Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Netty
#1716442
is er een anti allergie middel voor honden?
ik meen eens gelezen te hebben dat dat niet bestond zoals het er voor mensen is.... :(

Tof heeft een maand Atopica geslikt en kwam weer mooi in haar vacht te zitten, kale plekken gingen weg
duidelijke verbetering van de hond, ze voelde zich ook goed
na het afbouwen van om de 2 dagen een pil begon het al weer minder te gaan, en nu ze op 2 pillen per week zit is de geur ook weer terug en begint ze zo langezamerhand weer meer te likken aan zichzelf, vanwege de jeuk denk ik
ik heb haar gisteren gewassen met teershampoo en dat werkt wel iets, maar het zal niet voor weken helpen
vandaar mijn vraag, ze is duidelijk ergens allergisch voor, maar wat weten we niet
dus leek het me misschien iets om een anti allergie pil te geven.....als die zou bestaan
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1716641
waarom geef je zo weinig atopica?
dat t geen lekker spul is begrijp ik..
maar tof is al op leeftijd.. dus zou ik me daar minder druk om maken..
ik zou weer meer atopica gaan geven..
Door Netty
#1716662
spreeuwtje schreef: waarom geef je zo weinig atopica?
dat t geen lekker spul is begrijp ik..
maar tof is al op leeftijd.. dus zou ik me daar minder druk om maken..
ik zou weer meer atopica gaan geven..



spreeuw, je ziet de bulten bijna groeien als ik de volledige dosering geef, ik ben nu alweer op om de dag gegaan.....
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1716735
ow jeetje.. dat is wel heel erg dan ja..
dan kan ik t me voorstellen..

voor mij bij max was het de keuze.. prednisolon of atopica..
zal ze op de pred dan misschien minder last hebben?
Gebruikersavatar
Door kira
#1716755
je hebt wel histamine tabletjes voor een hond (kreeg in ieder geval een vriendin net mee bij de da ivm vermoeden allergie voor iets in lucht/gras omdat teckeltje voor 3e jaar in deze maand plekjes en jeuk heeft).
Door Lizzy
#1716778
Netty schreef: is er een anti allergie middel voor honden?
ik meen eens gelezen te hebben dat dat niet bestond zoals het er voor mensen is.... :(

Tof heeft een maand Atopica geslikt en kwam weer mooi in haar vacht te zitten, kale plekken gingen weg
duidelijke verbetering van de hond, ze voelde zich ook goed
na het afbouwen van om de 2 dagen een pil begon het al weer minder te gaan, en nu ze op 2 pillen per week zit is de geur ook weer terug en begint ze zo langezamerhand weer meer te likken aan zichzelf, vanwege de jeuk denk ik
ik heb haar gisteren gewassen met teershampoo en dat werkt wel iets, maar het zal niet voor weken helpen
vandaar mijn vraag, ze is duidelijk ergens allergisch voor, maar wat weten we niet
dus leek het me misschien iets om een anti allergie pil te geven.....als die zou bestaan
Lekker goedje, dat Atopica :-X. Je had vast zelf al gezien dat het de werkzame stof Cyclosporine bevat. Dat weer gegeven wordt aan psoriasis patienten en mensen die een orgaantransplantatie hebben ondergaan. Oftewel, het is een afweersysteemonderdrukkend middel.

Wat zijn precies de klachten van Tof? Kaalheid en jeuk? Nog andere klachten?

Een anti-allergisch middel bestaat niet. Ja, deze troep en prednison. Gelukkig dat het bestaat hoor, maar als het niet nodig is, liever niet natuurlijk. Antihistamines werken niet bij honden. Niet goed in ieder geval. Ik zou zelf toch proberen te achterhalen waar ze allergisch voor is. Dmv een allergie-test. Aan de hand daarvan kun je gerichter te werk gaan.
Door Netty
#1716795
nova schreef: Weet je welke stoffen de allergie veroorzaken bij Tof?







nee, dat is het probleem, en samen met de dierenarts heb ik besloten om er ook niet meer naar te gaan zoeken, een goed onderzoek zou 2 jaar in beslag nemen en ze is 14
ze heeft altijd al een gevoelige, snel geirriteerde huid gehad, maar zo erg als het nu was, is het nooit geweest.
van Pertnison heeft ze de hele dag honger en dorst, ze is dan de hele tijd bezig om te snaaien of te bedelen, wat ze nooit heeft gedaan....en wat te denken van plassen en poepen....een dagtaak! dikker mag ze niet worden omdat ze een maandje of 3 geleden een hernia heeft gehad....
dat Atopica heeft die bijwerking niet, maar als je dan allerlei bulten ziet verschijnen, dat wil ik ook niet
het is zo moeilijk, de kwaal of de medicatie.....

@ Kira, weet je ook wat de naam is van die tabletjes....ik kan dan aan de dierenarts vragen of dat een goed alternatief is

@ Lizzy, ja ik weet wat er in zit, vandaar dat ik zo bezorgd ben
Tof werd helemaal kaal op haar buik, billen, en hals, zeg maar de hele onderkant.
die hele onderkant is zwart geworden, voor die Atopica, door de Atopica begint het weer roze te kleuren.
er zitten dikke lagen schilvers op, en ze stinkt als een beerput en ze heeft jeuk
dit wordt iedere week erger
we hebben in de afgelopen jaren al diverse onderzoeken gedaan, vanwege dat ze allergisch reageerd op alles en nogwat. maar daar kwam niks uit
ik was in Maleisie al gestart met de da daar met leverreinigende kruiden, die hielpen ook niet.
Lizzy, je kunt je voorstellen wat ik allemaal heb geprobeerd en gedaan
shampoo's, kruiden, agresieve middelen, homeopatische middelen, ik heb het allemaal geprobeerd, niks hielp en nu wordt het steeds erger doordat die huis zwart kleurt, een olifantenhuid, met soms puspukkels.......
ik weet het niet meer :-X :'(
Door Mary.vS
#1716882
Aangezien je toch alles al hebt geprobeerd kan nu een pot L-glutamine waarschijnlijk geen kwaad.
Als de darmen niet doen wat ze horen te doen, kun je zoeken tot je een ons weegt.
Hoewel ik zie dat je een fan van teershampoo bent kan het ook geen kwaad om toch maar eens
met Malaseb te gaan wassen.
Door Lizzy
#1717050
Netty schreef: nee, dat is het probleem, en samen met de dierenarts heb ik besloten om er ook niet meer naar te gaan zoeken, een goed onderzoek zou 2 jaar in beslag nemen en ze is 14
ze heeft altijd al een gevoelige, snel geirriteerde huid gehad, maar zo erg als het nu was, is het nooit geweest.
van Pertnison heeft ze de hele dag honger en dorst, ze is dan de hele tijd bezig om te snaaien of te bedelen, wat ze nooit heeft gedaan....en wat te denken van plassen en poepen....een dagtaak! dikker mag ze niet worden omdat ze een maandje of 3 geleden een hernia heeft gehad....
dat Atopica heeft die bijwerking niet, maar als je dan allerlei bulten ziet verschijnen, dat wil ik ook niet
het is zo moeilijk, de kwaal of de medicatie.....

@ Kira, weet je ook wat de naam is van die tabletjes....ik kan dan aan de dierenarts vragen of dat een goed alternatief is

@ Lizzy, ja ik weet wat er in zit, vandaar dat ik zo bezorgd ben
Tof werd helemaal kaal op haar buik, billen, en hals, zeg maar de hele onderkant.
die hele onderkant is zwart geworden, voor die Atopica, door de Atopica begint het weer roze te kleuren.
er zitten dikke lagen schilvers op, en ze stinkt als een beerput en ze heeft jeuk
dit wordt iedere week erger
we hebben in de afgelopen jaren al diverse onderzoeken gedaan, vanwege dat ze allergisch reageerd op alles en nogwat. maar daar kwam niks uit
ik was in Maleisie al gestart met de da daar met leverreinigende kruiden, die hielpen ook niet.
Lizzy, je kunt je voorstellen wat ik allemaal heb geprobeerd en gedaan
shampoo's, kruiden, agresieve middelen, homeopatische middelen, ik heb het allemaal geprobeerd, niks hielp en nu wordt het steeds erger doordat die huis zwart kleurt, een olifantenhuid, met soms puspukkels.......
ik weet het niet meer :-X :'(
Ai ai. Ja, nu begint het me weer te dagen Netty, dat je gigantische problemen hebt met haar huid en je alles zo'n beetje al geprobeerd hebt :-\.

Ze heeft geen suikerziekte? Dat geeft namelijk ook wel dit soort problemen. Heb je trouwens het homeopathische middel Kreosotum D12 ook geprobeerd? En Thallium aceticum?

Tja. Ze doet het verder goed op dat Atopica? Je kunt overwegen, toch, om dit te blijven geven..... :-\
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 13 aug 2010, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1717056
Kun je me (homeopathisch technisch) vertellen of de huid ook pijnlijk is en of de klachten erger worden door warmte of kou?
Door Netty
#1717096
Lizzy, ik zie geen verschil tussen warmte of kou.
dit zwarte verkleuren is  +/_  2 jaar geleden begonnen op haar borst/buik, en zo verder uitgebreid naar voor en achter.....
nogmaals, ik heb al zo vaak, zo veel uitgeprobeerd met die huid van haar, de ene keer ging het weer een poosje goed en dan kwam er weer verandering in een situatie en begon alles overnieuw.....of ze raakte gewend aan het middel en dan na verloop van tijd werkte het niet meer.

ik denk dat ik haar gewoon op die Atopica houd, ik heb al zoveel gedaan, en ik wil dat beest nu eigenlijk de rust geven, en dat bereik ik alleen met die troep.....ze is er zelfs vrolijker van....... :-\

om weer te gaan dokteren en weer nieuwe shampoo's te kopen.....
Door Lizzy
#1717281
Netty schreef: Lizzy, ik zie geen verschil tussen warmte of kou.
dit zwarte verkleuren is  +/_  2 jaar geleden begonnen op haar borst/buik, en zo verder uitgebreid naar voor en achter.....
nogmaals, ik heb al zo vaak, zo veel uitgeprobeerd met die huid van haar, de ene keer ging het weer een poosje goed en dan kwam er weer verandering in een situatie en begon alles overnieuw.....of ze raakte gewend aan het middel en dan na verloop van tijd werkte het niet meer.

ik denk dat ik haar gewoon op die Atopica houd, ik heb al zoveel gedaan, en ik wil dat beest nu eigenlijk de rust geven, en dat bereik ik alleen met die troep.....ze is er zelfs vrolijker van....... :-\

om weer te gaan dokteren en weer nieuwe shampoo's te kopen.....
Ik kan me je gevoel helemaal voorstellen Netty..... Als je al zoveel geprobeerd hebt en Tof is met dit middel rustig en vrolijk... Tja, wat moet je dan? Misschien is haar hier op laten wel het verstandigst.
Door Netty
#1722076
zonet bij de dierenarts geweest met Tof

we hebben besloten dat Tof om de dag een pil krijgt
daarmee verbetert haar levenskwaliteit en met de dosering die ze krijgt zijn de bijwerkingen miniem
hij heeft bulten gevoeld die ze heeft, en me overtuigt dat ze niet echt zouden groeien van die pillen....
want daar is de dosering te klein voor.

we gaan dus zoals hij zei, naar de 15 jaar ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door