Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1250463
Via Buran en Co kennis gemaakt met het bestaan van Cetyl M...een natuurlijke pijnstiller voor honden (paarden en mensen) met gewrichtsklachten. Heb internet afgespeurd en er het 1 en ander over gevonden.
Zijn er meer mensen die het gebruiken en/of kennen en wat zijn jullie ervaringen???
(de hondenvariant die in nederland te koop is, bevat als smaakmaker varkenslever...en dat heb ik liever niet, dus misschien maar een mensenvariant gebruiken...
Graag ervaringen!!!  :)
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1250923
geprobeerd het via mijn eigen da te bestellen, maar zij kennen het niet  ::)
Heb ook contact gehad met een firma in de USA, zij leveren ook Cetyl M, zowel voor dieren als voor mensen. Zij raden mij de menselijke variant aan omdat die, qua CMO, sterker is en geen andere toevoegingen heeft, zoals smaakjes en ook andere vitamines en mineralen.
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1251069
Cetyl M    Tabletten voor kleine huisdieren
Geef voor de  ondersteuning van de ledematen van je dier Cetyl M  Tabletten met Cetyl Myristoleate (een volledig natuurlijk voedingssupplement). Het middel vormt een unieke combinatie, die de gewrichten van honden en katten optimaal ondersteunt.

De Cetyl Myristoleate in Cetyl M  Tabletten voor kleine huisdieren heeft een drievoudige werking:
-  Een verbeterde smering van de gewrichten
-  Ontstekingsremmend
-  Versterking van het immuunsysteem

Cetyl M bevat tevens  glucosamine, waardoor het aan honden met een hoog activiteitenniveau een goede ondersteuning biedt. Daarnaast heeft het middel een bewezen positief effect bij dieren die al gewrichtsproblemen hebben ontwikkeld.

Cetyl M  Tabletten voor kleine huisdieren
Grote pot:  360 tabletten
Kleine pot:  180 tabletten
Gemakkelijk toe te dienen kauwtabletten met leversmaak voor uw hond en kat

Aanbevolen hoeveelheid:
Aanvangsdosis
4-6 weken:  maximaal 2 tabletten per 12,5 kg lichaam gewicht (tot een maximum van 8 tabletten) per dag.
Onderhoudsdosis
Maximaal 1 tablet per 12,5 kg lichaamsgewicht per dag

Enige tijd geleden werden wij op een alternatief soort pijnstiller geattendeerd, die in Amerika steeds meer wordt voorgeschreven in plaats van Metacam en Rimadyl, met name omdat het een middel op natuurlijke basis is wat nauwelijks bijwerkingen kent.

Het gaat om Cetyl M, een middel dat per toeval is ontdekt door Nobelprijswinnaar Harry W. Diehl toen die tussen 1962 en 1994 onderzoek deed naar een geneesmiddel tegen artritis.

Hij ontdekte dat muizen volledig ongevoelig zijn voor het ontwikkelen van artritis, doordat ze het molecuul Cetyl Myristoleaat bij zich dragen. Hij heeft dit molecuul uit bloed van muizen geïsoleerd en hiermee ratten ingespoten, die vervolgens dezelfde ongevoeligheid ontwikkelden. Dr. Diehl heeft hierop een synthetische vorm van Cetyl M ontwikkeld die net zo effectief bleek te zijn als het middel in de natuurlijke vorm.

In Amerika is het middel inmiddels op grote schaal getest en de resultaten zijn bijzonder positief te noemen, bij gemiddeld 77,7% van de gebruikers was een significante verbetering van de klachten waar te nemen, bij de testpersonen die Cetyl M samen met glucosamine kregen toegediend trad zelfs een verbetering van gemiddeld 87,3% op.

Inmiddels is Cetyl M  ook in Nederland bij een groep van 35 patiënten getest, het betreft hierbij honden en katten met HD in diverse gradaties, artrose, artritis, traumata, groeipijnen, ouderdomsstijfheid en spondylose, slechts bij één hond trad er niet binnen 2 weken een opvallende verbetering van de klachten op.

Cetyl M is ook verkrijgbaar in granulevorm voor paarden en binnenkort waarschijnlijk ook als kleinere tabletjes speciaal voor katten.

Ingredients
Cetyl Myristoleate, Glucosamine, Ascorbic Acid (Vitamin C), Zinc (Zinc Aspartate), Copper (Copper Gluconate or Aspartate), Sucrose, Natural Liver Flavor (Pork Livers), Cellulose, Silica and Magnesium Strearate (added as a releasing aid).
Special Nutrients: per tablet
Cetyl Myristoleate*……………………………….  250 mg
Glucosamine……………………………………….250 mg       
Ascorbic Acid (Vitamin C)………………………..  25 mg
Zinc (Zinc Aspartate)………………………………… 5 mg
Copper (Copper Gluconate or Aspartate)…….….    2 mg
Manganese (Magnesium Strearate)……………….. 2 mg
* a blend of fatty acid esters

A study has recently been completed on Cetyl M Pet Tablets at Colorado State University showing outstanding results!

Dit is wat er gezegd wordt over het in nederland te verkrijgen produkt....
Gebruikersavatar
Door Lefki&Amy
#1251093
http://landofpuregold.com/store/cetylm.htm

http://www.cetylmyristoleate.com/page3.html
Vooral deze laatste vind ik interessant en dan niet zozeer de hondenvariant, als wel de mensenvariant, omdat die blijkbaar hoger gedoseerd is.
(Myristin® softgels from EHP are the only 40% CMO softgels on the market. )
Laatst gewijzigd door Lefki&Amy op wo 06 mei 2009, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#1715912
Ik ken mensen die het bij newfs hebben gebruikt met ernstige HD en artrose. Het grootste gedeelte was er erg over te spreken omdat het wel degelijk hielp.
Door Sella
#1715934
dat is mooi om te horen.
Kan mijn ventje ook pijnarmer worden met zijn hd en artrose en plekken die aan zijn wervels zitten die weg moeten gaan op natuurlijke wijze.
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#1716152
Heb het een half jaar geleden een aantal maanden geprobeerd bij mjin 13 jaar oude, nu overleden reu (spondylose en atrose) en mijn 10 jaar oude teefje (ver gevorderde HD). Het had bij beide honden helemaal geen effect. Zelfs mijn wishful thinking leidde er niet toe dat ik een hele kleine verbetering zag. Ps. mijn honden zijn labradors.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door