Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Dreetje
#1717593
Ik heb voor morgen parelhoenkarkas uit de vriezer gehaald.
Nu wegen deze karkassen samen ca. 1000 gr., mijn honden eten samen 900 gram per dag verdeeld over
2 maaltijden.
Hoe ga ik dit aanpakken? ze moeten toch ook nog wat spiervlees hebben? of kan ik het vlees wat aan het karkas
zit ook als vlees rekenen.
Of moet ik het karkas in stukken knippen en een halve per hond geven.
Ik weet het even niet.
Door Too
#1717635
Ach liefie... gewoon knippen/hakken ,je  kunt de helft ook gewoon terug in de vriezer duwen [dat kan geen kwaad voor de hondjes]

Je hebt dus 450 gr vleesbot/dag nodig... dan heb je dus genoeg voor 2 dagen ontdooit ... voor t vlees kan t geen kwaad, honden houden van 'rijp'
Door Nadia
#1717677
Binnen 2 dagen rijpt het niet hoor. En bederven al helemaaal niet.
je rekent in je menu VLEESbot. Je rekent het vlees dus wel mee. Maar je moet er wel nog spiervlees naast geven
Door Lizzy
#1717894
Dreetje schreef: Ik heb voor morgen parelhoenkarkas uit de vriezer gehaald.
Nu wegen deze karkassen samen ca. 1000 gr., mijn honden eten samen 900 gram per dag verdeeld over
2 maaltijden.
Hoe ga ik dit aanpakken? ze moeten toch ook nog wat spiervlees hebben? of kan ik het vlees wat aan het karkas
zit ook als vlees rekenen.
Of moet ik het karkas in stukken knippen en een halve per hond geven.
Ik weet het even niet.
Geef je normaal gesproken KVV?

Een parelhoenkarkas is vleesbot. Maar ik snap eerlijk gezegd je vraag niet zo goed :-[. Kun je niet gewoon die hele parelhoen opvoeren op deze ene dag? Ze eten normaalgesproken toch ook bijna 1 kilo samen? Nou, parelhoenkarkas is genoeg bevleest om dat zo te geven, zonder extra's. Tenminste, de meeste parelhoenkarkassen. Als ze heel erg kaal zijn, mik je er een beetje spiervlees of pens bij. Hebben jouw honden wat meer voer dan normaal, geef je de dag erop wat minder.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1717918
Ik zou het ook gewoon als 1 maatijd geven dan de dag er op spiervlees, ik geef altijd maar een soort per dag of vlees/bot of spiervlees of vis of pens.

Ik doe alleen 3 x verdeeld over de week orgaan en dat geef ik s'morgens al , en dat op de dagen wanneer ze vlees/bot krijgen.
Door wijkje
#1717923
Dreetje schreef: Ik heb voor morgen parelhoenkarkas uit de vriezer gehaald.
Nu wegen deze karkassen samen ca. 1000 gr., mijn honden eten samen 900 gram per dag verdeeld over
2 maaltijden.
Hoe ga ik dit aanpakken? ze moeten toch ook nog wat spiervlees hebben? of kan ik het vlees wat aan het karkas
zit ook als vlees rekenen.
Of moet ik het karkas in stukken knippen en een halve per hond geven.
Ik weet het even niet.
Ik zou ze een keer voeren en dan 1000 gr. verdelen over de honden..Als er weinig vlees aan zit, eventueel wel wat pens/vlees bij doen..
De dag erna wat minder voeren..
Door Dreetje
#1717925
Lizzy schreef: Geef je normaal gesproken KVV?

Een parelhoenkarkas is vleesbot. Maar ik snap eerlijk gezegd je vraag niet zo goed :-[. Kun je niet gewoon die hele parelhoen opvoeren op deze ene dag? Ze eten normaalgesproken toch ook bijna 1 kilo samen? Nou, parelhoenkarkas is genoeg bevleest om dat zo te geven, zonder extra's. Tenminste, de meeste parelhoenkarkassen. Als ze heel erg kaal zijn, mik je er een beetje spiervlees of pens bij. Hebben jouw honden wat meer voer dan normaal, geef je de dag erop wat minder.

Het leek me zoveel, zo'n groot karkas vandaar mijn vraag.


Ik heb ze vanmorgen elke een half karkas gegeven (ze hebben ervan gesmuld) en vanavond krijgen ze nog wat spiervlees.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door