Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Its_Edwin
#1716955
Hoi allemaal,

Ook hier weer een nieuweling! (zie voorstelling voor de geintereseerd: http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,74637.0.html)

Ik voer tot nu toe alleen maar kvk van carnibest en energique (we hebben de labrador pup nu een week en is 8 weken oud). Daarnaast heeft hij een sardientje gehad en wat haring. Er was wat twijfel bij de vis, maar die was snel verdwenen (letterlijk!). Nu zag ik hier een aanbieding staan op het forum en Nuenen is vlakbij. Wat van onderstaande producten zou ik goed kunnen kopen voor de pup? Zodat hij ook wat kan kluiven. Jullie advies graag!

Vanaf zaterdag 4 september te verkrijgen bij Esro Vlees Nuenen

Runderhart: 5 kilo geschrot: € 7,50
Runderlever: 5 kilo : € 5,-
Rundernier: 5 kilo :€ 5,-
Runderstrot: 5 stuks: € 5,-
Luchtpijp: 5 stuks: € 2,50
Rundvlees gemalen: 5 kilo: € 10,-
Lamsgehakt: 10 kg € 24,-
Lamsbeenderen gezaagd: 5 kilo: € 5,-
Rundersnippers: 5 kilo: € 12,50
Runderlong: 5 kilo: € 5.-
Runderkopvlees: 5 kilo: € 9,-


(http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,74625.0.html)

Gr. Edwin en Ilse
#1717181
Hoi Edwin en Ilse, welkom hier!

Omdat je grotendeels kvv voert zou weinig tot geen vlees toevoegen van de diersoorten die daarin zitten.
Want dan voegt het weinig toe en trek je alleen de verhoudingen scheef.
In de kvv's die je voert zit volgens mij voornamelijk kip en rund.
De runderproducten zou ik dus niet kopen, miss een 1 kilo runderstrot, dat is nog wel leuk tegen die tijd om voor een jonge hond op te kauwen.
Lamsgehakt kun je ook af en toe eens geven. De lamsbeenderen zijn te hard.
Jammer maar hier is niet veel voor je bij.
Wat wel wat toevoegt en prima kan met een pup, is idd eens een visje, wat gepureerde groente, en bv paardenvlees, hertenvlees, parelhoen, konijn, eend, kwartel.
#1717196
Its_Edwin schreef: Hoi allemaal,

Ook hier weer een nieuweling! (zie voorstelling voor de geintereseerd: http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,74637.0.html)

Ik voer tot nu toe alleen maar kvk van carnibest en energique (we hebben de labrador pup nu een week en is 8 weken oud). Daarnaast heeft hij een sardientje gehad en wat haring. Er was wat twijfel bij de vis, maar die was snel verdwenen (letterlijk!). Nu zag ik hier een aanbieding staan op het forum en Nuenen is vlakbij. Wat van onderstaande producten zou ik goed kunnen kopen voor de pup? Zodat hij ook wat kan kluiven. Jullie advies graag!

Vanaf zaterdag 4 september te verkrijgen bij Esro Vlees Nuenen

Runderhart: 5 kilo geschrot: € 7,50
Runderlever: 5 kilo : € 5,-
Rundernier: 5 kilo :€ 5,-
Runderstrot: 5 stuks: € 5,-
Luchtpijp: 5 stuks: € 2,50
Rundvlees gemalen: 5 kilo: € 10,-
Lamsgehakt: 10 kg € 24,-
Lamsbeenderen gezaagd: 5 kilo: € 5,-
Rundersnippers: 5 kilo: € 12,50
Runderlong: 5 kilo: € 5.-
Runderkopvlees: 5 kilo: € 9,-


(http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,74625.0.html)

Gr. Edwin en Ilse
Runderhart: 5 kilo geschrot: € 7,50
Runderlever: 5 kilo : € 5,-
Rundernier: 5 kilo :€ 5,-

Runderstrot: 5 stuks: € 5,-
Luchtpijp: 5 stuks: € 2,50
Rundvlees gemalen: 5 kilo: € 10,-
Lamsgehakt: 10 kg € 24,-
Lamsbeenderen gezaagd: 5 kilo: € 5,-
Rundersnippers: 5 kilo: € 12,50
Runderlong: 5 kilo: € 5.-

Runderkopvlees: 5 kilo: € 9,-[/i]
Door Lizzy
#1717221
Angelique schreef: Runderhart: 5 kilo geschrot: € 7,50
Runderlever: 5 kilo : € 5,-
Rundernier: 5 kilo :€ 5,-

Runderstrot: 5 stuks: € 5,-
Luchtpijp: 5 stuks: € 2,50
Rundvlees gemalen: 5 kilo: € 10,-
Lamsgehakt: 10 kg € 24,-
Lamsbeenderen gezaagd: 5 kilo: € 5,-
Rundersnippers: 5 kilo: € 12,50
Runderlong: 5 kilo: € 5.-

Runderkopvlees: 5 kilo: € 9,

Ik kan me hier helemaal in vinden! En dan zou ik zelfs het lamsgehakt niet moeten. Ik wil graag ongemalen vlees, altijd. Nou ja, zelf voer ik geen luchtpijp (qua voedingsstoffen vrij waardeloos) en geen strot dus mijn adresje zou het niet zijn :biggrin2:. Maar strot is misschien nog wel aardig voor pup om wat aan te kluiven.

Kijk alleen wel uit dat als je Energique en Carnibest voert waar vooral rund in zit, dat je niet alleen dingen van rund toevoegt zelf. Want dat schiet gewoon diersoort technisch (qua afwisseling) niet op.
#1717226
Lizzy schreef: Ik kan me hier helemaal in vinden! En dan zou ik zelfs het lamsgehakt niet moeten. Ik wil graag ongemalen vlees, altijd. Nou ja, zelf voer ik geen luchtpijp (qua voedingsstoffen vrij waardeloos) en geen strot dus mijn adresje zou het niet zijn :biggrin2:. Maar strot is misschien nog wel aardig voor pup om wat aan te kluiven.

Kijk alleen wel uit dat als je Energique en Carnibest voert waar vooral rund in zit, dat je niet alleen dingen van rund toevoegt zelf. Want dat schiet gewoon diersoort technisch (qua afwisseling) niet op.
Ik hoef het gehakt ook niet, maar het is een andere diersoort dan zijn kvv en dan zie ik het maar als, beter gemalen, dan niet aanwezig :biggrin2:  De luchtpijp zie ik als "recreatiegeval".
#1717488
Wanneer Nuenen dicht bij voor je is, dan is Budel ook niet al te ver rijden. Bij Lupa diervoeding hebben ze een uitgebreid assortiment barfspullen. Mijn labrador pup, nu 20 weken oud, heeft vanaf zijn 7e week het volgende gegeten (alles bij Lupa gehaald): eendenekken en ruggen(in het begin plat geslagen), lamsvlees, kwarteltjes, konijnpoten en karkas (in het begin fijn geslagen), kip (karkas en bouten), hertenvlees, paardenvlees, hazenvlees, makreel en zalmsnijling, pens, parelhoenkarkas, lever (lams, eenden, konijn), nier (rund, konijn), hart (lam, paard), long, groentemix, ei enz enz enz.

Wanneer je zelf wil gaan samen stellen is het wel zinvol om eerst de info te lezen over de hoeveelheden/percentages van vleesbot, spiervlees, orgaanvlees en groenten waaruit je voer moet bestaan. Deze informatie staat in de bibliotheek.

Wanneer je energique blijft voeren en af en toe iets toe wilt voegen, dan is het zinvol om iets te nemen wat niet in energique (kip/rund, orgaan) zit, zoals bv een eendenek, kwarteltje, konijnkarkasje, sardientje, wat spiervlees van bv paard, hert of haas een groentemixje en een rauw ei.
#1717726
Its_Edwin schreef: ik ga zeker eens in Budel kijken! Dat is idd niet zo ver rijden. Ik denk dat de mensen daar me ook wel advies kunnen geven over de samenstelling. Thanx!
Je kan Jolanda van Lupa het beste even bellen of mailen,
ze is erg veel onderweg om bestellingen te bezorgen enz. en ze heeft nog geen permanent bemande winkel o.i.d.  :)
Gebruikersavatar
Door nova
#1717843
hannabelgje schreef: Hoe werkt dat bij Esro? Ik woon ook niet ver van nuenen en het klinkt heel interessant.

groetjes van Hanna.
Dat zullen ze je wel bij Esro kunnen vertellen.
En met de foon gaat dat wrs. wel lukken 
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door