Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tess06
#1716504
ik ben vandaag aan het bijhouden hoeveel tess per dag drinkt.
volgens mij drinkt en plast ze meer dan normaal.

wie weet wat een normale hoeveelheid is dat een hond per dag drinkt?
Door Lizzy
#1716510
Van: http://www.dierenkliniekduurstede.nl/ni ... rinken.htm

Binnen zekere grenzen hoeft dat niet op een ziekte te wijzen. Een voer verandering, warmte of een grote inspanning kan al oorzaak zijn van meer drinken. In die gevallen blijft de hoeveelheid die gedronken wordt binnen de normaalwaarden tot ongeveer 50 ml per kg hond of kat. Dat is dus voor een dier van 5 kg maximaal 250 ml, voor een hond van 20 kg max. 1 liter. Bij een twee keer zo grote hoeveelheid is er duidelijk sprake van veel drinken, maar hoeft dit nog niet op een echte ziekte wijzen.
Echt afwijkend wordt het als de totale hoeveelheid boven de 100 ml per kg. komt.
Gebruikersavatar
Door pike
#1717587
Lizzy schreef: Van: http://www.dierenkliniekduurstede.nl/ni ... rinken.htm

Binnen zekere grenzen hoeft dat niet op een ziekte te wijzen. Een voer verandering, warmte of een grote inspanning kan al oorzaak zijn van meer drinken. In die gevallen blijft de hoeveelheid die gedronken wordt binnen de normaalwaarden tot ongeveer 50 ml per kg hond of kat. Dat is dus voor een dier van 5 kg maximaal 250 ml, voor een hond van 20 kg max. 1 liter. Bij een twee keer zo grote hoeveelheid is er duidelijk sprake van veel drinken, maar hoeft dit nog niet op een echte ziekte wijzen.
Echt afwijkend wordt het als de totale hoeveelheid boven de 100 ml per kg. komt.

Dan vraag ik me af: Zijn die hoeveelheden gebaseerd op broketende honden?
Toen Pike nog brok at dronk hij zo'n 6 dl uit zijn drinkbak per dag (onder normale (weers)omstandigheden), bij een gewicht van zo'n 15 kg. Nu hij barft drinkt hij bij lange na geen 6 dl meer. HIj haalt meestal niet eens de helft. Als hij nu in eens 6 dl zou gaan drinken zou me dat direct opvallen en zou dat voor zijn doen ook heel erg veel zijn. Het is dus nogal betrekkelijk lijkt me, die aangegeven hoeveelheden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door