Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door hannabelgje
#1701654
Ik ga volgende week dus malen. Nou denk ik dat het handig is om verschillende soorten te maken. Dit ben ik van plan:

menu 1:
kippennekken, kippenhart, kippenmaag, kipfilet, kippenlever.

menu 2:
eendennekken, eendenhart, eendenlever, eendenmaag, runderspiervlees (bij gebrek aan eendenspiervlees).

menu 3:
konijnenrug, konijnenlever, konijnnier, konijnenspiervlees.

menu 4;
parelhoenkarkas, paardenvlees, lamshart, eendenlever, kippenmaagjes.

Lijkt dit ergens op?
Ik wil de menu's aanvullen met kuikens en vis.

groetjes van Hanna.
Door hannabelgje
#1701822
Nu met de hoeveelheden erbij.

Menu kip                                 Menu eend
kippennekken 1000 gram eendennekken 1000 gram
kipfilet                 600 gram                 rundvlees                 600 gram
kippenlever 100 gram                 eendenlever 100 gram
kippenhart 150 gram                 eendenhart 150 gram
kippenmaag 150 gram                 eendenmaag 150 gram

Menu konijn hoeveelheid Menu gemengd hoeveelheid
konijnenrug 800 gram                 parelhoenkarkas 800 gram
konijnspiervlees 800 gram                 paardenvlees 800 gram
konijnlever 150 gram                 lamshart                 150 gram
konijnnier                 250 gram                 eendenlever 100 gram
                                kippenmaag 150 gram

suggesties zijn zeer welkom.

groetjes van Hanna.
Laatst gewijzigd door hannabelgje op ma 02 aug 2010, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door koekje
#1702112
ik ben niet zo'n rekenkundig wonder, maar zo te zien lijkt het er ook op wat ik voor ot door de molen gooi. overigens maak ik voor ot een menu voor die maand met wat ik in huis heb en wissel dat af (dus de ene maand bv konijnbot en rundvlees en de maand er op kip en parelhoen en hertenvlees).
Door Too
#1702241
Leuke mixjes!! Als je nou ook nog een beetje nier er doorheen klotst... helemaal goed!

Bij je konijn en gemengde mix heb je ineens 800gr bot.. is dat opzet?

Zijn de snorren van de vis? je kunt dan ook gewoon een klein visje in z'n geheel geven, hier vinden ze kleine horsmakreeltjes t lekkerst
je kunt ook een filetje van t een of ander door je mix mengen [euroshopper van de Heijn is niet zo kostbaar ;)]
Door hannabelgje
#1702390
Bij de karkassen doe ik meer spiervlees bij omdat daar meer bot dan vlees aan zit.
Ze eten mee met de honden dus er ligt 5 kg makreel in de vriezer. Die maal ik dan wel en doe er wat vlees door ofzo. Van jip weet ik het niet, maar Fleur is niet zo dol op visjes.

groetjes van Hanna.
Door hannabelgje
#1716622
Nou ik heb gisteren de hele avond staan malen. Het resultaat is 31 pakketjes van 300 gram kattenvoer. Ik heb vijf verschillende soorten gemaakt. Heb er alleen maar bij 1 soort lever doorzitten, de rest alleen hart en nier. Ik was vergeten de lever te ontdooien. Als de honden lever krijgen dan geef ik ze daar wel wat van.
Vanmorgen heb ik ze de eerste portie gegeven en het was blijkbaar eetbaar  :)

groetjes van Hanna.
Door hannabelgje
#1717453
Ja dat vond ik ook. Ik wilde vier verschillende soorten maken van 2 kilo per soort, dat vond ik handige hoeveelheden. Ik kwam er alleen achter dat gemalen hazenvlees geen gemalen hazenvlees is, er zaten nl ook botjes in.....En toen klopte heel mijn planning niet meer....
Ach het komt natuurlijk ook niet heel erg nauw.

groetjes van Hanna. 
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door