terug.. stonk ze als een otter..  :-X
haar bek, haar vacht, haar ontlasting.. alles!!
ze voelde vies vettig en had pukkels die doorbraken waar dan bloed en pus uitkwam..

ze barft nu 2,5 jaar.. in t begin kreeg ze energique.. en alles gaat gelijk een stuk beter natuurlijk..
de pukkels zijn er niet meer.. haar vachtje glanst en voelt niet meer vettig..
maar haar geur is bij tijd en wijlen nog erg sterk..  :-\
ook uit haar bekkie.. al is dat wel heel sterk verbetert.. je kan haar nu iig gewoon recht aankijken.. :P

die geur uit haar vacht vind ik op zijn zachtst gezegd de laatste tijd weer écht niet te pruimen..
ze zwemt wel.. maar niet echt veelvuldig..
ze barft netjes.. krijgt geen vieze dingen te eten.. haar jas is zacht en ze verhaart niet overmatig ofzo.. (niet meer dan normale dalmaten doen)  :biggrin2:

maar jeez.. vandaag kwam ik thuis na een bezoekje bij de buuf.. en ik rook heel duidelijk dat hier een hond woont.. en dat is toch niet echt de bedoeling..
paap stond vroeger alleen op brokken en die rook totaal niet!!
ik baal daar wel een beetje van..
heb gezocht hier op stinkende vacht.. maar kom niet echt veel verder..
het zal toch geen ontgiften meer kunnen zijn?
ze gebruikt geen medicijnen.. wordt niet zomaar ingeent.. en ze barft dus al langere tijd..
is het dan evengoed eens nodig om bijv. iets van chlorella te gaan geven?
zou dat zoden aan de dijk zetten?
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1719441
Kan ze ruiken doordat ze gestresst is? Indy die gaat echt stinken als ie zenuwachtig is, dan krijgt ie een soort zweetluchtje.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1719448
Sammy zwemt ook maar ook niet veelvuldig.

Op de momenten dat ik haar ruik komt het bij haar toch wel van het zwemmen.
Zwemt ze in schoon water?
Door Lizzy
#1719458
Veel water is momenteel besmet met blauw alg. Ik zou haar dus niet meer laten zwemmen. Of daarna grondig afsponzen met schoon water en daarna heeeeel goed afdrogen. Chlorella kan zeker heel goed helpen hoor, bij gore luchtjes. De poeder van http://www.chlorella-alg.com is de goedkoopste en heel goed. Wat extra visolie, zou ook nog wel eens kunnen helpen.

Heeft ze misschien overmatige huidgisten? Herken je haar hier in? http://www.dierenkliniekgo.nl/dgopages/ ... iew&id=321.

Ik denk verder dat stress inderdaad ook een factor kan zijn. Ook voor overmatige huidgisten trouwens. Want stress verlaagt de weerstand, waardoor gisten 'de kans krijgen'.
Gebruikersavatar
Door kira
#1719886
Toen theemuts nog niet zo lang bij ons was, stonk ze ook, van de stress. Heel erg. Inmiddels is de geur weg, maar als er iets is waardoor ze in de stress schiet, dan komt de geur ook weer. Misschien toch nog eens als je weggaat de laptop met webcam aan? En kijken hoe Kiek dan is?
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1720179
met stress gaat t de laatste tijd heel goed..
dat het een zweetgeurtje is herken ik wel.. ze heeft t altijd wel gehad na de wandeling.. ook als ze niet zwom..
maar dan heeft ze het warm en gaat ze dus rieken..

sinds ik bach voor haar heb laten maken kan ik, als ik wegga, de achterdeur open laten voor haar..
volgens de buuf blaft ze wel af en toe.. maar met name als de buuf bijv. even in de auto moet wezen en de autodeur dichtslaat.. of als de overburen thuiskomen enzo..
autodeuren is voor kiek altijd een trigger om te blaffen..

maar ze blaft dan niet overmatig.. ze rent even naar buiten.. doet 3x woe woe woe.. en ze gaat weer naar binnen..
voorheen kwam ik nog wel eens thuis en hoorde ik aan haar hoge, schelle stemgeluid, dat ze behoorlijk over de zeik was geweest.. nu heeft ze dat niet meer gehad..
bovendien stinkt ze vandaag heel erg.. mijn ouders zeiden er vanavond ook wat van..
maar ze is  niet alleen thuis geweest.. ze heeft gewoon lekker in dr mandje liggen soezen en heeft even met haar piepebeest gespeeld..
ook heeft ze de afgelopen dagen niet of nauwelijks gezwommen..
écht koppie onder doet ze zowiezo niet..
meestal is het buik en potenwerk.. maar evengoed stinkt ze..

wat wél zo was, is dat ze de afgelopen 2 maanden weer van die bruine vlekken op haar kop heeft..
ik heb meer dalmaten baasjes daar wel over horen praten.. (ook op dit forum)
eens in de zoveel tijd krijgt ze bruine vlekken op haar kop.. ook paap had dat..
die trekken na verloop van tijd weer weg en dan is ze weer mooi wit..

ook had ze een maand of 2 terug ineens een heleboel vlooien en kreeg ze bultjes op haar rug..
ik denk dat die rotbeesten haar geprikt hebben..  >:(
ik heb haar behandeld met bolfo gold.. dat had ik nog liggen..
niet dat die vlooien direkt de pijp uitgaan.. maar ik kom nu nog maar zelden een vlo tegen.. en ze zijn allemaal sloom.. je kan ze zo pakken.. (1 per week ofzo)

wat ze ook voor t eerst had eigenlijk.. was een jeukplek onder haar staart, vlakbij die klier die onder de staartaanzet zit..
dus niet de anaalklieren, maar die verdikking op de staart zelf..
ze heeft die plek ter grootte van een 2 euromunt, kapot zitten likken..
maar zonder behandelen, maar af en toe waarschuwen.. is die ook weer gewoon geheeld..
misschien was t een hotspot?? ze heeft nu nog een kaal plekje daar..
en ik denk dat t daarmee allemaal (weer) begonnen is..
wellicht met overgevoeligheid voor vlooien.. ik weet t niet..
maar kiek heeft altijd wel een sterkere geur gehad dan dat ik van paap gewend was..

geen vette vacht meer, niet meer de neiging om je handen te wassen zoals in t artikel lizzy.. :)
ze glimt wel en verhaart niet overmatig..
ook geen verkleuringen in liezen en buikie..
alles is mooi roze..
niet likken in haar liezen of op haar buik.. ook geen jeuk ofzo..
maar die lucht..  :-X

verder.. áls kiek zwemt.. zwemt ze wel in schoon water ja..
ik ga ervanuit dat je blauwalg kunt zien?
het meertje waar ze vanavond doorheen heeft gerend.. is gewoon helder water..
sano heeft daar een week of 3 terug ook in gedobbert..
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1720321
Ik lees aandachtig mee.

Hoe jij Kiek beschrijft wat betreft huid/plekken/ jeuk heeft Luna namelijk ook allemaal (niet)

Ik zit er nu wel aan te denken om Chlorella maar kan dat samen met groenlipmossel, groene os multi viatamine en mineralen en gluco/chon/MSM??
Door Lizzy
#1720471
spreeuwtje schreef: met stress gaat t de laatste tijd heel goed..
dat het een zweetgeurtje is herken ik wel.. ze heeft t altijd wel gehad na de wandeling.. ook als ze niet zwom..
maar dan heeft ze het warm en gaat ze dus rieken..

sinds ik bach voor haar heb laten maken kan ik, als ik wegga, de achterdeur open laten voor haar..
volgens de buuf blaft ze wel af en toe.. maar met name als de buuf bijv. even in de auto moet wezen en de autodeur dichtslaat.. of als de overburen thuiskomen enzo..
autodeuren is voor kiek altijd een trigger om te blaffen..

maar ze blaft dan niet overmatig.. ze rent even naar buiten.. doet 3x woe woe woe.. en ze gaat weer naar binnen..
voorheen kwam ik nog wel eens thuis en hoorde ik aan haar hoge, schelle stemgeluid, dat ze behoorlijk over de zeik was geweest.. nu heeft ze dat niet meer gehad..
bovendien stinkt ze vandaag heel erg.. mijn ouders zeiden er vanavond ook wat van..
maar ze is  niet alleen thuis geweest.. ze heeft gewoon lekker in dr mandje liggen soezen en heeft even met haar piepebeest gespeeld..
ook heeft ze de afgelopen dagen niet of nauwelijks gezwommen..
écht koppie onder doet ze zowiezo niet..
meestal is het buik en potenwerk.. maar evengoed stinkt ze..

wat wél zo was, is dat ze de afgelopen 2 maanden weer van die bruine vlekken op haar kop heeft..
ik heb meer dalmaten baasjes daar wel over horen praten.. (ook op dit forum)
eens in de zoveel tijd krijgt ze bruine vlekken op haar kop.. ook paap had dat..
die trekken na verloop van tijd weer weg en dan is ze weer mooi wit..
Ik ken eerlijk gezegd geen Dalmaat die dit tijdens de zomermaanden niet heeft. Het heeft absoluut te maken met iets van planten/zwemmen, etc. Want Pinkel heeft het, Linga heeft het, Biscuit heeft en Brutus had het ook altijd maar sinds hij nog maar mini-rondjes loopt, heeft hij het voor het eerst in zijn leven dit jaar niet. Dus nee, met die vlekken heeft het niets te maken, die hebben ze hier ook maar ze stinken hier niet (Brutus stinkt maar dat heeft een andere oorzaak).
ook had ze een maand of 2 terug ineens een heleboel vlooien en kreeg ze bultjes op haar rug..
ik denk dat die rotbeesten haar geprikt hebben..  >:(
ik heb haar behandeld met bolfo gold.. dat had ik nog liggen..
niet dat die vlooien direkt de pijp uitgaan.. maar ik kom nu nog maar zelden een vlo tegen.. en ze zijn allemaal sloom.. je kan ze zo pakken.. (1 per week ofzo)
Ik denk dat Bolfo Gold eerder een mogelijke veroorzaker kan zijn. Smerige rotzooi is dat.
wat ze ook voor t eerst had eigenlijk.. was een jeukplek onder haar staart, vlakbij die klier die onder de staartaanzet zit..
dus niet de anaalklieren, maar die verdikking op de staart zelf..
ze heeft die plek ter grootte van een 2 euromunt, kapot zitten likken..
maar zonder behandelen, maar af en toe waarschuwen.. is die ook weer gewoon geheeld..
misschien was t een hotspot?? ze heeft nu nog een kaal plekje daar..
en ik denk dat t daarmee allemaal (weer) begonnen is..
wellicht met overgevoeligheid voor vlooien.. ik weet t niet..
maar kiek heeft altijd wel een sterkere geur gehad dan dat ik van paap gewend was..

geen vette vacht meer, niet meer de neiging om je handen te wassen zoals in t artikel lizzy.. :)
ze glimt wel en verhaart niet overmatig..
ook geen verkleuringen in liezen en buikie..
alles is mooi roze..
niet likken in haar liezen of op haar buik.. ook geen jeuk ofzo..
maar die lucht..   :-X

verder.. áls kiek zwemt.. zwemt ze wel in schoon water ja..
ik ga ervanuit dat je blauwalg kunt zien?
het meertje waar ze vanavond doorheen heeft gerend.. is gewoon helder water..
sano heeft daar een week of 3 terug ook in gedobbert..
Yep, hier zag de sloot ook kraakhelder. Zo helder zelfs dat we de zoetwaterkreeften over de grond zagen krabbelen. Maar 2 van mijn honden kregen pardoes een jeuk aanval van het water! Ik zou haar toch goed afspoelen en vooral goed afdrogen na het zwemmen. En daarnaast visolie + chlorella geven. Ik geef Brutus nu een paar dagen Chlorella poeder tegen het uit zijn bek stinken en warempel zeg, het is al zoooooveeeeeel minder dat niet meer hoef te kotsen als ie onder mijn buro ligt te hijgen. Het helpt natuurlijk niet altijd he. Dus don't shoot me als het bij Kiek niks doet.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1720479
Lizzy schreef: Ik ken eerlijk gezegd geen Dalmaat die dit tijdens de zomermaanden niet heeft. Het heeft absoluut te maken met iets van planten/zwemmen, etc. Want Pinkel heeft het, Linga heeft het, Biscuit heeft en Brutus had het ook altijd maar sinds hij nog maar mini-rondjes loopt, heeft hij het voor het eerst in zijn leven dit jaar niet. Dus nee, met die vlekken heeft het niets te maken, die hebben ze hier ook maar ze stinken hier niet (Brutus stinkt maar dat heeft een andere oorzaak).
Indy zit inmiddels ook weer onder mn op z'n kop, alleen tante Sita heeft geen plekjes.
Ik denk dat Bolfo Gold eerder een mogelijke veroorzaker kan zijn. Smerige rotzooi is dat.
zou best eens kunnen. Ik heb vorig jaar een pipet pulvex aan Indy gegeven waarop hij een overmatige talgproduktie kreeg. Hij meurde echt als een otter. Ik moest gewoon m'n handen wassen na het aaien, hij leek wel een brokkenhond.
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1720574
ok.. geen bolfo gold dus meer..  :-X
en ik zal kiek idd maar gewoon afdrogen daarna.. ze gaat alleen zelden of nooit echt zwemmen.. dus haar rug wordt eigenlijk nooit echt nat.. maar daar zitten dus ook bruine plekken op de plaats waar de bultjes gezeten hebben.. dus op die plek gok ik op de vlooien..  >:(  ze heeft daar ook korstjes gehad..

hoe zit dat met die chlorella lizzy?
is dat niet erg vies in poedervorm?
of zit dat standaard in capsules?
anders bestel ik gewoon de tabletten.. want t zou jammer zijn als ze haar eten daardoor niet meer wilde hebben..

ennu.. I wont shoot you..  :biggrin2:
Door Lizzy
#1720727
spreeuwtje schreef: ok.. geen bolfo gold dus meer..  :-X
en ik zal kiek idd maar gewoon afdrogen daarna.. ze gaat alleen zelden of nooit echt zwemmen.. dus haar rug wordt eigenlijk nooit echt nat.. maar daar zitten dus ook bruine plekken op de plaats waar de bultjes gezeten hebben.. dus op die plek gok ik op de vlooien..  >:(  ze heeft daar ook korstjes gehad..

hoe zit dat met die chlorella lizzy?
is dat niet erg vies in poedervorm?
of zit dat standaard in capsules?
anders bestel ik gewoon de tabletten.. want t zou jammer zijn als ze haar eten daardoor niet meer wilde hebben..

ennu.. I wont shoot you..  :biggrin2:
Pinkel heeft dat dus ook, op haar rug. Met korstjes eronder. En nul vlooien te bekennen! Ik kam haar echt dagelijks.

De meeste honden vinden chlorella echt heerlijk! Ze beschouwen het hier als een snoepje. Dus als ik het door het eten gooi (poeder) eten ze het werkelijk met smaak. Dus daar zou ik niet bang voor zijn.
Door Lizzy
#1720729
spreeuwtje schreef: ok.. geen bolfo gold dus meer..  :-X
en ik zal kiek idd maar gewoon afdrogen daarna.. ze gaat alleen zelden of nooit echt zwemmen.. dus haar rug wordt eigenlijk nooit echt nat.. maar daar zitten dus ook bruine plekken op de plaats waar de bultjes gezeten hebben.. dus op die plek gok ik op de vlooien..  >:(  ze heeft daar ook korstjes gehad..

hoe zit dat met die chlorella lizzy?
is dat niet erg vies in poedervorm?
of zit dat standaard in capsules?
anders bestel ik gewoon de tabletten.. want t zou jammer zijn als ze haar eten daardoor niet meer wilde hebben..

ennu.. I wont shoot you..  :biggrin2:
Thanks :biggrin2: :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1720730
grinnik.. yw.. :P (bovendien ben ik erg slecht in richten.. :P )

ik ga t bestellen zodra de centjes binnen zijn..

thanks..  :-*
Door Borke
#1720736
Lizzy schreef: De meeste honden vinden chlorella echt heerlijk! Ze beschouwen het hier als een snoepje. Dus als ik het door het eten gooi (poeder) eten ze het werkelijk met smaak. Dus daar zou ik niet bang voor zijn.
Welke poeder bestel jij dan Lizzy, want die link die jij in dit onderwerp geplaatst hebt spreekt over verschillende types chlorella?
En hoeveel geef je dan?

Ik wil het eens voor Sofi proberen, die ruikt ook, terwijl ze veel minder vacht heeft dan Borke.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door