Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1717021
Hoi allemaal,
Ik ben nieuw hier, ik heb al veel gelezen op het forum en vindt het allemaal heel interessant. Ik heb zelf 2 honden: een zwarte Engelse Cocker, 5jaar oud en een kruising Epagneul Breton met een Brak 13 jaar., daarnaast heb ik ook nog vier poezen, allemaal zieke, verwaarloosde poezen die ik mee naar huis heb genomen. Ik heb altijd brokken van royal canin gegeven omdat ze me altijd vertelde en nu nog dat dit het beste voer is, maar ondertussen weet ik wel beter en ben sinds 1 maand overgeschakelt op kvv Carnibest. Ik wissel af in smaken en geef Bio, Lam, Eend en kalkoen voor mijn honden, voor mijn poezen heb ik natuur geprobeert maar dat vertikte ze om te eten, nu geef ik Lam en Bio en dat eten ze na toch wel even doorzetten op. Katten zijn nu eenmaal heel kieskeurig. Daarnaast krijgen mijn honden nog 1x per week een ei en 2x per week een eendennekje of kippennekje, mijn poezen eten dit laaste dus niet, zij halen er echt hun neus voor op. Soms krijgen ze tussendoor of tijdens de training nog een snackje op basis van puur gedroogd vlees ook van Carnibest en mijn oudste hond krijgt er ook de glucobest bij omdat hij met zijn gewrichten zit.  Ik heb ondertussen al heel veel gelezen op het internet en dat maakt me nu juist allemaal aan het twijfelen, zo las ik op een forum dat Carnibest eigelijk 2de keus is en dat Haaksbarf, Bandit, Bibi, Alaska en Black-dog 1ste keus is. Ik wil mijn dieren het allerbeste geven ook als hier een prijskaartje aan vast hangt. Dus welke kvv zou ik dan moeten geven, er is hier zoveel keuze in dat ik het allemaal niet meer weet, of ben ik toch goed bezig? :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Wat ik ook nog wil vragen is hoe je het eigenlijk het beste serveert. Ik haal het nu s' morgens uit de koelkast, weeg ieder hun portie af, doe het in een plastiek zakje en dompel dit even onder in warm water, maar ik heb ook al gelezen dat dit niet goed is, maar als je het de avond ervoor uit de koelkast haalt is het dan nog hygienisch omdat er toch vers vlees, organen en bloed in zit, want op dat punt ben ik eigenlijk wel vies gevallen of hoef ik me daar geen zorgen om te maken? Ik geef mijn dieren 's morgens en s' avonds eten en hoe gaat dat dan voor 's avonds want ik ben eerst rond 19 uur terug van mijn werk, ik kan mijn honden en katten dan toch niet een paar uren laten wachten vooraleer het op kamertemperatuur is.

Het is een hele lijst wat ik allemaal geschreven heb, hopelijk vinden jullie het niet stom wat ik allemaal vraag maar op dit gebied ben ik echt nog een leek.

Groetjes  :) :) :)
Laatst gewijzigd door Spinky op vr 13 aug 2010, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
#1717055
Hoi,

Ik gaf mijn honden jaren Carnibest en was er altijd zeer tevreden over, mooie glanzende vacht etc.
Helaas, de winkel waar ik het haalde was begonnen met een ander merk, Naturis. Is goedkoper dan Carnibest, en ook in een zo.n zelfde verpakking.
Ze doet het er goed op, het scheelt in de prijs, maar zou Carnibest ook goedkoper worden, en ze zouden het ook weer verkopen, zou ik weer overstappen hoor, weet niet wat de reden echt is.
Krijg toch het idee dat Carnibest voor mijn honden(ieder hond is anders), het juiste was.
Denk gevoelsmatig? Want ze vinden het andere ook erg lekker.
#1717118
Ik heb honden, die nogal gevoelig zijn, maar wel alles lekker vinden.
Zo af en toe afwisselend, geef ik ook wel andere kvv, maar zonder rund versie, waar daar kunnen ze niet zo goed tegen.
Smuldier zonder Gluten, krijgen ze ook zo af en toe.
Eigenlijk heb ik best wel diverse merken gegeven, maar dan als het met een kip of eend versie is.
Alleen ik geef het niet dagelijks.
Carnibest staat wel op n1 bij mij, en nu ik Naturis geef, doen ze het ook wel ok op, ik heb heel vaak de kip/makreel, of de kipversie en soms lams.
#1717136
Welkom

Over black dog is een heel topic.... wordt niet zo best aangeschreven  ??? Ben dus wel beieuwd naar het forum waar je dit op gehoord hebt.

Ik heb onze honden altijd carnibest gegeven maar ze krijgen nu ook Tinlo barfmenu. Op beide doen ze het goed en ze zijn gezond enzien er prachtig uit. Af en toe krijgen ze smuldier. is spotgoedkoop maar ook an mindere kwaliteit en geen natuurlijke caliumbron

Andere KVV's die door anderen (ik spreek dus niet uit eigen ervaring)goed worden beoordeeld zijn bandit, AHV, bibi. en misschien nog wel meer.
Haaksbarf is niet compleet daarvan moet je 4 (geloof ik) verschillende soorten in 3 weken voeren wil het compleet zijn.

Tja verder zal het heel individueel bepaald zijn wat je als goed ervaart voornamelijk denk ik toch waar je honden het goed op doen.

Qua serveren:
Ik haal een rol uit de vriezer laat die een uurtje liggen en snij hem dan doormidden. 1 helft gaat terug de vriezer in en de andere helft gaat de koelkast in om verder te ontdooien.

De volgende dag weeg ik het voer voor de hondjes af en laat het een half uurtje op kamer temperatuur komen voor ik het aan ze geef.
#1717189
Hoi,

Ik zie dat jij ook een schatje van een zwart cockertje hebt, ik heb op dit forum inderdaad het onderwerp Black-dog gelezen en dat jullie er niet over te spreken zijn.
Dat Black-dog kwalitatief zeer goed is heb ik gelezen op een ander hondenforum namelijk Hondenpage.com onder voeding en het artikel : ik wil heel graag wat meer info over kvv.

Groetjes :) :) :)
#1717192
Wij zijn pas een week begonnen met kvv, hiervoor kreeg onze witte herder brokken van het merk "prins" De hondenschool waar we lid van zijn, zijn erg overtuigend geweest voor de keuze van BARF en als aanloop daarnaar toe beginnen met carnibest, mijn hond vind het heerlijk.

Wij voeren de hond 1 x per dag 700 gram kvv en op het moment dat we haar voeren halen we de rol van de volgende dag uit de vriezer en in de koelkast tegen de tijd dat we 24 uur verder zijn is die rol ontdooit en snijden weer een stuk af dat we samen geven met het stuk dat de dag ervoor over was.

ik moet zeggen dat het goed werkt op die manier , alleen dat vrijkomende vocht in de koelkast is niet ideaal daar moet ik nog even een bakje voor vinden
#1717213
[quote="Spinky"]
een ei en 2x per week een eendennekje of kippennekje, mijn poezen eten dit laaste dus niet, zij halen er echt hun neus voor op. Soms krijgen ze tussendoor of tijdens de training nog een snackje op basis van puur gedroogd vlees ook van Carnibest en mijn oudste hond krijgt er ook de glucobest bij omdat hij met zijn gewrichten zit.  Ik heb ondertussen al heel veel gelezen op het internet en dat maakt me nu juist allemaal aan het twijfelen, zo las ik op een forum dat Carnibest eigelijk 2de keus is en dat Haaksbarf, Bandit, Bibi, Alaska en Black-dog 1ste keus is. Ik wil mijn dieren het allerbeste geven ook als hier een prijskaartje aan vast hangt. Dus welke kvv zou ik dan moeten geven, er is hier zoveel keuze in dat ik het allemaal niet meer weet, of ben ik toch goed bezig? :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:

Groetjes  :) :) :)

[/quote]

Wat een geneuzel ::)  Het lijkt wat op appels met peren vergelijken. HB is ten eerste geen echte kvv, maar een serie van produkten die met elkaar tot een compleetheid komen. Bandit is biologisch, dus anders dan cb, maar of het daarmee direkt ook beter is , dat is vraag 2. Alaska heb ik nog nooit wat goeds over gehoord, net zoals dat black-dog gebeuren, waarbij je, als je de site leest en iets weet over hondenvoer je direkt gillend wegloopt. Bibi is wat mij betreft een gelijkwaardig produkt t.a.v. cb, er zitten verschillen in, maar een voordeel van beide is dat ze al enige jaren op de markt zijn en er dus langduriger goede resultaten mee behaald worden dan de vaak korte termijn jubelverhalen. in de trand van " mijn hond eet het nu 14 dagen, vind het lekker, poept goed, dus g e w e l d i g  voer".
#1717244
[quote="Spinky"]
Hoi,

Ik zie dat jij ook een schatje van een zwart cockertje hebt, ik heb op dit forum inderdaad het onderwerp Black-dog gelezen en dat jullie er niet over te spreken zijn.
Dat Black-dog kwalitatief zeer goed is heb ik gelezen op een ander hondenforum namelijk Hondenpage.com onder voeding en het artikel : ik wil heel graag wat meer info over kvv.

Groetjes :) :) :)

[/quote]

De cocker in mijn onderschrift is chocoladebruine, de andere, ook een cocker maar dan een reu, is een goud sable.

Ik zie dat je de info van een algemeen hondenforum hebt. Ik haal liever mijn informatie bij een forum wat gericht is op voeding zoals dit forum, hier zit een hoop kennis en kunde op het gebied van voeding, voedingstoffen en wat een hond nodig heeft.
#1717263
Welkom.

Pixie krijgt nu nog KVV, ik geef haar Natudog, Smuldier en Kivo. Ze krijgt ook regelmatig een eendennek, kippekarkas, parelhoen karkas en vandaag voor de eerste keer een sardientje.

Ik geef 2 maal per dag (Pixie is pas 6 maanden), als ik 's avonds rond 18.15uur het voer uit de ijskast haal voor op kamertemperatuur te komen haal ik het voor de volgende dag uit de vriezer en leg het in een bak in de ijskast. Ik laat het 1-1,5 uur op kamer temperatuur komen. Ik leg het nooit in warm water want dan kook je het in principe al lichtjes.
#1717556
Onze eerste en enige kvv is Carnibest. Bij Carnibest vind ik dat het echt op vlees lijkt en er naar ruikt. Ik vind Carnibest een heel goede KVV. Heb wel eens andere kvv's geprobeerd. Geen grote hoeveelheden, soms is het net alsof het gekruid is, het vlees, ruikt allemaal een beetje hetzelfde. Ik heb niet veel verschillende merken geprobeerd, ook omdat je veel slechte dingen over een merk hoort soms, heb ik die maar niet geprobeerd. En toen ik overgestapt ben met de honden van brok naar vers, was eigenlijk alleen maar CB die compleet was en de enige die voor mijn honden in aanmerking kwam.

Ik heb wondertjes gezien met CB. OUdjes die zich in no time weer jong voelden en 5 jaar extra gehad hebben in hun leventje. Minder pijn (artrose), hartpatientje die weer helemaal opleefde, Epileptische hond die aanvalsvrij is door Carnibest (nu bijna 3 jaar), jeukproblemen verdwenen, niet etende honden kreeg ik eindelijk aan het eten,  betere conditie, ik had toen 8 shelties die er allemaal op vooruit zijn gegaan. Eentje ervan mag ik eigenlijk niet meerekenen, die was jong en die vond het alleen maar lekker  :biggrin2:

Zeker met zieke dieren die kunnen veel hebben aan CB
#1718314
Hier ook CB als eerste keus, en daarnaast smuldier.
Ik dnek omdat ik goede ervaringen zie hier en daar van TMG1961 goede ervaringen van zie het eens ga proberen omdat ze meerdere smaakjes hebben en ik het hier ook "makkelijk" kan krijgen (verkooppunt in de buurt)

Maar verder, vind ik CB geweldig, en yuuntje ook!
#1718432
hallo

mijn honden verdragen veel merken , de ene al iets beter dan de anderre....
heb een aantal jaren een 200 kg verschillende soorten van carnibest gegeven , maar te vergeefs liep het er aan uit , waarom , ik zou het niet weten , vond het raar....
maar goed dat er voldoende merken zijn

groetjes geert
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door