Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tanja82
#1716759
Wie helpt me even.

Ik heb net 4 hele penzen binnen gekregen,maar hoe ga ik dan nu snijden.
Ze zijn bevroren dus snijden lukt nu zoieso niet.
Moet ik het nu helemaal laten ontdooien en dan snijden ,maar kan het dan nog de vriezer in.
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1716784
Het snijd makkelijker als ze niet helemaal ontdooit zijn, maar ook als ze wel helemaal ontdooit geweest zijn mogen ze nog terug de vriezer in.
Geen probleem  :)
Door Migudu
#1716785
Voor een gedeelte laten ontdooien en dan de vriezer in schijnt niet erg te zijn.
En volgens mij gaat knippen makkelijker dan snijden.

Groetjes,
Gerda
Gebruikersavatar
Door lauraV
#1716793
pens is makkelijk half ontdooit te snijden.
zelf doe ik het (als t veel is ) met een electrische mes , ideaal gewoon
tip :  ff wegwerp handschoenen aan doen  ;)
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1716825
Ik laat ze geheel ontdooien en dan met een scherp mes snijden.
En dan weer terug de vriezer in. Werk prima.
Wegwerphandschoenen zijn best wel handig ja  :biggrin2:
Door Eranthe
#1716887
Pfft.. de geur dramt dwars door de wegwerp handschoenen heen.  >:(
Na afloop met ingezeepte handen even over de metalen boog van de kraan gaan, handen afspoelen en er is geen penslucht meer te bekennen. ;)
Door Nadia
#1716907
Ik knip de pens ipv te snijden. Ik vind de lap altijd zo groot, dat ik het handelbaarder vind om te knippen.
Maar je hebt de pens vandaag gekregen?? Leg het maar buiten in een bak en kijk er morgen nog maar eens naar. Dat gaat je vandaag niet meer lukken!
Door spickenstef
#1716920
Nadia schreef: Ik knip de pens ipv te snijden. Ik vind de lap altijd zo groot, dat ik het handelbaarder vind om te knippen.
Maar je hebt de pens vandaag gekregen?? Leg het maar buiten in een bak en kijk er morgen nog maar eens naar. Dat gaat je vandaag niet meer lukken!
hier sluit ik me volledig bij aan :-)
Door orinake
#1716967
Hier word die volledig ontdooit versneden.
Scherp mes en slechte tafel en gaan met die banaan.
Handschoenen zijn inderdaad handig.
Oh en als je dat buiten snijd... zorgen dat er geen wespen in de buurt zijn, die eten dat namelijk heel graag en heb er vorige keer enkele onthoofd omdat ik niet gezien had dat ze nog op de pens zaten en had ze dus mee gesneden
Door Lizzy
#1717224
Ik laat pens nooit echt ontdooien als ik het moet snijden. Nog wat bevroren snijd echt makkelijker dan ontdooit. En verder gebruik ik een heel scherp sushi-mes. Ideaal :biggrin2:
Door judith1967
#1717309
Als de pens bevroren is laat ik hem wel wat ontdooien,zo bevroren kom ik er echt niet doorheen,heb ik geen kracht voor.

Ik haal wel eens pens en dan is het gelijk verdelbaar en dan gebruik ik een schaar.
Gebruikersavatar
Door pike
#1717575
4 hele penzen???
Ik heb geen ervaring met hele penzen, ik bestel altijd lappen van 1 kilo  :-[ en die laten zich gemakkelijk snijden ook als ze nog deels bevroren zijn  ;)
Door Anthraciet
#1717594
Ik krijg de pens altijd 'vers' en snijd het met een uitbeenmes in kilostukken.
Gaat op zich prima, alleen krijg je er een lamme arm van als je er meerdere moet doen :biggrin2:

Ik krijg er meestal ook 3 of 4 tegelijk en ben dan wel een uurtje of 4-5 bezig, maar het is wel te doen hoor.
(daarna kan je lekker even vooruit voor het weer op is :D)
Door Ons Elftal
#1717773
Ik hou met één hand de pens in de lucht (onderkant nog wel op de zak op het aanrecht), steek mijn mes er in en laat het mes zo naar beneden glijden in een bochtje opzij en dan weer naar boven. Gaat heel snel, maar je moet dan wel een heel scherp mes hebben.

Ik ben langer bezig met het vet eraf te halen, dan met het snijden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door