Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Suzanne
#1717525
Hoi,

Ach, nee, geen zorgen, er is niet echt wat met Guinnie, maar zojuist was ik haar aan het aaien en over de kop aan het kriebelen en ineens was het er; het bultje bij haar oog, net erboven. Dus ik schrik me het dinges en voel nog 's en denk "kan ook teek zijn"..
Enfin, na veel 5-en en 6-en een miniteekje gevonden (en weggehaald). Bultje blijft ;-(

Kan prima omdat ze daar dus die tekenbeet heeft; daar reageert ze nogal op met "bultjes".

Zo heeft ze wel meer kleine plekjes, en pukkeltjes op haar huid. Tot nu toe ging ik er maar van vanuit "hoort zo bij oudere dieren" en eigenlijk weet ik ook vrij zeker dat het geen kwaad kan, maar zo af en toe denk ik ineens.... "het zal toch niet echt wat zijn?"  Dit is zo'n moment.

Ik heb geen vergelijkingsmateriaal, ze is natuurlijk ons eerste oudje en ik weet alleen maar hoe het ervoor stond toen ze hier net kwam. Misschien had zij zowiezo wel meer "dingetjes" op haar huid?

Over 1,5 week gaat Merlijn een Rabies-enting krijgen (bummer voor 'm) en als dit bultje bij Guinnie blijft, gaat ze mee natuurlijk; mag Amanda daar ook even naar kijken.

Soms... soms geven ze zorgjes, die ouwetjes, zonder dat er eigenlijk (op dit moment althans) echt aanleiding voor is. Ik neem het bultje best serieus hoor, maar het is niet z dat ik morgen naar de DA ren.. ik hou het op een tekenbeet (als dat stemmetje in mijn achterhoofd haar kwek weer wil houden).

Suzanne
#1717535
Van teken hou je altijd een hard bultje (helaas bij mezelf ook) daar zit ook al weken 1 bultje waar ooit een teek heeft gezeten. Als hij verder niet rood oogt of een rode vlek er omheen komt, dan zal het wel meevallen.
#1717543
Klopt hoor, maar ineens zit ik me dan wel te realiseren... "maar ze is al 13,5"
Hou het maar op "even in een soort van dipje-bui"

Gaat wel over...  heb zeker geen paniek, nog niet bijna...

Ik schrok alleen even.. is een vrij groot "bultje" zeker voor haar doen....

En dan toeter ik hier even... er toetert vast wel iemand terug denk ik dan...

Suzanne
#1717557
Ik begrijp volkomen dat je toch even schrikt hoor, zeker bij ouwetjes :bigarmhug:

Het zou ook nog een soort wratje kunnen zijn, die kreeg Chakka ook wat meer toen hij ouder werd en die konden geen kwaad zei mijn dierenarts. Hij heeft wel een paar keer zo'n wratje op het ooglid van Chakka weggehaald omdat die kon gaan irriteren.

Ik hoop en duim dat het niks is! :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door