Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hitam
#1717947
Hoeveel geef jij je hond maximaal in een keer? Ik lees nog wel eens dat mensen 1kg veel vinden. Maar Umai eet rustig 1 kg weg in een keer en ze weegt maar 15 kg. Daarna gaat ze lekker liggen slapen.

Ik gebruik het ook als middel om haar rustig te krijgen op dagen dat ik niet zoveel met haar doe. In Amsterdam zit ze de hele dag (op twee uitlaatbeurten na) alleen. Dan geef ik haar dus geitebotten met extra spiervlees en ligt ze lekker uit te buiken. Tot mijn schrik eet ze ook de poten op, dat had ik niet verwacht, maar ze knaagt ze rustig weg, dus ik laat het maar zo.
De rest van de week krijgt ze dan kleinere porties.
Door Lizzy
#1717951
Volgens mij is anderhalve kilo zo'n beetje de grootste maaltijd die ik ooit gegeven heb. Mijn honden wegen tussen de 25 en 32 kilo.

Ik vind 1 kg niet zoveel voor een hond van 15 kg. Als ze daarna lekker kan rusten.

Het geven van poten............ Tja. Dit gaat altijd goed. Totdat het een keer niet goed gaat he. Gelukkig ben je zelf DA. Kun je je eigen hond snel opereren, als het mis gaat.
Door TMG1961
#1717956
Een kilo haal ik niet. Tot nu toe is het maximaal een halve kilo geweest, maar ja Pixie is pas 6 maanden en krijgt nog 2 keer per dag te eten.
Door Esther Q
#1718012
Wat we maximaal geven is 2 kg, een portie voor 2 dagen, maar dat is voor honden die 30 - 35 kg wegen. Ze hebben dan een klein buikje. Wat ze maximaal kunnen eten is veel meer. Een paar keer heeft een van onze teefjes de voedselvoorraad gesaboteerd en zich helemaal tonnetje rond gegeten. Ze leek hoog zwanger en kreunde als ze ging liggen. Het is moeilijk te zeggen hoeveel het was, maar we vermoeden tussen de 4 a 5 kg. Verteerde allemaal probleemloos.
Door Sietie
#1718057
anderhalve kilo is hier het maximum geweest de honden wegen tussen de 25 en 38 kilo (ook de hond van 25 kilo knaagt dit zo weg en wss nog wel veel meer, maar ik geef liever wat minder :)
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1718066
Ik ben bezig Charlie naar 1 maaltijd te doen, dat wordt dan (als hij het opeet) 700 gram, hij krijgt nu nog een beetje 's ochtends, maar vanaf volgende week niet meer.
Jane twijfel ik nog over (ben nu eenmaal een angsthaas), zij krijgt nu nog 200 om 500gr.

Hoelang geven jullie de hond dan rust?
Ik geef ze nu de grootste maaltijd 's avonds, kan ik dan nog een klein laatste rondje lopen na een uurtje of anderhalf?
Door Esther Q
#1718098
Bernie schreef: Ik ben bezig Charlie naar 1 maaltijd te doen, dat wordt dan (als hij het opeet) 700 gram, hij krijgt nu nog een beetje 's ochtends, maar vanaf volgende week niet meer.
Jane twijfel ik nog over (ben nu eenmaal een angsthaas), zij krijgt nu nog 200 om 500gr.

Hoelang geven jullie de hond dan rust?
Ik geef ze nu de grootste maaltijd 's avonds, kan ik dan nog een klein laatste rondje lopen na een uurtje of anderhalf?
Een uurtje of twee wachten en ze kunnen gerust gewoon weer wandelen na een flinke maaltijd. Rennen zou ik niet doen. Ze worden bij ons altijd gevoerd na de inspanning, nooit ervoor. Uit zichzelf beginnen sommige bij koel weer na enkele uren na het eten vrolijk te spelen.
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1718344
Af en toe krijgen ze hier ook weleens een grotere maaltijd, meestal is dat lamskop met pens/spiervlees.
Alle honden krijgen dan een hele lamskop met daarbij een halve kilo pens of spiervlees, 1 1/2kg ofzo is dat dan.
De honden variëren in gewicht (26,28,14,15kg) en zelfs die van 12kg krijgt dit prima weg.
Je ziet daarna wel dat ze mooi rond zijn  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#1718377
Esther Q schreef: Een uurtje of twee wachten en ze kunnen gerust gewoon weer wandelen na een flinke maaltijd. Rennen zou ik niet doen. Ze worden bij ons altijd gevoerd na de inspanning, nooit ervoor. Uit zichzelf beginnen sommige bij koel weer na enkele uren na het eten vrolijk te spelen.
Ik voer ook altijd na de inspanning, maar loop voor het naar bed gaan altijd nog een klein rondje, rustig lopend dus, niet rennend.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1718535
Zouden ze denk ik hier wel prima vinden maar de dag erna staan ze weer te kijken van waar blijft mijn vlees.

ze krijgen ongeveer 250 gram per dag de een weegt 12.5 kilo en de ander 14 kilo maar krijgt ook maar 250 gram,
Een pond tot 6 ons vind ik al redelijk veel. ;)
Door Nynke
#1718695
Jeppe en Pezzo wegen elk 9 kilo om en nabij en het meeste wat ze ooit krijgen is een stuk lamsribben, toevallig vandaag nog  ::) en dat weegt dan tegen de 400 gram  :) :)
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1718907
Lizzy schreef: Het geven van poten............ Tja. Dit gaat altijd goed. Totdat het een keer niet goed gaat he. Gelukkig ben je zelf DA. Kun je je eigen hond snel opereren, als het mis gaat.
Voor verstoppingen ben ik niet zo bang, meer dat haar kiezen breken. Ze kauwt erg goed.
Door Eranthe
#1719141
Een keer per week voer ik een grote hoeveelheid voor een vastendag. Altijd grote stukken spier- en botvlees. Eranthe bijv. is vier kilo zwaar. Ik geef haar 6,5% van haar lichaamsgewicht in een keer. Dat is voor mij het maximale. Daarna ligt ze altijd voldaan uit te buiken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door