Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#1716670
Heb per ongeluk van NATURIS de kip, maar niet compleet versie gehaald, kwam er pas thuis achter. ???

Wat kan ik erbij doen, om het wel compleet te maken? Want heb nu 4 kilo, en dat is wat veel om het zo te geven.

Ik dacht zelf al aan iets van kippen levertjes? En ik heb nog kippennekken in mn diepvries.

En hoeveel zou ik dan moeten geven per 1 kilorol?

Gr Rolanda
Laatst gewijzigd door Shifra en Sharel op vr 13 aug 2010, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door FosseMargelle
#1716752
Er zit geen pre-mix in. Wel gemalen botten, orgaan en spiervlees. Dus met kippelevertjes voeg je niks extra's toe.
Volgens mij geeft het om af en toe een enkelvoudig voer te geven.
Laatst gewijzigd door FosseMargelle op vr 13 aug 2010, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
#1716853
Op de website van Naturis staat dat dit 80% kippenvlees en 20% bot is.
20% kaal bot is 40% vleesbot, dus dat is zo gek nog niet, er mag eventueel nog een kippenekje bij.
En verder zou ik er een beetje orgaanvlees bij geven en de rollen gewoon op maken (hoe lang doe je met die 4 kilo?).
Een visje, een eitje of een beetje gekookte of gepureerde groenten kan je ook gewoon toevoegen als ie dat lekker vind.
Of een runderlapje of een beetje rundergehakt (geen half-om-half i.v.m. varkensvlees).

Ik ben nog even aan het denken, maar er zit nogal een hoog percentage spiervlees in.
Dus wat kippenekken of andere vleesbotjes erbij is zeker geen probleem.
En dan inderdaad wat orgaan.
Het is lastig rekenen met mixen die je aan moet vullen, maar als je het binnen een week of 6 opgevoerd krijgt dan komt het allemaal niet zo heel erg precies hoor.
Hoeveel eet je hond(en) per dag?
Laatst gewijzigd door HannekeKjell op vr 13 aug 2010, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
#1716869
[quote="HannekeKjell"]
Op de website van Naturis staat dat dit 80% kippenvlees en 20% bot is.
20% kaal bot is 40% vleesbot, dus dat is zo gek nog niet, er mag eventueel nog een kippenekje bij.
En verder zou ik er een beetje orgaanvlees bij geven en de rollen gewoon op maken (hoe lang doe je met die 4 kilo?).
Een visje, een eitje of een beetje gekookte of gepureerde groenten kan je ook gewoon toevoegen als ie dat lekker vind.
Of een runderlapje of een beetje rundergehakt (geen half-om-half i.v.m. varkensvlees).
[/quote]


Ja je heb ook de Naturis Kip Compleet, zoals jij die beschrijft,  maar die haal ik normaal ook, maar dat is deze niet, er staat duidelijk: Niet compleet op.

Ik heb 3 Cavaliertjes, en doe 2 dagen met 1 rol.
Ik ga wel nog ergens anders wat wel compleet is, halen, want dan kan ik het afwisselen.
Rundvlees geef ik ze niet vaak, omdat ze er niet goed op reageren.
Ze krijgen wel vis.

Gaf voorheen ook CB, maar deze winkel is met de CB gestopt :-[  en op de naturis ging het ook wel ok, maar ja..nu hadden ze dus alleen deze.
#1716886
Nee ik keek bij de kip 100%, op de website staat ook vermeld dat het niet compleet is.  :)
Dat klopt ook, want het is alleen vlees en bot, geen orgaan en premix o.i.d.

Maar voor 8 dagen zou ik me niet druk maken hoor.
Ik zou er een beetje orgaan en wat kippenekjes bij doen en volgende week gewoon weer die andere halen.
#1716893
[quote="HannekeKjell"]
Nee ik keek bij de kip 100%, op de website staat ook vermeld dat het niet compleet is.  :)
Dat klopt ook, want het is alleen vlees en bot, geen orgaan en premix o.i.d.

Maar voor 8 dagen zou ik me niet druk maken hoor.
Ik zou er een beetje orgaan en wat kippenekjes bij doen en volgende week gewoon weer die andere halen.


[/quote]

Ja sorry ;) je heb gelijk,heb net ook even gekeken op de site.
Ik heb nog wel wat andere dingen in de vriezer, en mijn voorraadje Naturis was ook nog niet op, dus ik ga het wel afwisselen, en dan maar een combi van iets maken voor ze.
#1717278
[quote="HannekeKjell"]
Op de website van Naturis staat dat dit 80% kippenvlees en 20% bot is.
20% kaal bot is 40% vleesbot, dus dat is zo gek nog niet, er mag eventueel nog een kippenekje bij.
En verder zou ik er een beetje orgaanvlees bij geven en de rollen gewoon op maken (hoe lang doe je met die 4 kilo?).
Een visje, een eitje of een beetje gekookte of gepureerde groenten kan je ook gewoon toevoegen als ie dat lekker vind.
Of een runderlapje of een beetje rundergehakt (geen half-om-half i.v.m. varkensvlees).

Ik ben nog even aan het denken, maar er zit nogal een hoog percentage spiervlees in.
Dus wat kippenekken of andere vleesbotjes erbij is zeker geen probleem.
En dan inderdaad wat orgaan.
Het is lastig rekenen met mixen die je aan moet vullen, maar als je het binnen een week of 6 opgevoerd krijgt dan komt het allemaal niet zo heel erg precies hoor.
Hoeveel eet je hond(en) per dag?

[/quote]

Zo kun je dat niet stellen. Je kan wel van een vleesbot vertellen hoe hoog het botpercentage was nadat het vlees eraf gepeld is, maar andersom gaat die vlieger niet op. In deze is 20% bot, gewoon 20% kaal bot en naar mijn mening is dat voldoende bot en voegt een kipnek, wat hetzelfde is als de samenstelling van dit produkt niet veel toe om de hap compleet te maken.
#1717741
[quote="Angelique"]
Zo kun je dat niet stellen. Je kan wel van een vleesbot vertellen hoe hoog het botpercentage was nadat het vlees eraf gepeld is, maar andersom gaat die vlieger niet op. In deze is 20% bot, gewoon 20% kaal bot en naar mijn mening is dat voldoende bot en voegt een kipnek, wat hetzelfde is als de samenstelling van dit produkt niet veel toe om de hap compleet te maken.
[/quote]

Ik begon ook al aan mijn eerste vleesbotverhaaltje te twijfelen, daarom kwam ik er nog even op terug maar wist niet hoe ik 't duidelijker moest maken wat ik in m'n hoofd had. Bedankt voor de uitleg  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door