Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bien
#1717680
Even een snelle en naar mijn idee duidelijk vraag.

Waarom gaat onze Che (volwassen) sneller ademen zo'n 2,5-3 uur na haar barfmaaltijd?
De barft sinds afgelopen woensdag volledig.

Heeft ze moeite met het verteren?
Ligt het te zwaar op de maag?

Ze heeft pas 2 uur na de maaltijd weer gerend.
Ze heeft na de barf maal lijkt het behoorlijk dorst.

Gisteren was ze ook al zo zwaar aan het ademen en vanacht ging ze gal spugen, wat ze al een tijd niet gedaan.
Door Nadia
#1717701
Ik gok dat het idd met verteren te maken heeft. Wat heeft ze allemaal gekregen?
Alleen dat het 2-3 uur na de maaltijd is vind ik vreemd. Kan het nie met iets anders samen hangen?
Door Bien
#1717706
Nadia schreef: Ik gok dat het idd met verteren te maken heeft. Wat heeft ze allemaal gekregen?
Alleen dat het 2-3 uur na de maaltijd is vind ik vreemd. Kan het nie met iets anders samen hangen?
gisteren had ze:
Donderdag: 150 gram fazantkarkas, 210 gram pens (rund, lam of geit)
vandaag:
Vrijdag: 150 gram parelhoenkarkas, 180 geitenvlees

ik geef 's avonds het bot en 's morgens het andere.

Ze heeft wel gerend maar zoals gezegd pas 2 uur na de maaltijd.

Zou ze verstopt zitten?? dat kan natuurlijk ook nog....
vind dat ze erg weinig ontlasting hebben, vanmorgen alleen maar om half 7 daarna niet meer. Is dat normaal dan?
Door Bien
#1717712
na de kipkarkas heb ik het niet gezien dat snelle ademen, is de fazant en parelhoen harder om te verteren.....???
Door Lizzy
#1717902
Ik denk dat je hond gewoon moet wennen aan het nieuwe voedsel. BARF ligt wel heel anders op de maag dan gemalen prak. Ik denk niet dat ze verstopt zit. Natuurlijk kan ik dat vanaf deze afstand niet met 100% zekerheid zeggen en daarom moet je haar natuurlijk zelf goed in de gaten houden en bij twijfel naar de DA gaan. Maar van parelhoen en fazantkarkas denk ik niet dat je hond een verstopping op zal/kan lopen. Tenminste, als ze goed bevleest waren. Maar, daar ga ik wel van uit want volgens mij heb jij je huiswerk uitstekend gemaakt.

Voor voorlopig zou ik het wel even omdraaien en 's morgens karkas geven en 's avonds vlees. Als dat kan. En misschien moet je haar wat extra probiotica geven. Ter ondersteuning.

Hoe oud is zij eigenlijk?

Dat meer drinken: meestal drinken ze alleen meer na kale vleesbotten. Maar ik ga er vanuit dat het karkas voldoende bevleest was? Zo niet: dan moet je dit soort botten niet meer zo geven maar geven met wat extra spiervlees of pens.

Weinig ontlasting hoort er ook bij, bij BARF. Je voert zo goed als geen belastende afvalstoffen en dus komt er aan de achterkant weinig uit.

Kan de hijgerigheid niet ergens anders door veroorzaakt zijn? Misschien doet ze dat altijd wel maar zit je nu met arends ogen naar haar te kijken, vanwege de overschakeling naar barf?
Door Marjet
#1718202
Ik vind 2 uur na de maaltijd rennen toch best al wel snel. Nu geef ik Luna 1 keer per dag eten (dus ze zal een vollere maag hebben), maar laatst waren we kamperen en wilden we 's avonds nog even naar zee ongeveer 2 uur na haar maaltijd. Nu maakt ze zich altijd nogal druk als ze naar het water mag (is helemaal haar element, zie foto onderschrift  :D).
Door alle opwinding ging ze kotsen en het verbaasde mij echt hoeveel er nog uit kwam.
Door Bien
#1718501
Jippie ze heeft net gepoept! Meestal als je meer dan 1 kleur poept is t niet goed maar deze keer wel. Mooi harde 2 kleurige drol.

Ze is bijna 3 jaar, begin oktober.

Vandaag visdag gehad.

De karkassen zijn redelijk goed bevleesd geloof niet dat t daaraan ligt.
We zullen t morgen eens omwisselen bot en de rest kijken hoe dat gaat. Qua hijgen e.d

Oh ik kijk vast en zeker nog beter als anders naar de honden  ::)

:P

Thanks voor jullie feedback we gaan er weer mee aan de slag.
Door Ons Elftal
#1718684
Bien schreef: Meestal als je meer dan 1 kleur poept is t niet goed maar deze keer wel. Mooi harde 2 kleurige drol.


Hier heb ik nog nooit van gehoorod? Waarom is dat niet goed?
Door Bien
#1718777
Ons Elftal schreef: Hier heb ik nog nooit van gehoorod? Waarom is dat niet goed?
Nou eh hoe zeg ik dat netjes?

Denk maar aan t gezegde 7 kleuren str*nt sch**ten ..........
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door