Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *loes*
#1717607
A.s maandag word het gebitje van ons lieve Dootje gerestaureerd, Het was al vrij vroeg een dramatisch gebit, en nu ze is pas 6 en half gaat er een groot deel van de tandjes en kiezen uit. Ik krijg als ze klaar is spul mee voor in het drinkwater, en speciale br*k, die ze uiteraard mogen houden.Maar zijn er hier mensen die ervaring hebben, met hondjes waar best een groot deel van het gebit getrokken word, en hoe hebben jullie dat opgelost met eten, met die open wondjes?
Ik zal blij zijn als het maandag middag is  :-X
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1717875
zou haar de eerste dag lekker bouillon geven, komt ze uit de narcose en vaak hebben ze dan geen zin in eten..
daarna een paar dagen kvv..
Door Lizzy
#1717907
*loes* schreef: A.s maandag word het gebitje van ons lieve Dootje gerestaureerd, Het was al vrij vroeg een dramatisch gebit, en nu ze is pas 6 en half gaat er een groot deel van de tandjes en kiezen uit. Ik krijg als ze klaar is spul mee voor in het drinkwater, en speciale br*k, die ze uiteraard mogen houden.Maar zijn er hier mensen die ervaring hebben, met hondjes waar best een groot deel van het gebit getrokken word, en hoe hebben jullie dat opgelost met eten, met die open wondjes?
Ik zal blij zijn als het maandag middag is  :-X
Niet bij mijn eigen honden gelukkig, maar ik heb dit wel meegemaakt. Ik zou de eerste dag iets vloeibaars geven zoals Ellen al beschrijft. En daarna KVV met gekookt water erover. Je maakt van de KVV een slobbertje en dan slobberen ze het zo naar binnen. Als de wondjes dicht zijn, geef je weer gewoon KVV of BARF, wat je daarvoor ook voerde. Geef inderdaad maar geen brok. De resten brok gaan aan de bestaande tanden en kiezen plakken en veroorzaken plaque en ellende. Verse/rauwe voeding (als ie tenminste zo natuurlijk mogelijk is) veroorzaakt in ieder geval niet ook nog eens een verkeerde zuurgraad in de mond.
Door *loes*
#1720946
Dootje is weer thuis gelukkig!!!
22 elementen minder, ligt ze haar roes uit te slapen onder een dekentje.
Fles anti plak mee voor in het drinkwater voorlopig even gemalen eten, en dan zien of er nog te barfen valt, zoniet gaan we lekker zelf malen.
Door nikèdog2000
#1720953
jeetje 22 dat is wel erg veel
bij mijn hondje die moet dus nog 5 jaar worden
zijn er 12 getrokken
ik heb niets spesiaals gedaan
ik heb wel probiotica gegeven in plaat van ab
de wondjes gaan heel snel dicht
Gebruikersavatar
Door nova
#1720974
och gos 22 elementen  :o :o
Dan heeft ze niet zo veel meer over.

Ik ga met mn voorgangers mee, nu wat vloeibaar met KVV,  en voor later misschien wat goed geplette botten.

Mijn honden  houden niet van grote hompen spiervlees, die hebben liever dat spiervlees wat in "hapklare slobbermoten"  is gesneden, en mn honden hebben echt niks aan hun gebit ::)  Die krijgen dus ook geen grote hompen
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door