Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door millyckk
#1716169
Ben orgaanpakketjes aan het maken,maar kom lever tekort. Nu vond ik achterin de vriezer nog wat hazenlever van juli vorig jaar, ik twijfel een beetje: gebruiken of niet?
Door millyckk
#1716209
Migudu schreef: Ik vind het zulke blubber, lever... :o

Groetjes,
Gerda
Klopt, ik probeer het ook altijd zo bevroren mogelijk te snijden, dat scheelt. Had het nu in warm water gelegd i.v.m. "effe snel afmaken die pakketjes" maar dat heeft wel een nogal  horrorfilmachtig effect ;)
Door millyckk
#1716311
May Linn schreef: Haaslever zorgt hier voor gegarandeerde bloedspetters op de keukentegels, succes met verpakken  ;D
(ik zou het trouwens ook gewoon zonder twijfel geven)
Het ligt ondertussen veilig in de vriezer :), maar er had dus niet onverwacht visite voor de deur moeten staan :biggrin2:

De lucht van hazenlever krijg je trouwens ook moeilijk van je handen.... ::)
Gebruikersavatar
Door Senna99
#1718002
*milik* schreef: Het ligt ondertussen veilig in de vriezer :), maar er had dus niet onverwacht visite voor de deur moeten staan :biggrin2:
:offtopic2:
Dat heb ik hier dus eens gehad....Ik doe altijd een oud laken en  een zeil over de keukentafel (en één er onder voor het geval dat) en dan ga ik dus porties maken. Ik was dus fijn aan het zagen, hakken, snijden en scheuren en toen stond er onverwachts dus visite in de kamer.
(Het is hier de gewoonte om meestal gewoon 'achter om' te komen (via de achterdeur). En die zagen dus mijn bloederige tafereeltje aan.. :P
Euh....oeps!  Nee, t 'is echt niet nodig om de politie te bellen hoor...ik ben niemand in mootjes aan het hakken (althans geen mens dan.. ::) :biggrin2:)
Door smulpaap
#1718046
het gebeurt hier ook weleens dat er bv wat lever overblijft , voordat de nieuwe bestelling binnenkomt kijk ik altijd even in de vriezer en mik dan gelijk hetgeen wat over is naar de kleine vriezer beneden en maak hetgeen wat over is als eerste op

en wat mij altijd opvalt is dat er blijkbaar altijd wel een lekker luchtje aan je handen blijft hangen , ik heb tijdens het uitlaten altijd veel honden die op mij afkomen en als eerste mijn handen besnuffelen ..... zeker als er bv pens in het spel is geweest  :D
Door Xada
#1726809
Om de geur van je handen etc. te krijgen, kun je verschillende dingen doen. Wrijf met je handen langs rvs, dat neemt de geur weg. Er zijn zelfs speciale blokjes voor in de vorm van handzeep. Maar ook de meeste kranen en wasbakken zijn van rvs.
Ten tweede, maak je handen nat en was ze dan met zout. Soms moet je het twee keer doen voordat de meeste geur weg is.
Ook ik zou gewoon de lever opvoeren.
Door millyckk
#1726821
Milik heeft inmiddels al wat porties met smaak verorbert, niets aan de hand dus! Dat van die kranen en wasbakken wist ik,maar dat zout ook dat effect heeft, is nieuw, thanks!
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1730951
Als ik weer eens een partijtje binnen heb en dat aan het herverdelen ben doe ik dat gewoon in de keuken. Plastic schort aan en dunne handschoentjes. Daar voorkom je de sterke vleeslucht aan je handen mee.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door