Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#1718322
We gingen vandaag met de honden naar het bos, Biscuit sjeesde de bosjes in, op het eerste padje, kwam de bosjes uit en kon helemaal niks meer. Nadere inspectie leerde ons al snel dat het haar achterpootje was, niet haar voetje maar wat het wel was, wisten we niet. We wisten alleen dat ze het uit kermde van de pijn, dat haar pootje slap hing en ze er absoluut niet meer op kon staan :'(

Leo heeft haar naar de auto getild, ze kermde uit het, onze DA gebeld maar die had geen dienst. We werden doorverwezen naar een kliniek, waarvan ik de naam niet zal noemen. Maar die mogen dus niet aan mijn honden zitten, laat staan aan mijn pup. En helemaal al niet met zoiets orthopedisch. Dorothea gebeld. En vervolgens naar Erwin van Any Animal gebeld. We mochten komen, gelukkig. Erwin zou ons ergens tussen zetten. Aangezien het een uur rijden is, direct in de auto gesprongen, Leo met Biscuit op schoot. Iedere keer als hij zich bewoog, kermde die kleine smurf het uit. Ik kon mijn tranen eerlijk gezegd niet zo goed bedwingen, maar, er moest autogereden worden, dus opletten.

Aangekomen bij Erwin, werden we er direct tussendoor gezet en heeft Erwin haar onderzocht. Ik was als de dood dat haar heup uit de kom lag, dat was niet het geval. Na grondig lichamelijk onderzoek en na haar op de grond te hebben gezet en gekeken te hebben naar haar reactie, wist Erwin zeker dat het haar knie moest zijn, of iets hoger. Maar niet de heup. Want aanraking en beweging gaf nul pijn reactie. En bovendien stonden haar heupen in gelijke hoogte aan elkaar. Hij heeft vervolgens foto's gemaakt van haar knietjes. Hij dacht in eerste instantie dat hij haar een klein druppeltje roesje moest geven maar doordat zij zo rustig is en zo'n (heerlijk geweldig fantastisch top) stabiel hondje is, hebben we het zonder gedaan. Ze gaf geen kik. Drie foto's gemaakt. Twee van haar knie in 2 standen (van opzij en van boven, zeg maar dat ze op haar borst ligt met haar poot gestrekt naar achteren). En 1 van haar andere (onbeschadigde) knie, ter vergelijk. De mooie V vorm die de groeischijf normaal gesproken heeft, is pleitos :'(. Ze heeft iets gedaan waardoor haar knie een hele rare beweging heeft gemaakt waardoor haar groeischijf een forse opdonder heeft gekregen......

Ze moet 3 weken rust, we hebben iedere week telefonisch contact met elkaar, Erwin en ik, als de pijn erger wordt of het is na 3 weken niet voldoende geheeld, moeten we een MRI scan laten maken. Erwin hoopt dat zij uit zichzelf zal herstellen, is erg blij dat Biscuit rauw eet en de beste kans op herstel heeft, ze moet extra omega 3 vetzuren en verder stoffen die de onstekings-processen zoveel mogelijk tot rust brengen (olijfolie met oregano, peterselie, koriander, biologische wortelen en verder mag ik haar Salisprin geven dat dit Salix Alba bevat en natuurlijk Traumeel).

Willen jullie voor onze kleine lieve smurf duimen? God, wat houd ik van dat hondje :'( :'( :'(.

Potverdrie, het zit ons, hond technisch, even niet mee hoor........
Door smulpaap
#1718327
ooh jeetje zeg ,wat een pech  :'( :'( bij het lezen van je verhaal hield ik het ook even niet droog hoor , arme kleine drommel toch  :'( maar ik hoop echt voor jullie dat de rust aanslaat
en een dikke knuf voor jullie allemaal
Door Lizzy
#1718330
yuki11 schreef: sjeeeesus, dat is mooi kl*te!!!  :(

Arme Biscuit  :'(  :'(
Ik hoop dat ze snel en goed hersteld!!

Heeft ze nu nog pijn??  :-\
Ja. Ze kan slecht op haar pootje staan en sleept er mee. Ze ligt nu gelukkig te slapen in haar bench.

Potverdrie, ik merk dat ik echt best over de zeik ben :'( :'( :'( :'( :'(. Mijn kleine smurfje :'( :'( :'( :'(
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1718338
Lizzy schreef: Ja. Ze kan slecht op haar pootje staan en sleept er mee. Ze ligt nu gelukkig te slapen in haar bench.

Potverdrie, ik merk dat ik echt best over de zeik ben :'( :'( :'( :'( :'(. Mijn kleine smurfje :'( :'( :'( :'(
Zulke kleine smurfjes moeten niks mankeren, maar een onbezorgde jeugd hebben!!  :'(
Geef haar maar een voorzichtig kusje op haar neus van ons  :-*

Het gaat natuurlijk r*temoeilijk zijn om haar rustig te houden....zeker gezien de aanwezigheid van haar speelkameraadjes in huis  :-X
Goh joh, ongelooflijk balen!!!  :(

Heel veel sterkte voor jullie en beterschap voor innieminie!!
Door Fido
#1718354
Tjeeemig wat ben ik blij dat ik wat van jullie verneem. Op de A10 is een ongeluk gebeurd met iets van 9 auto's en (sorry mijn topo is niet zo goed :-[) doordat er nog geen reactie was geplaatst dacht is steeds: " het zal toch niet???"

Ik heb nog maar één ding te melden; Biscuit heeft er een fan bij! ik ben  :smitten: :smitten: :smitten: Wat pakt deze dame je in!
Erwin gooit het over de boeg van, ze is goed opgevoed, maar ook hij vond haar een hele leuke dalmaat  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door