Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sofia
#1714967
Wat kan ik nog meer doen. Lara van 12 weken, een mini bullterrier, heeft gisteren om 21.00u al haar eten er uit gegooid. Er zaten wat botstukjes in dus heb ik het haar niet meer laten opeten. Om 22.00u heeft ze wat lever en pens gegeten, maar wel met lange tanden. Vanochtend was ze lusteloos, wilde geen eten en heeft een deel vast en een deel water gepoept. Net heeft ze wat galkleurig water gekots. Ik heb haar okugest gegeven en vanochtend de dierenarts gebeld. Daar kan ik vanmiddag terecht als het nog nodig is. Tannetje werkt niet vandaag dus is het een reguliere dierenarts. Is er iets wat ik nog kan doen, waar moet ik op letten dat er niet gebeurd bij een "gewone"dierenarts? Alle suggesties zijn welkom.

Olga
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1715022
ach arme kleine, klinkt een beetje als een virusje...
tja je zal denkelijk een ab krijgen en een middel tegen de diarree....
heeft ze koorts?
als ze zo lusteloos zijn vindt ik ook niks...
Door Lizzy
#1715038
sofia schreef: Wat kan ik nog meer doen. Lara van 12 weken, een mini bullterrier, heeft gisteren om 21.00u al haar eten er uit gegooid. Er zaten wat botstukjes in dus heb ik het haar niet meer laten opeten. Om 22.00u heeft ze wat lever en pens gegeten, maar wel met lange tanden. Vanochtend was ze lusteloos, wilde geen eten en heeft een deel vast en een deel water gepoept. Net heeft ze wat galkleurig water gekots. Ik heb haar okugest gegeven en vanochtend de dierenarts gebeld. Daar kan ik vanmiddag terecht als het nog nodig is. Tannetje werkt niet vandaag dus is het een reguliere dierenarts. Is er iets wat ik nog kan doen, waar moet ik op letten dat er niet gebeurd bij een "gewone"dierenarts? Alle suggesties zijn welkom.

Olga
Heb je zelf de koorts opgemeten?
Sterkte met je pupje! Het zal wel een virusje zijn. Of, is je pup in het water geweest? Overal heerst blauwalg. En er zijn veel honden of niet lekker qua maag/darmstelsel of niet lekker qua huid.
Door sofia
#1715105
Dank voor jullie reacties. Ze is steeds zieker geworden en ik ben met spoed net naar de dierenarts gegaan. Die vond haar ook behoorlijk ziek en heeft haar aan een infuus gelegd. Zit nu zonder hond en met een huilende zoon thuis. Dierenarts dacht ook aan een virus. Ze is vorige week maandag door Tannetje geent en daarna heb ik haar nog een paar dagen van uitlaatplekjes weggehouden waardoor ik denk dat het geen parvo of hondenziekte zal zijn.  Maar gisteren gingen beide honden samen uit en Lara doet alles wat Sofia ook doet. Maar....Sofia ging wel naar het water, maar er niet in en Lara wel. Kan een virus zo snel toeslaan? Ik ben altijd op zoek of ik iets anders had moeten doen en voel me dan zo verantwoordelijk.
Gebruikersavatar
Door nova
#1716356
Ach gos, zo een klein wurmpie en dan al zo ziekjes dat het infuus eraan te pas moet komen. :-\ :-\


beterschap voor pupsel
Door sofia
#1716507
Gisteravond zijn we op bezoek geweest en gaf ik haar niets meer. Ze had morfine voor de pijn en ze waren net gestart met Flagyl. Ze reageerde nergens op en plaste en poepte niet. Ik was stilletjes al aan het afscheid nemen. Vanochtend belde de dierenarts dat ze wat opknapt. Ze heeft iets gegeten en geplast. Verder veel bloederige diaree, maar dan komt het er in iedergeval uit. We krijgen weer hoop dat ze het toch redt. Vanmiddag kunnen we weer op bezoek. Wat geeft dat een hoop onzekerheid als je niet elke minuut even kan checken hoe het er mee staat, maar steeds op de berichten van anderen moet wachten. Wat gaan je gedachten dan met je aan de loop. Ik heb haar in gedachten al begraven en tegelijk zag ik me weer met haar uit wandelen. Wat een achtbaan. En dat nog naast het verdriet van de kinderen.
Door moniqueo
#1716508
Wat zullen jullie een afschuwelijke avond achter de rug hebben. :'(
Gelukkig hebben jullie weer hoop.
Hier wordt keihard geduimd voor jullie pup. :-*
Door sofia
#1716725
Het meest voor de hand liggend is een darminfectie. Gisteren hebben ze haar nog even op Parvo getest en dat was het gelukkig niet en vanochtend zouden ze naar Giardia kijken ook omdat wij anders besmet zouden kunnen raken. Ik begreep ook dat er dan een kans is dat ze het opnieuw zou kunnen krijgen en we met de flagyl moeten klaar staan. We gaan er zo naar toe en horen dan meer.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door